Toon posts:

[XP] Remote Settings veranderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn huisgenoot zn pc stopte er gisteren plotseling mee toen hij aan het werk was. Telkens als hij hem nu opnieuw opstart boot ie wel, je ziet het windows logootje, maar daarna (waar hij normaal op windows resolutie zou springen) word het scherm zwart en blijft het hangen.
Het rare is, windows werkt nog wel gewoon. Ik kan er remote nog gewoon in via ftp (wat als system service is geinstalleerd) om de betanden te bekijken enzo. Nu dacht ik dat er misschien iets fout was gegaan met zn videokaart settings of windows resolutie. Is er een commando/cmd tooltje waarmee ik dit remote kan veranderen? Of is er een ander handig one-click-install servertje waarmee ik even remote op zn scherm kan kijken? Ik heb net Radmin en WinVNC bekeken, maar hierbij moet je allebei de server via een installer installeren en configureren, dus dat gaat niet zo makkelijk

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2005 09:37 ]

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
wat d8 je ervan om de pc een keer op te starten in veilige modus, of laatste bekende werkende windows ( ofzoiets)

Verwijderd

Topicstarter
andreict schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 09:38:
wat d8 je ervan om de pc een keer op te starten in veilige modus, of laatste bekende werkende windows ( ofzoiets)
beide tevergeefs geprobeerd

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 09:43:
[...]

beide tevergeefs geprobeerd
Wil je dat dan volgende keer alsjeblieft in je topicstart vermelden? :)

Verwijderd

Gebruik DameWare NT Utilities.
Deze installeert op afstand de server service indien niet aanwezig.

Verwijderd

Topicstarter
okay het is gefixxed :D
voor de mensen thuis die zich afvragen: "wat was er nou aan de hand?" De videokaart was denk ik oververhit geworden (het was een hele warme dag) en daardoor viel tie weg. Om wat voor rede dan ook stond die daarna ingesteld op de TV-out ipv het beeldscherm. Vandaar dat het beeld op het beeldscherm telkens zwart werd bij het booten van windows. Maar toen ik de tv aanzette zag ik daar wel beeld en kon ik het mooi terugzetten op twinview.
Pagina: 1