[ASP.NET] C# Html Output to PDF

Pagina: 1
Acties:

• TimTil
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-05 20:51
Ben op zoek naar een oplossing om de dynamische output (html) van een Webapplicatie te schrijven naar een PDF bestand. Er zijn vele 3th party tools die zeggen dat ze het kunnen maar CSS wordt niet ondersteund.

Na een aantal uren zoeken denk ik dat ik er niet onderuit kom om wat te gaan programmeren.

C#:
1
2
3
4
5
6
Response.ClearContent();
Response.AppendHeader("content-length", result.Length.ToString());
Response.ContentType = "application/pdf";
Response.BinaryWrite(result);
Response.Flush();
Response.Close();

Mijn vraag of iemand weet waar ik kan vinden hoe de indeling van de result stream moet zijn voor een pdf. (Hello World)

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:28

ThunderNet

Flits!

Op de server een virtuele printer die pdf kan afdrukken installeren?
En dan het resultaat van deze print in de response zetten? :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• TimTil
De webapplicatie welke PDF's moet genereren wordt niet gehost op een eigen server maar bij een hosting provider. Denk niet dat hun een virtuele PDFprinter willen installeren.
Bedankt voor het aandragen van de creative oplossing. :)

[ Voor 3% gewijzigd door TimTil op 26-05-2005 10:32 ]

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:28

ThunderNet

Flits!

TimTil schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 10:19:
De webapplicatie welke PDF's moet genereren wordt niet gehost op een eigen server maar bij een hosting provider. Denk dat niet dat hun een virtuele PDFprinter willen installeren.
Bedankt voor het aandragen van de creative oplossing. :)
Je kunt altijd overleggen met je hostingprovider... Hangt gewoon af wat voor hosting provider in hoeverre zij gaan met hun service.. Maar niet geschoten is altijd mis ;)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-05-2024

OZ-Gump

terug van weggeweest

Je kunt ook een CrystalReports rapport maken waarin de gegevens staan die je in de PDF wilt zetten, en dit rapport dan exporteren naar een PDF.

It has been done, dus het is mogelijk. Code ligt thuis, dus kan ik eventueel morgen posten. Maar je kunt er natuurlijk nu zelf mee aan de slag ;)

[ Voor 11% gewijzigd door OZ-Gump op 26-05-2005 11:25 ]

My personal website

Verwijderd

Gebruik eens itext (er is ook een C# versie van maar standaard issie in java), itext is een opensource PDF generator

http://itext.sourceforge.net

Verwijderd

Ik zou er een paar centen tegenaan gooien en voor een 3rd patry component gaan.

Wat je dan kunt doen is het rapportje in html maken (gewoon een webform maken dus) en die op laten eten door het component. Deze functionaliteit hebben ze vrijwel allemaal.

• TimTil
Een 3th party compenent mag van mij best wat kosten maar de functionaliteit om van html een pdf te maken is veels te beperkt en voor mij onbruikbaar.

CrystalReports heb ik ook wat over gelezen en ik ga dit verder uitzoeken net als Itext.
Pagina: 1