Toon posts:

[MySQL] via localhost snel, van buitenaf traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik gebruik normaal mysql alleen maar lokaal om te developen. Nu moest ik echter wat testen waardoor mijn mysql server remote moest worden gebruikt. dus ik gebruik mijn eigen server voor de mysql en de php files komen op een andere server te staan.

Omdat in mijn user tabel alles op localhost stond moest ik even een nieuwe record aanmaken voor die externe server. Dat ging allemaal prima maar voordat ik de php files over ging zetten wou ik eerst even proberen of ik ook via mijn externe ip naar de database kon connecten ( nogsteeds in princiepe alles lokaal alleen in de connect string van mijn php files heb ik localhost naar mijn ip veranderd ). Nou werkt het wel maar mijn page schiet ineens van laadtijden van een paar honderdsten naar 4.5 seconde per pagina terwijl alles in princiepe nogsteeds lokaal is.

Ik snap dus totaal niet hoe dit zo enorm sloom kan worden dus ik hoop dat iemand mij dit uit kan leggen hoe dit zo kan en wat ik fout doe. Ik ben niet super ervaren met het instellen van mysql maar denk dat ik de host wel goed aangemaakt heb( host aanmaken en daarna flush privileges uitgevoerd ) Indien er meer informatie nodig is zal ik deze posten natuurlijk.

Alvast bedankt voor alle moeite.

• AxiMaxi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-04 16:00
Lijkt me een duidelijke zaak: Localhost is intern in je PC, en dat hangt af van de snelheid van de processor. Als je via externe servers wat gaat doen, ben je afhankelijk van de snelheid van je netwerkverbinding. Da's een fysieke verbinding, die VELE malen trager is dan de virtuele verbinding met Localhost.

[Hier had mijn handtekening kunnen staan]

Verwijderd

Topicstarter
AxiMaxi schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 12:38:
Lijkt me een duidelijke zaak: Localhost is intern in je PC, en dat hangt af van de snelheid van de processor. Als je via externe servers wat gaat doen, ben je afhankelijk van de snelheid van je netwerkverbinding. Da's een fysieke verbinding, die VELE malen trager is dan de virtuele verbinding met Localhost.
maar ik draai nu tijdelijk nog even beide op mijn eigen server ( mysql en php ) alleen ik connect nu mysql via mijn ip en niet via localhost dan mag dat toch niet zo traag gaan?

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
normaal gesproken is de router die het dichtst bij jouw staat 'slim' hij 'weet' dat jij dat ip adres heb (wat je opvraagt) en dus stuurt ie de pakketjes direct weer terug naar je pc.

daarom merk je normaal geen verschil als je vanaf localhost of vanaf 212.169.23.12 of whatever connect.

MAARRrrr blijkbaar heb jij of geen router voor de deur, of het ding is niet goed geconfigureerd, want blijkbaar ga je eerst via je langzame verbinding (internet) naar je provider, en kom je dan pas een router tegen. Deze router stuurt je daarna weer over datzelfde langzame lijntje terug, en daarom duurt het langer.

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Antediluvian
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-05 10:30
Je moet maar eens je ip adres invullen in je host file, normaal zou het dan stukken rapper moeten gaan.

Verwijderd

Topicstarter
BasieP schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 00:05:
normaal gesproken is de router die het dichtst bij jouw staat 'slim' hij 'weet' dat jij dat ip adres heb (wat je opvraagt) en dus stuurt ie de pakketjes direct weer terug naar je pc.

daarom merk je normaal geen verschil als je vanaf localhost of vanaf 212.169.23.12 of whatever connect.

MAARRrrr blijkbaar heb jij of geen router voor de deur, of het ding is niet goed geconfigureerd, want blijkbaar ga je eerst via je langzame verbinding (internet) naar je provider, en kom je dan pas een router tegen. Deze router stuurt je daarna weer over datzelfde langzame lijntje terug, en daarom duurt het langer.
nou, router heb ik wel voor de deur ;) maar andere applicaties als ik die via mijn ip connect heb ik geen last van vertraging. et is alleen via mysql

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik verplaatst je topic even; dit lijkt me een fout geconfigureerd netwerk inderdaad :) Mocht het aan de software liggen zie ik het topic wel weer terug :)

SA > NT

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1