Toon posts:

Fotograferen: Natuur - Personen

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb de Canon PowerShot A40, en aangezien dat ik op de vakantie nogal wat foto's maak (ik had er laatst een weekendje weg 214 gemaakt!) vraag ik me eigenlijk af hoe je nou het beste een foto kunt maken

Als ik (ik noem maar iets) 600 foto's maak zitten er 10 echte mooie bij, maar hoe kan je nou maken dat je echt veel mooie foto's hebt?

Heeft iemand tips
Robin

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Meer van die 10 mooie maken! :)

:{

Alors.

Verwijderd

Topicstarter
Ow wat zijn we leuk :P, maar gewoon hoe je objecten kunt plaatsen enzo!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-02 16:31

Zoefff

❤ 

Er zijn imho 2 aspecten aan het maken van een foto. De ene kant is de technische kant. Om technisch een mooie foto te maken moet je gewoon je camera onder de knie hebben, weten hoe alle functies werken, en deze ook volop benutten.

De andere kant is de compositie, en dat vereist wel wat meer oefening. Er zijn wel bepaalde basisregels voor, maar over het algemeen is het toch ook een gevoel dat je moet ontwikkelen. Je moet nét even dat speciale object zien, of die mooie compositie voor ogen hebben.

Oefening baart kunst wat dat betreft, gewoon lekker doorschieten en na afloop bekijken wat je beter had kunnen doen, en met dat in je achterhoofd je volgende shoot maken :)

Post misschien (als je denkt dat je foto's wel aan die kwaliteit voldoen) eens een testcase op GoT of plaats wat foto's in dit topic, dan kan je wellicht wat commentaar (lees: opbouwende kritiek) krijgen op je foto's :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:52
Ik heb zo'n vermoeden dat hierover wel het één en ander te vinden is via www.google.com.

Of ga een fotocursus doen.

In elk geval denk ik dat dit topic snel dicht zit ;)

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Verwijderd

Dr. Strangelove schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 09:33:
Ik heb zo'n vermoeden dat hierover wel het één en ander te vinden is via www.google.com.

Of ga een fotocursus doen.

In elk geval denk ik dat dit topic snel dicht zit ;)
Wat een kut-opmerking. Mensen mogen hier toch wel tips geven aan ts?

• Stiegl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-02 14:39
Ik zou zeggen laat eens een paar foto's zien waar je niet tevreden over bent en waarom, wellicht dat er dan wat meer over te zeggen is.

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-02 16:20

Dentheman

Zie signature

Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 09:35:
[...]

Ik vind die foto-cursus een hele goede opmerking.... Leer je vooral veel over compositie :)

[ Voor 52% gewijzigd door Dentheman op 26-05-2005 09:39 ]

Zie ondertitel

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-02 21:20

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 09:35:
[...]

Natuurlijk.. Maar er zijn zoveel tips te vinden vie google, of via de faq van FG.

TS:
Kijk eens bij http://www.dutchphotozone.com voor de basics.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Ho jongens, kalm aan :)
Als ik (ik noem maar iets) 600 foto's maak zitten er 10 echte mooie bij, maar hoe kan je nou maken dat je echt veel mooie foto's hebt?

Heeft iemand tips
Robin
Dit is niet zomaar even uit te leggen, helaas: daar is geen 'standaard FAQ' voor ;) Je zal dit zelf met veel proberen en leren in de vingers moeten krijgen. Een aantal tips zijn wel te geven:

rule of thirds over compositie

Verder is http://photographytips.com/ een gouden bron voor fototips over licht, kleurgebruik, onderwerpen, en apparatuur: meer dan hier in FG in honderden posts is uit te leggen. Een fotocursus is ook een goed idee, overigens. Dus: veel lezen, veel oefenen, veel leren! Succes :)

[ Voor 4% gewijzigd door Remy op 26-05-2005 09:41 ]

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.