[ASP.NET] Goed boek voor ervaren PHP devvers

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Topicstarter
Weet iemand een boek over webdevelopment met ASP.NET dat bijzonder goed geschikt is voor ervaren PHP developers? Als PHP developer heb je een bepaald paradigma, een bepaalde bril over hoe je zou moeten ontwikkelen, hoe het werkt. In ASP.NET werkt het - als je de meeste boeken ziet - toch behoorlijk anders. Je opent niet zomaar even een tekstfile, typt wat en surft erheen.

Maar niet alle boeken zijn ideaal. Veel ASP.NET boeken gaan uit van een vrij laag kennisniveau m.b.t. internet/programmeren. Veel ASP.NET boeken die een hoger niveau hebben gaan uit van veel kennis van de Microsoft ontwikkelomgeving, IIS en ASP oldstyle.

En ik zoek een boek waarin men uitgaat van algemene programmeerkennis (incl. Java en dus C#), algemene internetkennis maar geen Microsoft, ASP.NET, Visual Studio kennis.

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 18:27

pjvandesande

GC.Collect(head);

Deze vraag lijkt me meer thuis te horen in: [rml][ Alg] Centrale boekentopic - part II[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Als ik heel eerlijk ben zou ik er niet vanuit gaan dat je als ervaren PHP'er eventjes zo in ASP.NET kunt instromen. Het probleem is dat de procedurele rans-maar-raak aanpak van ASP en PHP absoluut voor geen meter aansluit bij de ultracleane strak object oriented aanpak van ASP.NET, waarbij je ook nog even een compleet nieuw framework met bijbehorende concepten moet leren, en not to mention een nieuwe taal (C# zou ik onsubtiel aanraden). Eigenlijk vraag je nu om een cursus autoreparatie voor ervaren zilversmeden, omdat ze allebei iets met metaal doen.... die kunnen ook beter bij het begin beginnen ;)

Ik denk overigens dat je met de 'Bible' serie wel aardig uit de voeten kunt. Ik heb zelf de PHP/MySQL bible, de XHTML/HTML/CSS Bible, de SQL Server 2000 Bible en de Javascript Bible, en allemaal gaan ze uit van dat je al veel basiskennis over het onderwerp hebt, maar vervolgens behandelen ze wel *alles* zodat het een complete alomvattende reference is. Enige nadeel dan weer is dat de ASP.NET bible weinig krediet krijgt op Amazon (maar 4 reviews overigens, nog niet echt representatief, en je moet ze vaak lezen om te zien hoe serieus je ze moet nemen).

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Topicstarter
curry684 schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 09:43:
Als ik heel eerlijk ben zou ik er niet vanuit gaan dat je als ervaren PHP'er eventjes zo in ASP.NET kunt instromen. Het probleem is dat de procedurele rans-maar-raak aanpak van ASP en PHP absoluut voor geen meter aansluit bij de ultracleane strak object oriented aanpak van ASP.NET, waarbij je ook nog even een compleet nieuw framework met bijbehorende concepten moet leren, en not to mention een nieuwe taal (C# zou ik onsubtiel aanraden).
Maar, de mensen voor wie het is:
- hebben veel ervaring met volledig OO programmeren in PHP 5
- hebben veel ervaring met OO programmeren in het algemeen met Java of C++
- hebben enige ervaring met C# voor applicaties

Dus nu programmeert men ook niet "rans-maar-raak", en men kent de "nieuwe taal" al :). Maakt dat het iets eenvoudiger? :)

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Aha dat scheelt ja :)

Ik heb zelf met een Microsoft ASP.NET boek in exact 1 weekend ASP.NET geleerd, en ik DENK dat het deze was. Sowieso kun je met Microsoft Press boeken niet snel fout gaan als het echt om "puur info stampen" gaat, je moet alleen hier en daar door wat propaganda heen lezen ;)

Overigens noem ik OO in PHP5 werken nog steeds geen referentie, het concept van codebehind in ASP.NET is nogal fundamenteel anders ;)

[ Voor 14% gewijzigd door curry684 op 26-05-2005 09:58 ]

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:54
Kijk eens naar het boek Professional C# van wrox, daarin wordt de C# behandeld evenals webprogrammeren. Anders kom je meer in boeken die alleen de taal (of bijvoorbeeld aangevuld met Design Patterns.), ADO.NET, ASP.NET of .NET algemeen behandelen.
Pagina: 1