Ik heb een eigen domein-naam die ik mag laten forwarden naar m'n IP-adres. Om daarvan gebruik te maken wil ik een aantal websites maken en die op m'n eigen server laten draaien omdat ik dan tenminste controlle heb op allerlei dingen. Ik heb eens wat rond gekeken op dit forum en ik kan veel vinden over webservers. Ik kan alleen niet echt duidelijk worden wat ik nou zou moeten draaien.
Momenteel draaien er een aantal php-sites op een Windows 2003 SBS-server. Aangezien het met IIS6 werkt (waar ik zelf tevrede over ben) heb ik gehoort dat het beter is om een linux-server als webserver te laten draaien. Dit vanwege beveiliging.
Ik heb toen eens rond gekeken op internet en heb toen FreeBSD 5.4 kunnen downloaden (2 cd's). Ook heb ik wat Suse en Redhat versies gevonden (evaluatie-versies)...
Nu is MIJN vraag: WAT MOET IK EIGENLIJK NOU GEBRUIKEN ALS WEBSERVER.
Ik wil gebruik maken van HTML en van PHP (met databases).... Verder moet er een FTP-functie opzitten, zodat andere ook kunnen uploaden naar m'n webserver.
Gaarne advies....
Momenteel draaien er een aantal php-sites op een Windows 2003 SBS-server. Aangezien het met IIS6 werkt (waar ik zelf tevrede over ben) heb ik gehoort dat het beter is om een linux-server als webserver te laten draaien. Dit vanwege beveiliging.
Ik heb toen eens rond gekeken op internet en heb toen FreeBSD 5.4 kunnen downloaden (2 cd's). Ook heb ik wat Suse en Redhat versies gevonden (evaluatie-versies)...
Nu is MIJN vraag: WAT MOET IK EIGENLIJK NOU GEBRUIKEN ALS WEBSERVER.
Ik wil gebruik maken van HTML en van PHP (met databases).... Verder moet er een FTP-functie opzitten, zodat andere ook kunnen uploaden naar m'n webserver.
Gaarne advies....