Geen beeld tijdens opstarten

Pagina: 1
Acties:

• Monsie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-08 18:23
Hardware voor upgrade:

CPU: AMD Athlon 2500+ (barton)
Mobo:Asus A7N8X Deluxe
Geheugen: 512 MB (2x 256 dual channel)
Vid. kaart: GForce 4 TI4800
Voeding: Qtec 450W

Probleem omscrhijving:

Een paar weken geleden viel mijn pc vaak uit. Nadat mijn pc uit was gevallen ging hij niet meer aan totdat ik me voeding stekker eruit haalde. Het probleem werd steeds erger, ik geen beeld meer kreeg tijdens het opstarten en pc viel na 30 sec. weer uit. Ik vermoedde dat het aan me voeding lag dus heb ik hem vervangen met mijn oudere voeding (350 W).

Mijn pc ging weer verder (gaf weer beeld). 5 dagen later kreeg ik weer het probleem dat mijn pc elke keer uitvalt alleen deze keer als ik WoW wilde opstarten. Ik heb mijn voeding meteen vervangen door een Antec 550W.

Met deze hardware configuratie kreeg ik weer hetzelfde als met die Qtec 450W.

Geteste hardware:
- Videokaart vervangen
- CPU vervangen
- Voeding vervangen
- Opgestart met basis onderdelen (HDD's, DVD speler etc. los gekoppeld)

Conclusie
Het werd dus duidelijk voor mij dat het aan me Mobo of geheugen kan liggen, dus hebt ik wat nieuwe hardware gekocht.

Hardware na upgrade:

CPU: AMD Athlon 2500+ (barton)
Mobo: K7N2 Delta2-LSR
Geheugen: 1024 MB (2x 256 dual channel, 1x 512)
Vid. kaart: GForce 4 TI4800
Voeding: Qtec 450W

Met deze hardware configuratie heb ik nog precies het zelfde probleem |:(
Ik heb nu elk stukje hardware vervangen dat ik vervangen kan en nog steeds precies het zelfde probleem...

Plz. help :'( ik sta op het punt om dat ding het raam uit te gooien.

Sign here please

Verwijderd

Heb je al eens alleen met die 512MB geheugen gedraait? Of een enkel reepje van dat dual channel geheugen? Zal wel, maar vraag het toch ff.

En krijg je helemaal geen beeld, dus zwart, of POST ie wel?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Probeer het idd eens met 1 reepje geheugen :) En hoe zit het met de temperatuur? PMG FAQ » Hoe warm mag mijn CPU worden? En klok ook eens zo laag mogelijk terug om de koeling/voeding min of meer uit te sluiten. Zie ook Hangen en opstartproblemen troubleshooter » Processor. En waarom ben je na de upgrade nog de Q-Tec blijven gebruiken ipv de Antec 550W?

[ Voor 17% gewijzigd door BalusC op 26-05-2005 10:34 ]

Verwijderd

BalusC schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 10:28:
..... En waarom ben je na de upgrade nog de Q-Tec blijven gebruiken ipv de Antec 550W?
IDD, was me nog niet eens opgevallen |:(

• Monsie
@Murdock85

Ik heb idd al met alleen 512 geprobeert en ik krijg gewoon zwart beeld dus ik kan niet zien of ie post doet ;(

@BalusC

Temp is normaal gesproken rond de 50 graden, maar me pc doet al raar als ik hem aan doe, dus hij word niet met 10 sec dat hij aanstaat rond de 90 graden, omdat me koeler wel gewoon draait.

Was idd vergeten te melden dat ik ook die antec 550 w daarna gebruikte. Kreeg precies het zelde als met die Qtec :|

Sign here please

• Monsie
Ow ik was trouwens ook vergeten te melden dat ik met die nieuwe mobo een D-bracket erbij heb gekregen, dat is zo'n troubleshoot ding met lampjes. Hij geeft 1 groen lampje (links boven) en de rest rood weer. Dat houdt in: early chipset init. Geen id wat dat precies inhoud.

Sign here please

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Probeer alle geheugen shadowing/caching in de BIOS te uitschakelen. Probeer daarnaast ook de CPU L1/L2 cache te uitschakelen. Nogmaals, check de Processor gedeelte van de troubleshooter :)

[ Voor 21% gewijzigd door BalusC op 26-05-2005 10:56 ]

Verwijderd

Dan zou ik idd zeggen dat het aan het mobo ligt. Heb je geen sluiting met de kast gemaakt? Haal anders ff je spul uit de kast, en probeer het nog es.

• Monsie
BalusC schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 10:56:
Probeer alle geheugen shadowing/caching in de BIOS te uitschakelen. Probeer daarnaast ook de CPU L1/L2 cache te uitschakelen. Nogmaals, check de Processor gedeelte van de troubleshooter :)
Als ik me pc aandoe krijg ik geen beeld dus is het helaas niet mogelijk om het uit te schakelen.

Sign here please

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Nu zie ik het. Lukt het niet met een andere videokaart? Welke heb je geprobeerd?

[ Voor 19% gewijzigd door BalusC op 26-05-2005 11:03 ]

• Monsie
Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 10:58:
Dan zou ik idd zeggen dat het aan het mobo ligt. Heb je geen sluiting met de kast gemaakt? Haal anders ff je spul uit de kast, en probeer het nog es.
Volgens mij heb ik geen sluiting gemaakt, maar ik ga het straks wel even nakijken (in een andere kast plaatsen).

Sign here please

• Monsie
BalusC schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 11:01:
Nu zie ik het. Lukt het niet met een andere videokaart?
Ook al getest ;(

Sign here please

Verwijderd

Monsie schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 11:00:
[...]

Als ik me pc aandoe krijg ik geen beeld dus is het helaas niet mogelijk om het uit te schakelen.
Stuur ie je monitor wel aan??

• Monsie
Ik kan trouwens mijn koeler (van me CPU) op de voeding aansluiten (wat ik altijd doe), maar ik heb ook geprobeerd om het op me mobo te zetten. Toen ik dat heb gedaan draaide de fan van mijn voeding en koeler niet meer.

Sign here please

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Stupid me, je kan niet eens in de BIOS komen wanneer je geen beeld krijgt en de PC hangt tijdens de POST 8)7 Heb je al een CMOS clear gedaan? Mocht dat geen soelaas bieden, dan zou ik of het mobo of de CPU verdenken. Aangezien je het mobo recentelijk hebt vervangen, blijft de CPU over. Test deze eens bij de PC boer :)
Monsie schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 11:08:
Ik kan trouwens mijn koeler (van me CPU) op de voeding aansluiten (wat ik altijd doe), maar ik heb ook geprobeerd om het op me mobo te zetten. Toen ik dat heb gedaan draaide de fan van mijn voeding en koeler niet meer.
Kortsluiting? Bouw het boeltje eens uit op een houten tafeltje :)

[ Voor 38% gewijzigd door BalusC op 26-05-2005 11:09 ]

• Monsie
Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 11:07:
[...]

Stuur ie je monitor wel aan??
Ik heb hem ook al op een andere monitor aangesloten en heb het zelfde probleem.

Sign here please

• Monsie
BalusC schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 11:09:
Stupid me, je kan niet eens in de BIOS komen wanneer je geen beeld krijgt en de PC hangt tijdens de POST 8)7 Heb je al een CMOS clear gedaan? Mocht dat geen soelaas bieden, dan zou ik of het mobo of de CPU verdenken. Aangezien je het mobo recentelijk hebt vervangen, blijft de CPU over. Test deze eens bij de PC boer :)
[...]
Kortsluiting? Bouw het boeltje eens uit op een houten tafeltje :)
Ik heb met de andere mobo de CPU vervangen door een andere AMD athlon en werkte niet, maar ik zal het strax nog wel een keer proberen met die nieuwe mobo.

Ik hoop niet dat het kortsluiting is :X Als dat het geval is, is dan me mobo doorgefikt?

Sign here please

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je hebt het al diverse malen gedaan, ik verzoek je bij deze om niet elke keer in korte tijd achter elkaar te posten. Dat wordt gezien als omhoogkicken en is daarnaast niet netjes/overzichtelijk. Gebruik gewoon het edit-knopje :) Zie ook de Algemene gedragsregels (Netiquette).

Wat betreft doorfikken: door het mobo lopen lage spanningen. Kortsluitingen hoeven niet per-se permamente schade aanrichten. Als het überhaupt is doorgefikt, dan ruik je het echt wel :)

Verwijderd

Monsie schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 11:13:
[...]

Ik hoop niet dat het kortsluiting is :X Als dat het geval is, is dan me mobo doorgefikt?
Dat hoeft niet perse. Als je geen rooksignalen hebt gezien en raar luchtje hebt geroken, zal dat wel mee vallen. ;)

Hmmmz, net te laat :( :+

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2005 11:18 ]

Verwijderd

BalusC schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 11:15:
...

Wat betreft doorfikken: door het mobo lopen lage spanningen. Kortsluitingen hoeven niet per-se permamente schade aanrichten. Als het überhaupt is doorgefikt, dan ruik je het echt wel
Offtopic:

No offence, maar even voor de duidelijkheid: er staat spanning op of over iets en een stroom loopt door iets. Een spanning kan niet lopen, en een stroom kan niet staan. :X :P

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik ben qua taal niet zo goed in dat soort verwoordingen :) Dank je voor attentie.

Verwijderd

BalusC schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 12:04:
Ik ben qua taal niet zo goed in dat soort verwoordingen :) Dank je voor attentie.
Tsjah, als je elektrotechniek studeert ga je je automatisch aan die dingen ergeren }) . Leermoment voor jou :P .

Verwijderd

die videokaart die je verwisseld hebt? was dat AGP?
zo ja:
probeer eens PCI kaartje ;)
zo nee:
dan heb ik nix gezegd :+

• hebikniet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 22:23
ik heb ook al eerder zo'n probleem gehad.

bij mij lag het aan de koelpaste dat ik er tussen had gedrukt er moet niet te veel en ook niet te weinig tussen zitten bij mij was het probleem toen opgelost. en heb je je Proc. cooler rechtstreeks op het mobo aangesloten?? ik heb een zallman met zo'n voltregulator er tusse en als ik die er tusse hang boot hij ook niet op omdat mijn mobo dat detecteert dat hij te langzaam draait.

Verwijderd

hebikniet schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 12:14:
.....En heb je je Proc. cooler rechtstreeks op het mobo aangesloten?? ik heb een zallman met zo'n voltregulator er tusse en als ik die er tusse hang boot hij ook niet op omdat mijn mobo dat detecteert dat hij te langzaam draait.
zie onderstaand.....
Monsie schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 11:08:

Verwijderd

@paling15
Ik heb idd al me videokaart verwisseld (allebij AGP). De AGP slot op me mobo kan niet stuk zijn, omdat ik dus een nieuwe mobo heb.

@hebikniet
Ik heb al een paar keer me cpu nagekeken en er zit niet te veel coolpasta op. Tevens heb ik ook de CPU op de oude hardware configuratie vervangen met een andere CPU.

Ik heb nu ook mijn mobo in een andere kast geinstalleerd en krijg nog steeds het zelfde. 8)7

btw. Monsie = Helvie in deze thread. :P

Verwijderd

Kun je eventueel kabel vervangen? Kan mss nog een brakke kabel zijn. Ben nu ook een beetje out of ideas :? .
Pagina: 1