MCE2005+Hauppage 500MCE crasht tijdens scannen naar kanalen

Pagina: 1
Acties:

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb vandaag net mijn pakket MCE2005+Microsoft remote+Hauppage PVR500MCE binnengekregen.

Ik wou dit gaan installeren op een shuttle K41G met een aparte geforce mx440 kaart.

Nou ging alles goed, tot op het moment dat ik onder MCE de hauppage moet gaan instellen om kanalen te zoeken. Gaat ie mooi alle guides e.d. downloaden, en vervolgens scannen.

Maar bij scannen gaat het mis. Hij reboot steeds spontaan. Soms bij 0% en met een beetje geluk bij 28% en 17 kanalen.

Ik heb op hauppage.tv gekeken maar zo'n rare situatie is niet voorgekomen lijkt wel, ik heb wel de aanwijzingen/tips gevolgd.

MCE eerst netjes installeren, dan hauppage kaart erin voor detectie, de gesignde drivers installeren (en in de volgende pogingen de meest recente/niet gesignde en de amerikaanse).
Van de twee tuners die resp in IRQ17 en 18 zitten schakel ik de 2e uit omdat ieeen IRQ shared met de onboard netwerkkaart van de barebone.

Ook heb ik de kast direct aangesloten op de kabel, maar toch zegt ie dat de analage antenne niet is aangesloten. Wel kan ie verder met scannen en vind ie ook echt een paar kanalen.

Maar het blijft steeds weer steken bij het scannen.... Iemand die dit eerder heeft meegemaakt en misschien een oplossing weet?

Oh ja, ik had al in system de auto-reboot bij crash uitgezet. Toch reboot ie ipv een BSOD te geven...

[ Voor 5% gewijzigd door kmf op 26-05-2005 00:12 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Verwijderd

Let wel: het programma van Hauppage zelf werkt niet samen met de PVR500MCE. Dit staat ook op de site. Probeer dus andere programma's uit zoals Beyond TV of GB-PVR of Sage TV, die schijnen wel te moeten werken.

Wel moet ik zeggen dat mijn systeem ook hangt als ik ga zoeken naar kanalen op mijn PVR500MCE. Terwijl ik wel dus 1 van bovenstaande programma's (niet Hauppage) gebruik. Heel vreemd....

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Wat nog wel eens een instinker wil zijn bij die Dual Tuner van Hauppauge is dat hij, terwijl je maar 1 tuner wilt gebruiken in MCE, hij toch het signaal in eerste instantie van de 2e tuner af wil halen. Als die is uitgeschakeld, kan ik me voorstellen dat hij problemen geeft.
Zit je trouwens in een gebied waar hij geen indeling van beschikbaar heeft? Het hele kanalen scannen komt mij niet bekend voor namelijk. * Brede P kiest altijd gewoon voor de indeling zoals UPC die heeft opgegeven, en krijgt dan keurig alle 31 zenders die beschikbaar zijn voor zijn neus. Dan hoef ik dus alleen nog maar mijn eigen volgorde in te stellen, en eventueel wat te fine-tunen (letterlijk).

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-03 14:00

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb zelf dit probleem ook gehad, eerst met een pvr-250 en een sk41g, toen geruild voor een pvr-350, geen problemen. Later heb ik de 350 verkocht en een pvr-500 gekocht, en weer problemen. Ik gok dat de sk41g gewoon niet goed samenwerkt met de pvr-500, ik gok op de via chipset.
Nu draait alles zonder problemen op mijn sn45g.
Asus pundit barebones hebben vergelijkbare problemen met de pvr500 trouwens

edit: hier staat dat het zeer waarschijnlijk de via chipset is.

[ Voor 14% gewijzigd door W1LL3M op 21-02-2006 22:08 ]