Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Dell TFT ombouwen tot Overhead Projector?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

ik heb een Dell 17" (E173FP) TFT, zo'n zwart ding. Ik heb al diverse guides doorgelezen over het maken van een beamer > overheadprojector/tft.

Is het mogelijk met om dit scherm hiervoor te gebruiken? Zijn er mensen die al een Dell TFT voor dit project hebben gebruikt? Ik ben benieuwd, ik ben best bereid m'n TFT open te schroeven, maar ik hoop niet dat ik 'm daarmee mol.

Dank u dank u!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dit pas meer in Casemodding & Elektronica thuis. Move vanuit Videoplanken & Beeldkanonnen dus :)

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 10:33
Kwestie van het TFT paneel eruit halen, er een spot achter zetten welke er door heen schijnt, en op je muur kijken of je beeld ziet.
Zo ja, kun je hem gebruiken. zo niet, dan niet.

Zijn al behoorlijk wat topics over geweest...

• Neok_
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
frickY schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 12:09:
Kwestie van het TFT paneel eruit halen, er een spot achter zetten welke er door heen schijnt, en op je muur kijken of je beeld ziet.
Zo ja, kun je hem gebruiken. zo niet, dan niet.

Zijn al behoorlijk wat topics over geweest...
dat is wel heel erg kort gezegt...een vriend van me die wil ook zo'n ding bouwen en dan heb je er toch iets meer werk aan als je dat ding wat langer wil gebruiken.
http://www.diyprojector.nl/ kijk daar eens en vraag het daar, ik denk dat ze je daar het beste kunnen helpen :)

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
Tft panel moet je ook een laag aan de achterkant weghalen, kan bij alle tft panelen, maar ook bij lcd's enzovoort, kan eigelijk bij alles.

Waar je meer rekenning mee moet houden is de electronica eromheen.... dat die niet in de weg zit...

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Hat kan eigenlijk vrij goed, inderdaad wel even kijken of het een beetje wil qua electronica. Buiten dat is 17" wel erg groot voor een OHP/beamer. 15" is vaak al meer dan genoeg, je krijgt met 17" een (heel) erg groot geheel...

Nomen nescio

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ok.. bedankt.. Eenmaal open moet hij ook weer dicht kunnen denk ik zelf :P

• MMach
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-11 13:01
Ik heb dat ook zo'n selfmade beamer, en 17inch is eigenlijk wel (veel) te groot. Er zit bij mij een 14 inch LG TFT tje op (dat sinds gisteren waarschijnlijk kapot is :'( ) , en ik heb zelfs niet het volledige schermoppervlak.
Waar je waarschijnlijk nog meer problemen zal mee hebben is een te kort FFC kabeltje, en een verlengstuk is een hel om te verkrijgen, neem dat maar van mij aan. Niettemin is het een schitterend project dat verbluffende resultaten geeft, doen dus.
-edit-
Als er iemand nog een 14inch tft tje heeft liggen... Laat het mij weten

[ Voor 10% gewijzigd door MMach op 26-05-2005 14:43 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
MMach schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 14:42:
Ik heb dat ook zo'n selfmade beamer, en 17inch is eigenlijk wel (veel) te groot. Er zit bij mij een 14 inch LG TFT tje op (dat sinds gisteren waarschijnlijk kapot is :'( ) , en ik heb zelfs niet het volledige schermoppervlak.
Waar je waarschijnlijk nog meer problemen zal mee hebben is een te kort FFC kabeltje, en een verlengstuk is een hel om te verkrijgen, neem dat maar van mij aan. Niettemin is het een schitterend project dat verbluffende resultaten geeft, doen dus.
-edit-
Als er iemand nog een 14inch tft tje heeft liggen... Laat het mij weten
Die FFC kabeltjes zijn wel te krijgen, alleen moet je ze uit het buitenland halen. Er zijn een stuk of 3-4 shops iig.
De connectortjes hiervoor zijn lastiger te krijgen. Farnell heeft de zooi, alleen je moet net een plek vinden waar ze 't voor je kunnen regelen.

• Mr GAmba
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-05-2021

Mr GAmba

Ondertitel unavailable

kan je dit ook doen met een lcd scherm ? Want die heb ik nog een 14" liggen :9

Signature unavailable

• Brantje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-11 13:50

Brantje

De post is daar >>

Als je het ff alles doorleest zie je dat het kan.

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Aapje

Opel-beun
Brantje schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 17:16:
Als je het ff alles doorleest zie je dat het kan.
Mja ik had eerst een laptop lcd gewoon gepakt voor 't proberen of 't licht doorgaf, maar ik lees nu dat er een laagje vanaf moet
Net aant trekken geweest aan een plakbaar laagje op dat scherm
Breek ik zooo maar 't scherm doormidden :+

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-11 11:43

seninha

god's right foot

Ik heb hier ( als je deze nog niet heb) een overhead projector voor je. De lampje is wel stuk. Een nieuwe er in en hij kan draaien.

van mijn part kun je die voor een kleinigheid meenemen (weet niet of je wat leuks heb staan dat ik gebruiken kan , ben zelf op zoek naar een 128 mb MP3 speler voor bij het sporten)

iRacing Profile Flickr

Verwijderd

Topicstarter
BHet moet natuurlijk wel een goede lamp hebben.. Hoeveel heb je er voor over..

Bedankt voor de info....

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Laptop-LCD is trouwens wel een ramp om aan te sturen. Een gewone TFT/LCD kun je aan je pc hangen, maar bij een laptop-scherm zou je al de rest van de laptop er aan moeten laten hangen wil je er zonder een heleboel gemier mee vooruit kunnen.
Zie ook Laptop LCD aan VGA-kaart

Nomen nescio

Pagina: 1