IDE naar Compact Flash

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-06 14:39

Sponge

Serious Game Developer

Topicstarter
Ik vroeg me af of iemand hier ooit een kaartje heeft gezien die het mogelijk maakt om een normale IDE HD in het CF slot te krijgen van een willekeurige camera. (dmv. zo'n convertor bord/kabel)

Ik heb net zelf even zitten te googlen, maar helaas weinig resultaat. Je ziet alleen maar "Compact Flash naar IDE" 'convertors'.

Het lijkt me namelijk ideaal bij het fotograferen van onweer (Wat regelmatig zal gebeuren deze zomer, gok ik ;)). Met de hoeveelheid foto's die je maakt, zit je zo over 256-512mb, en wanneer je je kaart op gaat ruimen (95% verwijderen), komen altijd de lichtflitsen (Murphy's law;)).

Het lijkt me toch enigszins mogelijk, met een extern voedingkje.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:24

YellowCube

Wait...what?

volgens mij is dat best wel pittig, aangezien een CF kaart een onboard controller heeft om de data weg te schrijven. Een HD heeft dat niet.
Waar jij naar zoekt is USB2Go.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-06 15:42
Nikon heeft een systeem waarbij foto's via een WiFi verbinding meteen naar een laptop verstuurd kunnen worden. Ik weet niet precies wat voor'n camera je hebt, maar misschien dat dit een optie is?

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:24

YellowCube

Wait...what?

da's volgens mij een vrij prijzig systeem en alleen geschikt voor bepaalde (lees: dure) dSLR's van Nikon

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
geloof dat dat ook op de D70 past hoor, maar dat dingetje kost 1k oid. Is trouwens de WT-1.

Ik zou gewoon een 4gig microdrive kopen voor in m'n cam :)

[ Voor 10% gewijzigd door HunterPro op 26-05-2005 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:48

mjl

Ugh

Koop anders een immagetank (CompactDrive bijv.) en 1 256mb kaartje:

Vol kaartje er uit, leeg kaartje er in, ondertussen het volle kaartje kopieren en jij doorschieten.

Dan bij 2dekaartje vol: vol kaartje eruit, andere er in, 2 tellen formateren en weer schieten terwijl je het volle kaartje weer backupped ...

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-06 14:39

Sponge

Serious Game Developer

Topicstarter
Mja, een imagetank kan uiteraard ook. Ik vroeg me echter af of het bestond. Het leek mij namelijk een goedkopere oplossing dan een imagetank ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:00

Sabbi

je denkt aan mij.

Ik kan mijn camera (canon) aan usb-kabel aan laptop hangen en dan dmv remote shooting direct op de laptop foto's maken... Mss is dat iets voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:48

mjl

Ugh

Sabbi schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 10:53:
Ik kan mijn camera (canon) aan usb-kabel aan laptop hangen en dan dmv remote shooting direct op de laptop foto's maken... Mss is dat iets voor je?
Is bij iets oudere cams USB 1 dus niet zo heel snel, maar wellicht een optie !

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Compact Flash is gebaseerd op de PCMCIA/Cardbus interface heb ik wel 's gelezen, het lijkt er inderdaad ook wel veel op. Dat is dus iets wat vergelijkbaar is met PCI. Als je daar direct een HD aan wil hangen, moet je een CF kaartje hebben met SATA controler (dat lijkt me nog het handigste kabeltje om naar je HDD te laten lopen. En voor zover ik weet bestaat zoiets niet :)

Je zou iets kunnen doen met een laptop in een rugzak en je cam via USB of firewire daarop aanslutien. Dan maar hopen dat er iemand is die een programma heeft gemaakt waarmee je direct je foto's via USB naar een computer of laptop kunt sturen.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06 15:30

TheBorg

Resistance is futile.

Een compact Flash card kan drie verschillende modi opereren, namelijk:
- Memory-Mode
- I/O-Mode
- True-IDE-Mode

De laatste is natuurlijk zeer interessant. Als we pin 9 van de Compact Flash Card aan massa verbinden dan gedraagd de kaart zich als een normale IDE disk, en kan de kaart zonder externe componenten rechtstreeks aangesloten worden.

De vraag is in welke modus de camera gebruikt. Als dit True-IDE-Mode is dan is er geen probleem, als het één van de andere modi is dan zal het een stuk complexer worden.

Je zou kunnen meten of pin 9 aan massa hangt, maar dat is natuurlijk voor eigen risico.

[ Voor 83% gewijzigd door TheBorg op 27-05-2005 13:38 ]

Pagina: 1