Hardware voor upgrade:
CPU: AMD Athlon 2500+ (barton)
Mobo:Asus A7N8X Deluxe
Geheugen: 512 MB (2x 256 dual channel)
Vid. kaart: GForce 4 TI4800
Voeding: Qtec 450W
Probleem omscrhijving:
Een paar weken geleden viel mijn pc vaak uit. Nadat mijn pc uit was gevallen ging hij niet meer aan totdat ik me voeding stekker eruit haalde. Het probleem werd steeds erger, ik geen beeld meer kreeg tijdens het opstarten en pc viel na 30 sec. weer uit. Ik vermoedde dat het aan me voeding lag dus heb ik hem vervangen met mijn oudere voeding (350 W).
Mijn pc ging weer verder (gaf weer beeld). 5 dagen later kreeg ik weer het probleem dat mijn pc elke keer uitvalt alleen deze keer als ik WoW wilde opstarten. Ik heb mijn voeding meteen vervangen door een Antec 550W.
Met deze hardware configuratie kreeg ik weer hetzelfde als met die Qtec 450W.
Geteste hardware:
- Videokaart vervangen
- CPU vervangen
- Voeding vervangen
- Opgestart met basis onderdelen (HDD's, DVD speler etc. los gekoppeld)
Conclusie
Het werd dus duidelijk voor mij dat het aan me Mobo of geheugen kan liggen, dus hebt ik wat nieuwe hardware gekocht.
Hardware na upgrade:
Mobo: K7N2 Delta2-LSR
Geheugen: 1024 MB (2x 256 dual channel, 1x 512)
Met deze hardware configuratie heb ik nog precies het zelfde probleem
Ik heb nu elk stukje hardware vervangen dat ik vervangen kan en nog steeds precies het zelfde probleem...
Plz. help
ik sta op het punt om dat ding het raam uit te gooien.
Mobo:Asus A7N8X Deluxe
Geheugen: 512 MB (2x 256 dual channel)
Probleem omscrhijving:
Een paar weken geleden viel mijn pc vaak uit. Nadat mijn pc uit was gevallen ging hij niet meer aan totdat ik me voeding stekker eruit haalde. Het probleem werd steeds erger, ik geen beeld meer kreeg tijdens het opstarten en pc viel na 30 sec. weer uit. Ik vermoedde dat het aan me voeding lag dus heb ik hem vervangen met mijn oudere voeding (350 W).
Mijn pc ging weer verder (gaf weer beeld). 5 dagen later kreeg ik weer het probleem dat mijn pc elke keer uitvalt alleen deze keer als ik WoW wilde opstarten. Ik heb mijn voeding meteen vervangen door een Antec 550W.
Met deze hardware configuratie kreeg ik weer hetzelfde als met die Qtec 450W.
Geteste hardware:
- Videokaart vervangen
- CPU vervangen
- Voeding vervangen
- Opgestart met basis onderdelen (HDD's, DVD speler etc. los gekoppeld)
Conclusie
Het werd dus duidelijk voor mij dat het aan me Mobo of geheugen kan liggen, dus hebt ik wat nieuwe hardware gekocht.
Hardware na upgrade:
Mobo: K7N2 Delta2-LSR
Geheugen: 1024 MB (2x 256 dual channel, 1x 512)
Met deze hardware configuratie heb ik nog precies het zelfde probleem
Ik heb nu elk stukje hardware vervangen dat ik vervangen kan en nog steeds precies het zelfde probleem...
Plz. help
Sign here please