Toon posts:

2003 Server Standaard en booten vanaf het netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Doel:

HP dx2000 werkstations via netwerk, HP DL380 servers, laten booten en vervolgens via ghost images maken en of terugzetten.

Gevonden oplossingen die bij mij niet werken:

1. Installeren van RIS
Remote boot werkt uitstekend, vervolgens verschijnt het welcome.osc menu, als ik via osc op een of andere manier ghost kan opstarten ben ik geholpen, ik heb hier echter nog niet over kunnen vinden. Alles duidt erop dat RIS echt alleen bedoelt is voor het unattended installeren van bijv. XP

2. RIS + Ghost Deploycenter 5.6
Na installeren zijn er service conflicten (TFTP versus MTFTP en Remote Install versus PXE Services)

3. Alleen Ghost Deploycenter 5.6
Services draaien goed maar bij het booten vanaf het netwerk komt de melding "No boot filename received", dit schijnt een DHCP probleem te zijn maar ik kan nergens vinden wat ik moet doen om dit te verhelpen

Vraag:

Wat moet ik doen om mijn doel te bereiken?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2005 09:15 ]

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
1. Installeren van RIS
Remote boot werkt uitstekend, vervolgens verschijnt het welcome.osc menu, als ik via osc op een of andere manier ghost kan opstarten ben ik geholpen, ik heb hier echter nog niet over kunnen vinden. Alles duidt erop dat RIS echt alleen bedoelt is voor het unattended installeren van bijv. XP
Klopt helemaal. RIS is bedoelt om unattended installaties te doen van Windows 2000 of hoger.

Ik heb ooit Ghost eens geprobeert te laden als Tool bij RIS, maar dit heb ik nooit werkend gekregen.

je kan eventueel eens kijken om via RIS een Windows PE te laden, en daar Ghost onder te laden. Dit zou moeten werken.
2. RIS + Ghost Deploycenter 5.6
Na installeren zijn er service conflicten (TFTP versus MTFTP en Remote Install versus PXE Services)
Klopt ook, 2 TFTP servers gaat volgens mij niet werken op 1 netwerk.
3. Alleen Ghost Deploycenter 5.6
Services draaien goed maar bij het booten vanaf het netwerk komt de melding "No boot filename received", dit schijnt een DHCP probleem te zijn maar ik kan nergens vinden wat ik moet doen om dit te verhelpen
Dit moet zeker te vinden zijn bij Symantec of ergens op google. Gebruik je bv routers tussen je server en werkstations?
Vraag:
Wat moet ik doen om mijn doel te bereiken?
Goed verder zoeken >:)
Zeker op vraag 3 moet er informatie te vinden zijn, en anders kan een Windows PE boot via RIS ook goed werken.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reactie!

Gek word ik hier van...

Om niet met tig opties bezig te zijn heb ik nu gekozen voor de opzet met RIS, dan werkt het booten vanaf mijn server in ieder geval.

Probleem hierbij is dat na het verkrijgen van het IP adres automatisch WELCOME.OSC wordt opgestart vanaf de locatie de in de registry terug te vinden is onder:

HKLM\system\currentcontrolset\services\tftpd\parameters Directory
(in mijn geval d:\remoteinstall)

Of ik nu welcome.osc of multilng.osc kies, de volgende stap is dat welcome.osc wordt gezocht in de hierboven genoemde directory \oschooser\taal\welcome.osc.

DAT WIL IK DUS NIET...

Ik zie nergens in een osc bestand verwijzingen staan dus ik vraag me af waar wordt bepaald wat een bepaalde osc doet.

Met behulp van GhostConsole heb ik een RIS bootdiskette gemaakt en bestanden hiervan zijn terug te vinden in de directory d:\remoteinstall\i386. Tevens zie ik op het tabblad "Remote Install / Advanced" van mijn risserver deze image staan onder images. Het feit dat GHOST ris ondersteund wil in mijn ogen zeggen dat dit werkend te krijgen moet zijn toch?

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

3com bootservices kan dit wel alleen dat product is end of life en ik weet niet of ze er een vervanging voor hebben

There is no art to find the minds construction in the face

Verwijderd

Topicstarter
Na veel tobben heb ik het systeem min of meer draaien zoals ik bedoelde.

Voor de liefhebber zal ik even proberen uit te leggen wat je beter wel en niet kan doen als je toevallig met deze vraag wordt geconfronteerd.

Je installeert onder 2003 RIS

Je installeert ghost solutions

Je installeert NIET de Symantec Deployment Tool, of in ieder geval niet inclusief de PXE server (veroorzaakt problemen met tftp en remote install services.) Als ik het nu goed begrijp kun je de PXE Server wel installeren maar moet je vervolgens handmatig je DHCP server aanpassen, wat mij niet is gelukt, en niet RIS installeren)

Met de Norton BootDisk Tool maak je een bootdisk aan voor Microsoft RIS (deze optie is alleen zichtbaar als RIS ook daadwerkelijk is geinstalleerd!)

In mij geval is het nu zo dat ik dankzij RIS kan booten vanaf het netwerk, vervolgens wat RIS schermen door moet lopen waarbij het lijkt alsof ik toch een XP installatie ga uitvoeren. Na de laatste melding van RIS dat mijn schijf zal worden geformatteerd in verband met de XP installatie start Ghost op...

Toen alles eenmaal min of meer werkte bleek dat de dos bootdisk die Norton aanmaakt voor RIS fouten bevatte dus vervolgens met WinImage deze moeten aanpassen..

Al met al weer een ervaring rijker... op naar de volgende uitdaging ;-)

Status is dus, dat als ik even de schermen van RIS negeer, dat ik boot vanaf het netwerk, een mapping maak en ghost opstart.

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-04 18:30
maar waarom gebruik je ghost terwijl een riprep image in jou geval dezelfde functionaliteit bied?
De enige reden om hier Ghost te gebruiken ipv RIS, is centraal (her)installatie van pc's te starten of multicast. Beide zie ik niet terug komen in je oplossing.

Of wil je het als backup methode gebruiken ipv werkstation uitrol?

[ Voor 13% gewijzigd door paulhekje op 27-05-2005 12:11 ]

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• Chatslet
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-04 10:12
Windows heeft ook een prachtige unatended install optie die samenwerkt met RIS. Zo kun je dus een RIS image maken met alle drivers er in die je nodig hebt, een answer file met alles wat je nodig hebt en vervolgens via active directory de software deployen. Anders kun je voor ghost een boot optie in je RIS menu aan maken waardoor er een soort van virtuele ghost floppy over het netwerk geladen word en dan zou je eventuaal gesysprepte images kunnen deployen.

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 23:41:

Status is dus, dat als ik even de schermen van RIS negeer, dat ik boot vanaf het netwerk, een mapping maak en ghost opstart.
Dit kan een stuk makkelijker met een network mapping bootdisk waar je ghost van opstart.

Wij gebruiken op onze scholen een boot image van 15MB op de harde schijf waardoor de PC's altijd opnieuw te installeren zijn of hij nou in de BIOS staat of in Windows.
Dit kost dus alleen wat tijd bij nieuwe PC's daarna kan je ze via de ghost console remote installeren enzo :)

Alle proemn in n drek

• Powermage
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-03 18:10
Wij hebben een soortgelijk iets gehad met een special aplicatie die via het netwerk boot.
op 2003 heb je extra software nodig.
deze heet RIS Menu Editor ( http://www.emboot.com )

Maar volgens mij is het mogelijk om met windows 2000 server hetzelfde te doen zonder de software, (dit zit volgens mij al ingebakken, of iets soortgelijks)

Join the club

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-05 18:37

TF

bla bla

je zou ook een kunnen kijken naar de preboot opties van Novell ZenWorks (imaging)

icm www.preworx.co.uk is dit een aardige oplossing. Ik heb er veel ervaring mee, maar dan in een vooral novell netwerk 6.5 zen4.

Zen 4 en 6.5 draaien ook prima op een Windows opgeving

• vanwegen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:04

vanwegen

-:|:-

Je kunt ook kijken naar de bij Ghost Corp geleverde 3com boot services. Hoewel die idd EOL is, is hij verder functioneel identiek aan de emboot omgeving.

De PXE omgeving die je daar me op kunt bouwen is superkrachtig. Wij gebruiken een uitgewerkte omgeving hiervan om in no-time icm ghost computers in het basisonderwijs uit te rollen.

De truuk zit em er in om de boot image op de juiste plek op de TFTP server te zetten, zo uit mijn hoofd weet ik het even niet maar ik geloof dat het in een subdir moet staan die TFTP heet. En je moet de proxy server niet op de zelfde machine draaien om de proxy relay goed te laten werken.

Anyways, de moeite waard om verder in te duiken.

En toen was m'n signature weg :(

Pagina: 1