Toon posts:

[2003] Server met speedtouch*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hi een probleem met een w2k3 server (AD) verbonden met tiscali via een speedtouch 510 modem

inloggen duurd erg lang 5 tot 10 minuten en vervolgens werken de profielen niet (waarschijnlijk dns problemen)

w2k3 server is AD en DNS (name.local), met een netwerkkabel in de switch voor de clients (server is 192.168.0.1 - clients by dhcp) andere netwerkkabel in het modem (modem is 10.0.0.138 - server is 10.0.0.150) speedtouch the modem is default ook DNS. . .
hier dus het probleem hoe zet ik w2k3 DNS uit en vertel AD dat ik DNS van de modem moet gebruiken

please can you advice ...

regards
Trevor

• Karel2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06-2022
Waarom zet je de primary en secondary DNS van je provider niet op je NIC ?

en wat heb je zelf al uitgezocht ??? beetje zoeken kan geen kwaad

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
Karel2001 schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 23:24:
Waarom zet je de primary en secondary DNS van je provider niet op je NIC ?

en wat heb je zelf al uitgezocht ??? beetje zoeken kan geen kwaad
dat is nu juist wat je NIET moet doen

MENSEN ACTIVE DIRECTORY / SERVER OS'EN ZIJN NIET ZOMAAR TE INSTALLEREN, JE MOET ER WEL WAT VAN AF WETEN VOOR DAT JE ER AAN BEGINT

RTFM

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-02 17:29
Het lag volgens mij aan de DNS server van je speedtouch. Als je je server DNS laat regelen gaat het volgens mij wel goed. Ik ben hier ook ooit op gestuit en ik dacht dat de oplossing toen was om DNS te draaien op de Win 2k3 server, maar ik heb nu helaas geen active directory draaien dus ik kan het niet voor je tjekken

Verwijderd

DNS op de server aan laten staan, maar een forward naar je Speedtouch instellen (server properties).
Op de clients dan als enige DNS server de W2k3.

Zelf geef ik bij LAN properties op de Server ook altijd als DNS zijn eigen adres op.

oftewel; alle DNS queries binnen het netwerk worden dan door de W2k3 DNSserver afgehandeld. Mocht deze het antwoord niet kennen dan stuurt hij de query door naar je speedtouch.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

Een domain controller mag altijd alleen zijn eigen IP als DNS server hebben of je moet een apparte DNS server ingericht hebben waar AD mee samen werkt dus een seperate DNS server.

zie:
[rml][ windows2000] dns forwarding[/rml]
[rml][ Windows2000] DNS tips en uitleg[/rml]

kun je allemaal in Windows Operating Systems - Howto's and Guides vinden
Pagina: 1