DFI Lanparty NF4 Ultra-D geen boot meer

Pagina: 1
Acties:

• eltinio
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-08 15:36
Gisteren met DFI Lanparty nf ultra-d ontvangen en meer proberen te overclocken.
Beetje wat instellingen veranderd maar me 3000+ venice ging niet harder dan 250x9 dus heb er een nieuwe bios in gezet.

Nieuwe bios flashen ging goed, en heb daarna gewoon weer opgestart.
Reset gedaan wat aanpassingen gedaan en me geheugen op 100mhz gezet.

Nu weer opstarten maar de pc sloeg uit en krijg hem sindsdien niet meer opgestart.
Als ik op de aan knop druk gaan de fans draaien (op max) en de 4 lampjes branden maar verder doet hij niks.

Heb het volgende al geprobeerd:
- Batterijtje voor 10 minuten eruit gehaald
- CMOS gecleared
- Voedingsstekker er 8 uur uitgehad.

En niks leverde echt iets op.

Is er nog een redding voor me mobo of is hij dood en zoja hoe kan 1 instelling een heel mobo slopen.

systeem:
-AMD 3000+ venice core (boxed cooling)
-DFI Lanparty nf ultra-d
- 2x512 corsair 4000
- 40gig maxtor ide
- Tagan 480watt
- radeon 7000 32mb pci vga

[ Voor 10% gewijzigd door eltinio op 26-05-2005 08:45 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat zijn boot-diagnose LED's. Ze geven de boot-status aan. Check de handleiding van je moederbord waar de kleurcode nu voor staat :)

[ Voor 4% gewijzigd door BalusC op 26-05-2005 09:09 ]

• eltinio
BalusC schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 09:09:
[...]
Dat zijn boot-diagnose LED's. Ze geven de boot-status aan. Check de handleiding van je moederbord waar de kleurcode nu voor staat :)
De 4 lampjes die branden geven aan dat het system aan het opstarten is

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dus de volgende stap "CPU detected" wordt niet weergeven? Sja, dan is de conclusie betrekkelijk eenvoudig: je CPU is hoogstwaarschijnlijk naar de Filistijnen. Probeer eens te testen bij de PC boer :)

[ Voor 12% gewijzigd door BalusC op 26-05-2005 09:23 ]

• eltinio
BalusC schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 09:23:
Dus de volgende stap "CPU detected" wordt niet weergeven? Sja, dan is de conclusie betrekkelijk eenvoudig: je CPU is hoogstwaarschijnlijk naar de Filistijnen. Probeer eens te testen bij de PC boer :)
:| w00t, cpu aan puin na geheugen instellingen verand te hebben?

• snooze
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-03 07:39

snooze

kinda busy atm.

kan he tniet zijn dat de nieuwe venice niet correct herkent herkent wordt?

weet niet of die venice 100 Mhz op je geheugen leuk vindt zou wel moeten maar je weet maar nooit
heb je nog meer cpu's/mem liggen ff een volledig andere combo proberen dan moet ie wel opnieuw alles instellen (ookal zou hij dat met een cmos reset ook moeten doen) als je het hebt ff proberen.

heb laatst in de winkel een msi bordje gehad met d-leds die waren allemaal groen wat zou moeten betekenen dat het besturings systeem aan het starten is maar hij deed geen moer al het andere werkte wel gewoon dus als het mobo kapot is kun je die ledjes ook niet echt vertrouwen.

edit: geheugen controller zit ondie dus dat is niet ondenkbaar

[ Voor 7% gewijzigd door snooze op 26-05-2005 09:33 ]

weet iemand nog een leuke signature?

• eltinio
snooze schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 09:31:
kan he tniet zijn dat de nieuwe venice niet correct herkent herkent wordt?

weet niet of die venice 100 Mhz op je geheugen leuk vindt zou wel moeten maar je weet maar nooit
heb je nog meer cpu's/mem liggen ff een volledig andere combo proberen dan moet ie wel opnieuw alles instellen (ookal zou hij dat met een cmos reset ook moeten doen) als je het hebt ff proberen.

heb laatst in de winkel een msi bordje gehad met d-leds die waren allemaal groen wat zou moeten betekenen dat het besturings systeem aan het starten is maar hij deed geen moer al het andere werkte wel gewoon dus als het mobo kapot is kun je die ledjes ook niet echt vertrouwen.

edit: geheugen controller zit ondie dus dat is niet ondenkbaar
Dit vind een meer aannemelijk theorie.

Het is natuurlijk mogelijk dat hij die 100mhz niet leuk vind maar het enige wat hij dan doet is niet opstarten, maar dat moet opgelost zijn me een cmos reset omdat dan alle standaarden weer op auto staan.

Dus is het niet een mogelijk dat het mobo aan puin is, mobo vbersie is trouwen R.AB0

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zoals gezegd, test het boeltje eens met een 2e mobo/CPU. Je PC boer kan je hierbij wel helpen :) Je hebt al een (harde) CMOS reset gedaan, meer valt er niet te doen. De diagnose-LED's geven in elk geval aan dat de CPU niet gedetecteerd kan worden.

• snooze

snooze

kinda busy atm.

het is wel degelijk mogelijk dat je mobo kapot is maar wel onwaarschijnlijk.
waarom heb je eigenlijk het geheugen op 100 Mhz gezet?

het zou inderdaad met een CMOS reset moeten lukken echter ik heb soms gezien dat dat op een of andere manier ook niet werkt ff een paar mogelijkheden

-heb je ook het batterijtje en de voeding er teglijk uitgehad?
-een keertje opstarten zonder batterijtje
-een keer opstarten met insert ingedrukt (misschien dat DFI een andere toets gebruikt moet je even mailen)
-andere mem en cpu erin doen kijken of ie opstart -> zoja weer terug wisselen en nog een keer proberen

ik ben voor nu even opgedroogd misschien dat ik nog iets bedenk.

edit: @balusc dat is dus niet wat ik zei ik had het over het mobo met andere cpu + mem testen
ff mezelf verdedigen :P

[ Voor 9% gewijzigd door snooze op 26-05-2005 09:53 ]

• eltinio
snooze schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 09:51:
het is wel degelijk mogelijk dat je mobo kapot is maar wel onwaarschijnlijk.
waarom heb je eigenlijk het geheugen op 100 Mhz gezet?

het zou inderdaad met een CMOS reset moeten lukken echter ik heb soms gezien dat dat op een of andere manier ook niet werkt ff een paar mogelijkheden

-heb je ook het batterijtje en de voeding er teglijk uitgehad?
-een keertje opstarten zonder batterijtje
-een keer opstarten met insert ingedrukt (misschien dat DFI een andere toets gebruikt moet je even mailen)
-andere mem en cpu erin doen kijken of ie opstart -> zoja weer terug wisselen en nog een keer proberen

ik ben voor nu even opgedroogd misschien dat ik nog iets bedenk.

edit: @balusc dat is dus niet wat ik zei ik had het over het mobo met andere cpu + mem testen
ff mezelf verdedigen :P
Ik was wat met het geheugen aan het kloten om te kijken of ik hadrer ging, deze cpu wil voor geen meter terwijl hij wel hadrer dan 230x9 moet gaan ( zelfde stepping als epsilon)

Ik zal straks gaan proberen zonde batterij te starten, heb zelf het idee dat het mobo niet meer wil.

edit: proberen te booten zonder battery maar nogsteeds niks.

welke melding hoort de pc te geven wanneer er geen cpu aanwezig is?

[ Voor 6% gewijzigd door eltinio op 26-05-2005 14:05 ]

• snooze

snooze

kinda busy atm.

vier keer rood (als je vier ledjes hebt iig)
anders ff in je handleiding kijken

Pagina: 1