Toon posts:

Problemen tijdens duplicatie Windows XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn probleem:
Ik heb 2 laptops, ik wil nu van laptop 1 met Windows XP Pro met SP2 'waar windows al compleet op is geïnstalleerd en geconfigureerd' de windows overzetten naar de andere laptop, dit simpelweg omdat ik anders al die policys etc moet overzetten en ik bang ben dat ik iets vergeet.
Ik heb legale licenties dus het behoort te werken. Ik wil dus ook de licentie veranderen op die andere laptop, de licentie, SID en computernaam. HELP ;(
Mijn kennis van zaken is goed, dus een technisch antwoord heb ik geen problemen mee. Ik zoek immers al 3 dagen naar een oplossing dus een mogelijkheid is ook prima.
ik heb geprobeerd:
sysprep: krijg de volgende error, Dit hulpprogramma en het actieve besturingssysteem zijn incompatibel. Kan niet doorgaan. [OK]

Ik het er ook op gelet dat ik sysprep gebruikte voor SP2, maar deze wil niet werken.
Ook heb ik keychangers en keyfinders geprobeerd en ik denk niet dat ik nog erg veel opties over heb, iemand die iets weet, mij kan helpen of een idee heeft, misschien een tool, die kan bij mij terecht _/-\o_

alvast bedankt en als het kan snel reageren.. het is behoorlijk dringend. heb een O-) deadline O-) .

ter verduidelijking, ik wil windows xp pro met sp2 dupliceren maar dit werkt niet.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Zelfde type laptop, met dezelfde specs? Norton Ghost?

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Topicstarter
exact hetzelfde.. maar ik zit met het probleem serial veranderen... :) thnx voor de steun ja.. hij is al gedupliceerd, alleen ze moeten uiteindelijk wel op 1 netwerk gaan werken en ook legaal, dus kunnen ze onmogelijk dezelfde serial hebben en ook dezelfde sid... :D haha

maar hij staat al op de laptop en werkt... :P maar die licenties :D

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Probeer het anders een met Ghost(walker) kun je ook SID's mee veranderen

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Verwijderd

Topicstarter
hoe kom ik dan aan dat programma, ik keek net op de site van symantec en inderdaad dat is ONGEVEER wat ik zoek, maar hoe werkt dit, moet ik dat eerst compilen dan ofzo? :D of heb jij dat voor me. laat maar weten dan geef ik je m'n mailadres dan kun je het me sturen..

alvast thnx

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Met Newsid, een Windows NT-utility kan je ook het SID van de computer veranderen. Als de pc's hetzelfde zijn zou een ghostimage of een sysprep prima moeten voldoen. Zeker als er een netwerkserver is.

Wat heb je zelf verder allemaal al gevonden over dit probleem? Er is al veel over geschreven in Windows Operating Systems namelijk :) Dat het dringend is maakt je topic niet anders dan alle anderen.

Hoe kom je aan dat programma? Trial van de website downloaden, of anders het pakket kopen? Zo moeilijk is dat toch niet? En wij als tweakers doen zelf altijd wat onderzoek. Antwoorden op dat soort vraagjes zijn makkelijk te vinden. [google=ghost trial download] bijvoorbeeld.

[ Voor 47% gewijzigd door sanfranjake op 26-05-2005 12:05 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1