Toon posts:

[XP] Fouten batchfile bestanden kopiëren/maken*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan het zijn dat een batchfile op windows XP niet werkt? (access denied voor elke regel van de batchfile)

maar wel als ik de regels uit de batch-file stap voor stap uitvoer...!! (maar als batchfile dus niet...)

Het gaat om een batchfile die een directory maakt in "program files" en daar een file naar toe kopieert vanaf een server. Gaat om een normale domain-user zonder locale admin-rechten.... rechten op de "program files" folder staan goed.

@echo off
mkdir "c:\program files\test" >nul
copy "\\server1\software\test.exe" "c:\Program Files\test" >nul

(de batch-file (.CMD) staat trouwens in "\\server1\netlogon\subdir")

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2005 11:48 ]

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:50

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Wordt de batch file onder dezelfde gebruiker uitgevoerd?

Hier kon uw advertentie staan

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:48

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verander de extensie eens van .bat naar .cmd XP houdt niet zo van BAT files, wel van CMD :)
Tis een NT kernel he ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
The_Eagle schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 10:55:
Verander de extensie eens van .bat naar .cmd XP houdt niet zo van BAT files, wel van CMD :)
Tis een NT kernel he ;)
sorry, het is een .cmd (maar dat noem ik ook altijd gewoon een batch-file) :)

Verwijderd

als je die >nul nu eens weg haalt om te beginnen... dan zie je tenminste nog wat er gebeurt.

ipv copy \\server\bla maak eerst een mapping met net use en doe dan een copy vanaf die driveletter...

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik pas even de topictitel aan, zodat je probleem er iets duidelijker in staat, en je OS vooraan tussen [] :)
Windows XP pro: batchfile error > [XP] Fouten batchfile bestanden kopiëren/maken*

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Het is opgelost en het is vaag...

Het komt door de > nul, in het echte scriptje stond >null (met dubbel "L" dus...)
dat ging op de W2k bakken nog wel goed, omdat daar wel een filetje met de naam null aangemaakt mocht worden en op de XP bakken mag dat blijkbaar niet meer....
Pagina: 1