[Demon] ipnr 0.0.0.0?

Pagina: 1
Acties:

• djerror
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:10
Ok heb sinds een paar dagen een pc aangeschaft naast mijn laptop en ik heb momenteel een adsl verbinding bij Demon die uitstekend werkt op mijn laptop.

Heb eigenlijk het volgende probleem. Mijn PC kan geen netwerkadres krijgen waardoor ik steeds ip nr. 0.0.0.0 krijg. Ik heb de modem gereset, macadres van de ethernetkaart aangemeld bij demon..heb alles op automatisch staan zelfde instellingen als de netwerkaart laptop (ip adres, dns, dhcp automatisch etc is nodig voor demon). nieuwe drivers voor de netwerkkaart geinstalleerd realtek 8169 gigabit. Maar al deze acties hebben niet geholpen. In Xp wordt de netwerkkaart goed erkend en brand het lampje van de netwerkkaart als ik de kabel van de modem erin steek. Alleen verder gebeurt er vrij weinig..enige succesvolle was een ping naar 127.0.0.1. Maar ik begrijp niet waarom ik steeds die 0.0.0.0 krijg.
Ik ben echt het spoor bijster moet ik zeggen.

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-02 22:32

mace

Sapere Aude

Ik neem aan dat je ipconfig /release en vervolgens /renew hebt geprobeerd?
Heb je een andere kabel geprobeerd?
Heb je geprobeerd om de netwerkkaart uit te schakelen en weer in te schakelen?

Even een paar dingen die met te binnen schieten :)

[ Voor 1% gewijzigd door mace op 25-05-2005 22:55 . Reden: typo ]

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:47
Hoe kijk je welk IP adres je netwerk kaart krijgt? Misschien dat je naar de verkeerde netwerk kaart kijkt?

Geef even je ipconfig /all
Misschien is dit topic meer iets voor network troubleshooting, da's meestal meer wat voor deze onderwerpen. Geef die IP config ook als je er geen netwerk kabel in hebt zitten, als het goed is moet deze dan voor de juist kaart ook aangeven dat er geen kabel in zit.
Wat voor IP adres krijgt je laptop? Zit je rechtstreeks op het internet, en krijg je dus een internet IP adres? Als je Demon hebt kun je ook je Zyxel modem zo zetten dat die in router-mode staat, en je met meer PC's op het internet kunt komen. Je kunt hem dus niet in de standaard modus hebben staan en er simpel een switch/hub tussen zetten, dan zal je inderdaad vreemde problemen zoals huidige krijgen.

edit:
@boven: Renewen heeft niet echt zin denk ik, dat doet windows automagisch als het goed is.

[ Voor 14% gewijzigd door pierre-oord op 25-05-2005 22:56 ]

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• djerror
yep als ik renew doet geeft hij trouwens wel een foutmelding (dat hij rpc niet vind ofzo)
netwerkkaart heb ik aan en uit gezet..andere kabel lijkt me niet echt van toepassing omdat ik nu met dezelfde kabel wel op i-net zit ;-)

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

het adres 0.0.0.0 wordt genomen wanneer een DHCP aanvraag ondernomen wordt.

in windows krijg je na een tijdje een APIPA adres van de vorm 169.254.x.y als je via DHCP geen adres kan krijgen.

krijg je van je provider overigens wel de toelating om meerdere PC's te gebruiken op je lijntje ?
of hang je slechts 1 computer aan je modem?

je IP adres kan door je provider tijdelijk vast aan je MAC-adres (ingebrand adres) gefixt worden waardoor elke PC met een verschillend MAC geen IP krijgt op die verbinding (tot de lease verstrijkt wat standaard 1-2 uurtjes duurt). soms kan je dit ook verhelpen door je modem een tijdje uit te schakelen.

ASSUME makes an ASS out of U and ME

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
0.0.0.0 kan je niet krijgen. Want zelfs als hij geen IP adres krijgt van een DHCP server dan komt hij in een 169.x.x.x reeks terecht.

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-02 23:03

WPN

probeer eens een andere netwerkkaart als dat mogelijk is

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

• djerror
pierre-oord schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 22:55:
Hoe kijk je welk IP adres je netwerk kaart krijgt? Misschien dat je naar de verkeerde netwerk kaart kijkt?

Geef even je ipconfig /all
Misschien is dit topic meer iets voor network troubleshooting, da's meestal meer wat voor deze onderwerpen. Geef die IP config ook als je er geen netwerk kabel in hebt zitten, als het goed is moet deze dan voor de juist kaart ook aangeven dat er geen kabel in zit.
Wat voor IP adres krijgt je laptop? Zit je rechtstreeks op het internet, en krijg je dus een internet IP adres? Als je Demon hebt kun je ook je Zyxel modem zo zetten dat die in router-mode staat, en je met meer PC's op het internet kunt komen. Je kunt hem dus niet in de standaard modus hebben staan en er simpel een switch/hub tussen zetten, dan zal je inderdaad vreemde problemen zoals huidige krijgen.

edit:
@boven: Renewen heeft niet echt zin denk ik, dat doet windows automagisch als het goed is.
heb zojuist ipconfig /all gedaan en dan is inderdaad status medium ontkoppeld
Ik heb geen hub of switch ik verwissel gewoon de kabel van mn laptop en steek die in de pc. (vandaar dat ik ook mn macadres heb doorgeven)
voor mn laptop krijg ik het volgende ip adres toegewezen 83.160.176.47

• djerror
HIGHGuY schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 22:59:
het adres 0.0.0.0 wordt genomen wanneer een DHCP aanvraag ondernomen wordt.

in windows krijg je na een tijdje een APIPA adres van de vorm 169.254.x.y als je via DHCP geen adres kan krijgen.

krijg je van je provider overigens wel de toelating om meerdere PC's te gebruiken op je lijntje ?
of hang je slechts 1 computer aan je modem?

je IP adres kan door je provider tijdelijk vast aan je MAC-adres (ingebrand adres) gefixt worden waardoor elke PC met een verschillend MAC geen IP krijgt op die verbinding (tot de lease verstrijkt wat standaard 1-2 uurtjes duurt). soms kan je dit ook verhelpen door je modem een tijdje uit te schakelen.
Ik geloof dat je 3 macadressen kan doorgeven..en ik heb er nu dus 3 mijn playstation2, laptop en pc.
maar ik hang altijd maar 1 van deze 3 aan de verbinding

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Of gewoon een router-tje er tussen hangen (of je huidige modem omconfigureren tot router en een hub/switch kopen a ~15-20 €-tjes).

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-02 09:22

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

En toch kan het zijn dat de kabel op de ene netwerkkaart niet goed contact maakt.

Ook al staat je macfilter in het modem op een bepaald mac adres, dan nog hoort er wel verbinding te zijn (iig geen "medium ontkoppelt", gewoon een 169 ip)

doe eens:
- netwerkkaart herinstalleren (in XP volstaat verwijderen en rebooten normaal wel)
- modem resetten
- utp aansluiten

?

[ Voor 25% gewijzigd door Max|Burn op 25-05-2005 23:11 ]

ma ma ma ma ma macron one

• djerror
MaxBurn schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 23:10:
En toch kan het zijn dat de kabel op de ene netwerkkaart niet goed contact maakt.

Ook al staat je macfilter in het modem op een bepaald mac adres, dan nog hoort er wel verbinding te zijn (iig geen "medium ontkoppelt", gewoon een 169 ip)

doe eens:
- netwerkkaart herinstalleren (in XP volstaat verwijderen en rebooten normaal wel)
- modem resetten
- utp aansluiten

?
been there, done that :) ...hij zegt nu medium ontkoppeld omdat de kabel nu in mn laptop zit.
toch inderdaad gek dat ik geen 169 ip krijg of iets dergelijks..misschien iets in de bios?

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:01

ShadowBumble

Professioneel Prutser

toevallig een standaard mac adres ? 00:00:00:00:00:00 ff:ff:ff:ff:ff:ff (9/10 keer is dit een onboard nic)of iets dergelijks dan krijg je dat ook terug probeer ook even alles andere network devices uit te schakelen in je configuratie scherm. En uiteraard zoals boven al aangegeven kijken of dat mac adres al geregistreerd is.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-02 23:03

WPN

xp servicepack 2 erop?

heb het met een netwerkkaart gehad (weet niet meer welke) dat ie diezelfde melding gaf, terwijl met sp1 de kaart gewoon werkte

mijn oplossing voor dat was een andere kaart erin

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Pagina: 1