AL1714ms of AL1715ms?

Pagina: 1
Acties:

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik ben nu al een tijdje aan het kijken naar een goedkope TFT. Ik zag dat de Acer AL1714ms en de Acer AL1715ms bijde voor ongeveer een gelijke prijs worden verkocht. Nu is mijn vraag wat de beste keus van de 2 zou zijn? Ik ben niet echt van plan om te gaan gamen, het is puur voor desktop gebruik (en mischien een beetje video bewerken). Ik zie wel verschillen in spec's (12ms of 8ms) en lichtsterkte etc. maar daar wordt ik niet veel wijzer van :( ;)

AL1714ms -> http://www.acer.nl/acereu...=3&ctx1=NL&crc=1484468827

AL1715ms -> http://www.acer.nl/acereu...=3&ctx1=NL&crc=4048871845

Of mischien is er een andere betere monitor in de zelfde prijsklasse die ik over het hoofd heb gezien? :)

Het is voor een powermac G5 trouwens...

[ Voor 26% gewijzigd door Reb87 op 26-05-2005 07:29 ]

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-07 17:08
Je hebt ook nog de 1715s. Deze staat niet op de site van Acer (ik heb `m niet kunnen vinden althans) maar is wel bij veel shops verkrijgbaar. (zie de pricewatch). Dit is in principe de 1715ms versie zonder de 2x1watt speakertjes die IMO voor eigen gebruik nutteloos zijn. Voor kantoor ok, maar ik denk dat iedere thuis gebruiker wel tenminste een trust speakersetje heeft staat.

Ikzelf heb dit scherm gister besteld bij een winkel uit de pricewatch
spoiler:
Salland Automatisering...................wou niet spammen :9
en hoop deze begin volgende week te ontvangen. Als je wil, kan ik hier dan wel een kleine userreview neer planten?

• Reb87
  • Niet online
Als die speakertjes de enigste meerwaarde zijn bij de MS dan koop ik ook een S ;) Een userreview zou leuk zijn, maar ik ben veel te ongeduldig, dus ik bestel hem zometeen in de hoop dat morgen de postbode voor de deur staat ;)

• -ErikE-
hier de link van de Salland site met specs. Zoals je kan zien is de levertijd wel 4-5 werkdagen. Dus als jij `m binnen 1 dag in huis hebt dan verwacht IK minstens een user review van JOU ;)

en een link naar de winkel die `m wel op voorraad heeft voor een zachte prijs >:)

[ Voor 17% gewijzigd door -ErikE- op 26-05-2005 08:58 ]

• Reb87
  • Niet online
1to0 heeft hem volgens mij op voorraad, en anders pcone wel, bijde heb ik al gemaild. Zodra ik hem binnen heb zal ik een userreview schrijven ;)

Verwijderd

Als ik naar de Contrast Ratio kijk, zou ik de AL1715MS nemen.
Ik heb een tijdje voor dezelfde keus gestaan, en heb nu ook een 1715ms

Contrast ratio
1714MS : 350:1

1715ms : 500:1

• Reb87
  • Niet online
Ik heb net de 1715s besteld bij 1to0 :) als het meezit (tpg) dan is hij morgen binnen ;)

• Reb87
  • Niet online
Update: ik heb hem binnen! :) mijn eerste indruk is aardig :) 0 dode pixels, mooi strak beeld. Mooi ding voor z'n prijs ;)

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Maak wat foto's dan.

• Reb87
  • Niet online
Ik maak morgen wel even een kleine userreview met een paar foto's ;)

Verwijderd

foto's kan je ook op de acer site vinden :O

Ik heb ook een product survey gemaakt voor de acer AL1715MS

• -ErikE-
Ik heb m`n AL1715s ook binnen. Userreview kan je hier vinden : KLIK

jammergenoeg wel 1 pixeldefect. :(

• Reb87
  • Niet online
Jammer van die ene pixel :'( hier trouwens even snel 2 foto's

http://benjamin.reyntjes.com/images/al1715s_1.jpg

http://benjamin.reyntjes.com/images/al1715s_2.jpg

Ik zal zo ook meteen even een userreview schrijven ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Reb87 op 28-05-2005 14:50 ]

Verwijderd

Ik heb gisteren bij Mediamarkt een Acer 1715 sm gekocht voor € 269; in eerste instantie wilde ik dus voor de Acer 1715ms gaan, maar die hadden ze blijkbaar net uit het assortiment gehaald en sinds dinsdag verkochten ze dit model in plaats daarvan. Het enige verschil met de ms is dat de sm versie een responsesnelheid heeft van 8 ms (volgens de verkoper, maar ik twijfel hieraan aangezien ik dit op Internet nergens heb kunnen terugvinden).

Als ik het scherm getest heb, zal ik wat ervaringen plaatsen. Hij zit nu nog netjes verpakt in een doos, ben namelijk aan het wachten op m'n nieuwe computer die ergens volgende week zal arriveren.

Hier alvast wat ervaringen met dit scherm op een duits forum (over het algemeen zeer positief):
http://www.prad.de/board/thread.php?threadid=13952

Verwijderd

Zit er op de AL1741MS eigenlijk een DVI aansluiting en hoe zit het met de verticale en horizontale inkijkhoeken? Ik ben zeer benieuwd want ik denk erover om deze morgen aan te gaan schaffen. Sorry ik heb het reeds gevonden, nee dus...

Ik denk dat ik om deze reden niet tot de aankoop van deze monitor over ga want een dvi aansluiting lijkt mij met het zicht op de toekomst noodzakelijk.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2005 18:36 ]

Pagina: 1