Ik ben bezig met een JSP applicatie waarin ik een bestand aanbied als download, dat gebeurt dmv de volgende code:
Dit werkt, welke ik aanroep met de volgende JavaScript code
Echter als het do wnload dialogo verschijnt en kies voor 'opslaan als' en het bestand is goed en wel opgeslagen dan kan ik niet nog een keer de download starten zonder dat ik de pagina ververst heb. Dit had te maken met het feit met het submitten van het form. Dit is opgelost door in de java script een target mee te geven. Dus nu opent er een nieuw IE window waarin het download dialoog verschijnt.
Nu is de truuk om er voor te zorgen dat dat window weer sluit... is dit mogelijk?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| response.resetBuffer();
response.setContentType("text/plain");
response.setHeader("Content-Disposition", "attachment;filename=questionnaire_result.txt");
response.setContentLength(documentOutputStream.size());
ServletOutputStream sos;
sos = response.getOutputStream();
documentOutputStream.writeTo(sos);
sos.flush(); |
Dit werkt, welke ik aanroep met de volgende JavaScript code
code:
1
2
3
4
5
| function questionnaire_result_txt()
{
document.forms[0].action = "questionnaire_result_txt.jsp";
document.forms[0].submit();
} |
Echter als het do wnload dialogo verschijnt en kies voor 'opslaan als' en het bestand is goed en wel opgeslagen dan kan ik niet nog een keer de download starten zonder dat ik de pagina ververst heb. Dit had te maken met het feit met het submitten van het form. Dit is opgelost door in de java script een target mee te geven. Dus nu opent er een nieuw IE window waarin het download dialoog verschijnt.
Nu is de truuk om er voor te zorgen dat dat window weer sluit... is dit mogelijk?