Toon posts:

Plafondspeakers... hoe aan te sluiten?

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
L.S.,

Momenteel ben ik bezig met een verbouwing en wil graag plafond speakers in mijn badkamer laten zetten. Nu heb ik inmiddels twee speakers gekregen met weerstanden erop waarbij ik kan kiezen tussen 3, 5 en 7 ohm ingang. Ook kan ik de weestanden eraf schroeven en dan heb ik normale speaker aansluitingen.

Nu wil ik graag bij mijn lichtknop een volumeregelaar in de muur inbouwen. Weet iemand waar deze te koop zijn? Weet ook iemand of dit verplicht met een PA systeem moet?
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

Graag jullie reactie!

• EL_Loco
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-11-2023

EL_Loco

alias Haco

Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 10:48:
L.S.,

Nu wil ik graag bij mijn lichtknop een volumeregelaar in de muur inbouwen. Weet iemand waar deze te koop zijn? Weet ook iemand of dit verplicht met een PA systeem moet?
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

Graag jullie reactie!
Gewone potmeters doen het al, ook heeft conrad hiervoor standaart inbouwsetjes geloof ik.
Iig moet het niet met PA, PA is voor evenementen en theather enzo :)

rumores non hiatus dremelunt
malleo omnia consentiunt
Lid van het Anti-Jamba front!

• Sgrovert
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:52
Zet je volumeregeling wel vóór je versterker en dus niet tussen de versterker en de speakers.

Lost In Music

Verwijderd

hoi

zou een infrarood transmitter inbouwen naast de lichtschakelaar!!!!
kabeltje naar de stereo inst, daar ir oogje monteren.

kan je de bestaande ab gebruiken en alle functies natuurlijk ;)

werkt perfect, heb zoiets al eens gedaan.

suc6

Verwijderd

Topicstarter
"Zet je volumeregeling wel vóór je versterker en dus niet tussen de versterker en de speakers."

Dit klinkt niet erg logisch.... kun je ook verklaren waarom????

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:49
Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 11:54:
"Zet je volumeregeling wel vóór je versterker en dus niet tussen de versterker en de speakers."

Dit klinkt niet erg logisch.... kun je ook verklaren waarom????
Voor de amp heb je een lager signaal, en heb je dus aan een potmeter genoeg. Als je (bv.) 100W van je versterker gaat afregelen heb je 'iets' meer nodig dan een simpele pot, omdat je dan een behoorlijke hoeveelheid vermogen moet afvoeren (bij gitaarversterkers wordt dit vaak toegepast met een vermogensweerstand met koelribben en'n ventilator, maar gitaarbuizenversterkers klinken het beste als ze vol open staan, bij HiFitoepassingen is dit gewoon nutteloos :P)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Pagina: 1