Toon posts:

Radeon 9800XL

Pagina: 1
Acties:
  • 258 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Radeon 9800XL. Maar deze loopt vaak vast tijdens het spelen van games. Ik heb zelf het idee dat dit komt door ene gebrek aan stroom op sommige momenten. Ik heb aan me voeding een los kabeltje hangen voor de extra voeding aan de videokaart. Op de aansluiting op de videokaart staat echter: Only for non-powered AGP. Kan het kwaad als ik dat stekkertje aansluit?

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Wat voor voeding heb je in je systeem en wat zijn globaal je overige specs ?
Met een 'powered' AGP slot wordt een AGP Pro slot of hoger bedoeld. Dat betekent een throughput van 50 Watt ipv 25. 25 Watt is volgens mij niet genoeg voor een R350.
Als ik niks over je andere specs weet kan ik moelijk zeggen of het kwaad kan. Volgens mij kan het alleen kwaad bij een "powered AGP" slot. Ik betwijfel of je je kaart kan slopen op deze manier maar ik kan het je niet garanderen. Check het boekje van je mobo en s6!

[ Voor 83% gewijzigd door under-world op 26-05-2005 11:23 ]

Verwijderd

Ik had die kaart ook en bij mij liep ie nooit vast. Heb je een md8080xl computer?

Probeer eens wat andere drivers zou ik zeggen->bel anders ff naar medion om te vragen wat er mis kan zijn.

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:36
kan geen kwaad om dat ding aan te sluiten. Ik had hem ook, maar liep bij mij ook nooit vast en meestal lost een driver opnieuw installeren alles weer op(ik raad omega drivers aan)

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
Als die kaart vastloopt (komt in iig uit een medion pc) dan ligt dat aan dat waardeloze koelertje dat erop zit. Heb bij familie van mij al een zalman heatpipe koeler erop gezet omdat zijn pc steeds reboote... kaart werd te warm.

Die videokaart heeft trouwens geen extra molexaansluiting... (tenzij het een nieuwe rivisie is oid).

[ Voor 7% gewijzigd door J0J0 op 26-05-2005 17:25 ]

specs

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
J0J0 schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 17:25:
Als die kaart vastloopt (komt in iig uit een medion pc) dan ligt dat aan dat waardeloze koelertje dat erop zit. Heb bij familie van mij al een zalman heatpipe koeler erop gezet omdat zijn pc steeds reboote... kaart werd te warm.

Die videokaart heeft trouwens geen extra molexaansluiting... (tenzij het een nieuwe rivisie is oid).
Dat van de waardeloze koeling is waar. De mijne ratelt al een hele tijd, ik ga er binnenkort als ik weer wat geld heb een andere koeler opzetten.

Overigens heeft elke 9800XL wel een extra stroomaansluiting maar het lijkt me dat die op dit moederbord van de 8080XL niet nodig is omdat het AGP slot meer vermogen kan leveren dan een normaal AGP slot.

Verwijderd

Topicstarter
Moet ik dat stroom ding nu aansluiten of niet?
Er zit een MSI moederbord in, M-ATX met een P4 2,6 ghz

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:36
Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 17:59:
Ow kijk eens aan: jouw 9600 tx is ook kapot gegaan en kreeg je er een snellere kaart voor terug namelijk: 9800xl. Dat was bij mij ook het geval en ik sloot ook gewoon zo'n diskette molexje aan en het kon totaal geen kwaad.

Over koelertjes die brak zijn: gewoon met naaimachine olie ff olieen en dan is hij onwijs stil. Ik raad je ook tijdens deze warme dagen ff een koelertje erbij te douwen

• Admiral Freebee
  • Niet online
Ja, aangezien je geen moederbord gebruikt met een speciaal AGP slot moet je die stroomkabel wel aansluiten.

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Als die extra aansluiting op je kaart zit, moet je deze ALTIJD aansluiten. Veel snellere kaarten starten niet eens door, zonder die aansluiting. Waarom denk je anders dat ze erop zitten? Voor de sier? ;) :>

• Admiral Freebee
  • Niet online
Race Eend schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 19:05:
[...]

Als die extra aansluiting op je kaart zit, moet je deze ALTIJD aansluiten. Veel snellere kaarten starten niet eens door, zonder die aansluiting. Waarom denk je anders dat ze erop zitten? Voor de sier? ;) :>
Bij het moederbord van een 8080XL moet je het niet aansluiten omdat hij een AGP slot heeft dat meer vermogen kan leveren dan een standaard slot ;) Maar aangezien hij een ander moederbord heeft moet het wel.

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
amour021 schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 19:09:
[...]

Bij het moederbord van een 8080XL moet je het niet aansluiten omdat hij een AGP slot heeft dat meer vermogen kan leveren dan een standaard slot ;) Maar aangezien hij een ander moederbord heeft moet het wel.
Dat bedoelde ik ja.. ik had het even wat uitgebreider neer mogen zetten ja.
Jou opmerking verduidelijkt het :>

Maar in mijn ogen is het een vrij simpel probleem dit, waarschijnlijk is het aankoppelen en probleem verhoplen :)

Verwijderd

Topicstarter
Houd er wel ff rekening mee dat er op het molex slotje op de Videokaart staat: "Only for non-AGP powered slots" o.i.d.

Kan ik em dan wel aansluiten?

• Admiral Freebee
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 09:18:
Houd er wel ff rekening mee dat er op het molex slotje op de Videokaart staat: "Only for non-AGP powered slots" o.i.d.

Kan ik em dan wel aansluiten?
"Only for non-powered AGP slots", hiermee willen ze zeggen dat je hem niet moet aansluiten als je AGP slot genoeg sap kan leveren. Een gewoon AGP slot kan echter niet genoeg leveren voor een 9800 Pro (zelfs ondergeclockt :P) Daarom moet je de stroomaansluiting gebruiken.
Pagina: 1