[WinXP Pro/IIS 5.1/ASP] Blanko ASP-pagina

Pagina: 1
Acties:

• jmurc
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-07 20:22
Sinds kort heb ik het probleem dat IIS helemaal geen ASP pagina's meer worden getoond.
IIS laat nog wel gewoon HTML bestanden zien, maar zou gauw ik een bestand aanroep met de extensie ASP krijg ik een blanco pagina. Het gekke is dat ik geen enkele foutmelding krijg.
Nu las ik op dit forum dat er meerdere topics zijn met soortgelijke problemen, maar geen cooncrete oplossing.

Zelfs dit werkt niet:
code:
1
<%Response.Write "hello world!"%>

Zijn er misschien meer mensen die dit probleem hebben gehad?

..::pc-specs:.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-08 12:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Heb je dit sinds je een nieuwe versie of update hebt geïnstalleerd ofzo? Staat er niets in je error log?

Verder is dit geen programmeerprobleem, maar eerder configuratie, en daarom geef ik je topic even een schop in de goede richting. :)

PW>>SA

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• jmurc
Het gekke is dat ik geen updates voor Xp heb geinstalleerd. Mijn windows-firewall staat uit, en mijn virusscanner is Kaspersky.
In mijn logboek staat dit als ik de eerste een ASP-bestand benader in IE:

code:
1
2
3
4
5
De machtigingsinstellingen (standaard voor deze computer) verlenen geen machtiging aan Activeren (Lokaal) voor de COM-servertoepassing met CLSID 
{0C0A3666-30C9-11D0-8F20-00805F2CD064}
 aan de gebruiker gebruiker\IWAM_gebruiker SID (S-1-5-21-1547161642-73586283-725345543-1015). Deze beveiligingsmachtiging kan worden gewijzigd met het beheerdershulpprogramma van Component Services.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

Als ik op de link klik zegt Microsoft geen oplossing te hebben.

[ Voor 1% gewijzigd door jmurc op 27-05-2005 18:40 . Reden: typo's ]

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-08 19:08
Je moet even naar de rechten kijken van het IIS account, heeft deze nog wel rechten om een execute te doen? Zijn de rechten op je web dirs nog wel goed, enz. Kun je nog even posten om welk event id het hier gaat? Meestal zijn er geen nederlandse oplossingen, maar wel engelse met het event id kun je deze wel tracken geen zin om je hele tekst te gaan vertalen ;).

• jmurc
leon1e schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 21:43:
Je moet even naar de rechten kijken van het IIS account, heeft deze nog wel rechten om een execute te doen? Zijn de rechten op je web dirs nog wel goed, enz. Kun je nog even posten om welk event id het hier gaat? Meestal zijn er geen nederlandse oplossingen, maar wel engelse met het event id kun je deze wel tracken geen zin om je hele tekst te gaan vertalen ;).
Het gaat om Event ID 10016.
Het IWAM en IUSR staan op volledig beheer, dit geldt ook voor alle andere standaar accounts.

• Pyrowired
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-01-2025
een kleine zoektocht brengt mij hier
en je zal Microsoft ffkes moeten bellen om de patch te bemachtigen

[ Voor 24% gewijzigd door Pyrowired op 28-05-2005 01:04 ]

Zolang de zon schijnt, blijf ik binnen.

Pagina: 1