Hoge pieptoon uit Maxtor DMP9 tijdens o.a. gamen

Pagina: 1
Acties:

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:06
Heb net nieuwe pc gebouwd. maar als ik ga gamen dan piept me hdd hele hoge pieptoon, als ik vervolgens op de Windows toets druk en terug ga naar windows is het piepen over. :S ik snap er werkelijk niets van. heb de sata hdd op een andere poort aangesloten,2 spellen ( SOF2, UT2004 ) Getest.

Specs.
Asus A8N-E
Palit 6600GT PCI-E
AMD S939 3000+
2x 256mb dual channel DDR400
Maxtor diamondmax 9 S-ata 8mb
Liteon 401s@811s

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Is het wel je HD?

ARME AOW’er

• SmoothTweaker
Ja, ik heb de kap eraf gehaald en fans even stilgehouden. komt toch duidelijk van hdd af.

Edit: als ik in IE in lange pagina's scroll hoor ik het ook maar als ik stil sta weer niet

[ Voor 35% gewijzigd door SmoothTweaker op 25-05-2005 23:34 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Schijfactiviteit tijdens het scrollen?

ARME AOW’er

• SmoothTweaker
denk et?

ik zet in UT2004 perongeluk na de patch hem op software ipv direct3d en de piep is weg:S
word wel steeds gekker, terug naar Direct3d en daar issie weer

[ Voor 14% gewijzigd door SmoothTweaker op 25-05-2005 23:40 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topictitel verduidelijkt. Weest in het vervolg aub zo specifiek mogelijk in de titel. Vat jouw hele probleem samen in 1 zin en niet in 2 schamele woorden die van alles kunnen betekenen "hdd piept" ;)

• SmoothTweaker
Me pa drukt vandaag zijn pc aan. en hetzelfde geluid :S zelfde type hdd. alleen is 3 maanden ouder. toch maar eens het tooltje van maxtor nog maar eens over gooien

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-03 15:30

FlyEragon

Alien Monkeys

Weet je zeker dat het niet uit je videokaart komt? Je moet eens smooth scrolling uitzetten bij je internet browser, en dan kijken of het bij het scrollen weg is.

• nzyme
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-12-2025

nzyme

terror

heb ook altijd een piep bij een netwerk transfer :? mss ook related met dit verhaal ?

| Hardcore - Terror |

• SmoothTweaker
Na aantal post gelezen te hebben nog eens luisteren. bij me pa is het verdwenen.
maar ik gok dat het van de vga afkomt of voeding Aopen 300watt trekt dit systeem maybe niet ??
en brakke Palit koeler is al verrot heel fannetje weg gefikt dat binneste. dus nu maar Nv silencer of VF700 erop.

wat denken jullie?

• tweakers.not
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-03 21:36
SmoothTweaker schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 23:33:
Ja, ik heb de kap eraf gehaald en fans even stilgehouden. komt toch duidelijk van hdd af.

Edit: als ik in IE in lange pagina's scroll hoor ik het ook maar als ik stil sta weer niet
Heb je onboard audio? Als ik scroll dan hoor ik het piepen op mijn audio... Ook bij harddiskacivieit wel eens. Zet je geluid eens totaal uit, kijken of daar je pieptoon niet vandaan komt.

Verwijderd

Is een bekend probleem.. zijn de mosfets die een fluittoon produceren. Is een heel topic over geweest van Shuttle barebones (meen de 61G2 variant). Ff zoeken op GoT, dan lees je dat je er weinig aan kunt doen.

• SmoothTweaker
Ik zal het nog eens proberen met geluid uit. ( heeft niet geholpen )

kan je hier eventueel als het mosfets zijn RMA voor claimen ofzo?
't is alleen als ik scroll of pc belast met games/3d mark

[ Voor 30% gewijzigd door SmoothTweaker op 31-05-2005 00:27 ]

Pagina: 1