Na enige tijd twijfelen wil ik dus een TFT erbij plaatsen, dat werkt wel zo prettig. Alleen dan komt het volgende probleem: Ati Radeon 9800, ondersteund geen 2 schermen.
Laat ik dat toevallig de ballen verstand hebben van mamaplankjes en videoplankjes (iig niet voldoende om er eentje uit te vissen die ik kan kopen).
Dit zit dus nu in mij pc:
- Intel® 875 P chipset
- Ati Radeon 9800 (Windows en Ati zien deze als de 9800 Pro)
- 17" TFT non-dvi
Ik wil dus een videokaart die minsten presteerd als mijn huidige kaart (ga geen uitgeven aan een kaart die slechter is dan mijn huidige (lijkt me ook niet zo moeilijk
). Mijn budget is niet al te groot, dus kom maar niet met de nieuwste GeForce en Ati geweld aanzetten of SLI opstellingen.
Kortom:
- Nieuwe videokaart zodat ik dualscreen kan gebruiken
- Kaart moet minimaal presteren als de Ati Radeon 9800
- Leuk prijsje ben ik wel gecharmeerd van
- Als ik een DVI kaart haal, zal mijn oude TFT dan ook nog werken?
Wie o wie heeft suggesties?
In de gezochte topics kom ik niet echt uit omdat er wel suggesties gegeven worden maar a) topics zijn oud, b) staat niets over de prestaties van d ekaarten.
Laat ik dat toevallig de ballen verstand hebben van mamaplankjes en videoplankjes (iig niet voldoende om er eentje uit te vissen die ik kan kopen).
Dit zit dus nu in mij pc:
- Intel® 875 P chipset
- Ati Radeon 9800 (Windows en Ati zien deze als de 9800 Pro)
- 17" TFT non-dvi
Ik wil dus een videokaart die minsten presteerd als mijn huidige kaart (ga geen uitgeven aan een kaart die slechter is dan mijn huidige (lijkt me ook niet zo moeilijk
Kortom:
- Nieuwe videokaart zodat ik dualscreen kan gebruiken
- Kaart moet minimaal presteren als de Ati Radeon 9800
- Leuk prijsje ben ik wel gecharmeerd van
- Als ik een DVI kaart haal, zal mijn oude TFT dan ook nog werken?
Wie o wie heeft suggesties?
In de gezochte topics kom ik niet echt uit omdat er wel suggesties gegeven worden maar a) topics zijn oud, b) staat niets over de prestaties van d ekaarten.