Een stuk fijner dan zijn voorganger, de 750.
Inktverbruik in vergelijking met concurrentie weet ik niet.
En heb je ook een printerkabel besteld? Zit er namelijk niet standaard bij
Is echt een mooi printertje hoor, mooi stil en perfecte kwaliteit!
Niet de allersnelste, maar je kunt niet alles hebben...
Nou ik kan wel kotsen van epson!Op donderdag 11 januari 2001 16:52 schreef TB het volgende:
Epson is goeie keuze...
Als je je printer niet zo vaak gebruikt moet je bij elke printbeurt je koppen schoonmaken om een fatsoenlijke print er uit te krijgen en dat schoonmaken van je koppen kost zoveel inkt dat 't kreng binnen 4 weken weer leeg is!!!
Ik haat die dingen echt!
Voor mij geen crappy epsons meer, gewoon weer wat meer betalen voor een HP.
Dus.
Fuck me if I'm wrong, but isn't your name Gretchen?
En welke Epson was dat?
Verder is het een onzinverhaal...
Ik heb de koppen nog NOOIT schoongemaakt, ook al issie een paar weken niet gebruikt.
Verwijderd
Epson 870 is ook goed (maar wel duurder)
Verwijderd
Nu heb ik Epson Stylus Color 680 en die is wel relaxed...
Epson rules...alleen die inktpatronen gaan redelijk snel...:(
Geweldige kwaliteit
netto een prijsverhoging van 46%
(Indien je bij HP niet de officiele cartridges gebruikt vervalt per onmiddelijk je garantie)
prijs per pagina in kleur(gemiddeld):
Epson rond de 40 cent
HP rond de 55 cent
beetje laat, maar wil toch nog ff iets toevoegen aan deze thread;Op donderdag 11 januari 2001 18:03 schreef TB het volgende:
Hoeveel Epsons heb jij gehad?
En welke Epson was dat?
Verder is het een onzinverhaal...
Ik heb de koppen nog NOOIT schoongemaakt, ook al issie een paar weken niet gebruikt.
Ik ben nu dus aan mijn 4e epson printer toe, waarvan mijn 3 epson 880.
Heb dus 2 exemplaren omgeruild gekregen van epson. Het probleem is dat ie strepen trekt op de scheiding van de stroken die die print.
Epson ontkent de probleem en blijft nieuwe printers sturen (mij best, heb al 200 piek aan inkt bespaard
Ik heb verschillende computers/besturingssystemen/drivers/kabels geprobeerd maar dat hielp niet.
De printer die ik hiervoor had was een epson color 640 en dat ding was ook
Dan ga je dus test en reviews lezen he, en je ziet dat epson er steeds als beste uitkomt... maar aan de andere kant heb je veel problemen met epson gehad. Dan ga je epson bellen en printerverkopers en dan gaan ze je wijsmaken dat dat geklooi met die 640 een incident was geweest en normaal gesproken NOOooooit voorkomt, en je bent nog zo stom om het te geloven ook.
Dus dan koop je een epson 880, en krijg je dit...
Ik vertrouwde het toch al niet helemaal dus had 3 jaar on-site garantie erbij gekocht... dus ze komen maar lekker iedere week een nieuwe brengen hoor! ze willen niet eens iemand sturen om ernaar te kijken, ze sturen gewoon steeds een nieuwe
Owjah om ff terug te komen waarom ik dat stukje gequote heb: hij zegt dat het een onzinverhaal is dat je de koppen moet schoonmaken; nou niet dus! Bij alle 4 de epsons die ik dus nu heb gehad raken de koppen CONSTANT verstopt en moet je CONSTANT powercleanen en is je inkt binnen 3 dagen op en meer van die ellende.
Epson
Ga trouwens binnenkort de consumentenbond schrijven en een paar prints van dat onding erbij sturen, mogen ze zich afvragen waarom ze dat ding zo goed beoordeeld hebben, volgens mij worden ze gewoon omgekocht door epson; die schijnen toch nogal vrijgevig te zijn met printers (aangezien ze liever een nieuwe sturen dan het probleem te bevestigen)
Verwijderd
Ik snap de redenatie p870 als aanrader niet!
Momenteel is er de photo790 (A4) die qua prijs/kwaliteit verhouding rules! ..of anders de opvolger van de P870 de P890 natuurlijk, maar zeker niet meer de verouderde p870!
Deze 2 vernoemde printers hebben een printkwaliteitje van 2880DPI!!!!
..Van een epson helpdesk medewerker..
Verwijderd
Ja en DUH!!Op donderdag 11 januari 2001 18:49 schreef Paraselsius het volgende:
(Indien je bij HP niet de officiele cartridges gebruikt vervalt per onmiddelijk je garantie)
Hoe komen ze daar achter? nooit dus
Ik heb 4 jaar lang een Epson Stylus Color 400 gehad die ik vrij vaak gebruikt heb en van een verstopte printkop of dat hij afdrukte met strepen heb ik nooit last van gehad.Op vrijdag 09 februari 2001 13:41 schreef Wouter17 het volgende:
[..]
Ik ben nu dus aan mijn 4e epson printer toe, waarvan mijn 3 epson 880.
Heb dus 2 exemplaren omgeruild gekregen van epson. Het probleem is dat ie strepen trekt op de scheiding van de stroken die die print.
Epson ontkent de probleem en blijft nieuwe printers sturen (mij best, heb al 200 piek aan inkt bespaard)
Ik heb verschillende computers/besturingssystemen/drivers/kabels geprobeerd maar dat hielp niet.
De printer die ik hiervoor had was een epson color 640 en dat ding was ook, bijna iedere dag gebruikte ik hem en TOCH moest ik hem ook bijna iedere dag reinigen, vaak 3 of 4 keer achter elkaar omdat het anders niet hielp (met printen tussendoor; ik weet onderhand wel hoe te powercleanen). Na 1.5 jaar geklooi met dat kloteding zat dat ding compleet verstopt en moest de kop vervangen worden, daar had ik geen zin in dus op zoek naar een nieuwe printer.
Dan ga je dus test en reviews lezen he, en je ziet dat epson er steeds als beste uitkomt... maar aan de andere kant heb je veel problemen met epson gehad. Dan ga je epson bellen en printerverkopers en dan gaan ze je wijsmaken dat dat geklooi met die 640 een incident was geweest en normaal gesproken NOOooooit voorkomt, en je bent nog zo stom om het te geloven ook.
Dus dan koop je een epson 880, en krijg je dit...
Ik vertrouwde het toch al niet helemaal dus had 3 jaar on-site garantie erbij gekocht... dus ze komen maar lekker iedere week een nieuwe brengen hoor! ze willen niet eens iemand sturen om ernaar te kijken, ze sturen gewoon steeds een nieuwe
Owjah om ff terug te komen waarom ik dat stukje gequote heb: hij zegt dat het een onzinverhaal is dat je de koppen moet schoonmaken; nou niet dus! Bij alle 4 de epsons die ik dus nu heb gehad raken de koppen CONSTANT verstopt en moet je CONSTANT powercleanen en is je inkt binnen 3 dagen op en meer van die ellende.
Epson![]()
![]()
Ga trouwens binnenkort de consumentenbond schrijven en een paar prints van dat onding erbij sturen, mogen ze zich afvragen waarom ze dat ding zo goed beoordeeld hebben, volgens mij worden ze gewoon omgekocht door epson; die schijnen toch nogal vrijgevig te zijn met printers (aangezien ze liever een nieuwe sturen dan het probleem te bevestigen)
Nu heb ik een Epson Stylus Color 880 die kwaliteit foto's afdrukt waarvan je stijl achterover slaat. Echter dan echt kan niet.
Dat jij kennelijk een paar rotte appels hebt gehad kan Epson ook niks aan doen.
Ik wil geen ander merk printer meer dan Epson.
in hogere resoluties valt het amper op...maar ik ga niet alles in 1440 dpi printen
Je zegt het zelf al, je gebruikte hem vrij vaak, dan verstoppen de koppen niet.Ik heb 4 jaar lang een Epson Stylus Color 400 gehad die ik vrij vaak gebruikt heb en van een verstopte printkop of dat hij afdrukte met strepen heb ik nooit last van gehad.
reken maar uit!
die kans is kleiner dan de kans dat je de jackpot wint van de staatloterij!
Het moet een veel voorkomend probleem zijn, maar epson ontkent het gewoon!
Verwijderd
een 600 dit is mijn eigen printer
een 880 staat boven aan de mac
en een foto 870 op het werk
en op het werk ook nog een 1160 (a3 din+)
Cleanen klopt zeker bij de oudere 600 maar hoe nieuwer de printer hoe beter het word.
bij onze 600 moet dit om de zoveel tijd (maand of twee, (geen speciale cartridge of zo) deze gebruik ik in mijn kamertje, daar schuur ik mdf en al dus stof happen doet tie wel dus gek vind ik het niet
Ik heb nooit echt problemen gehad met Epson printers
HP Sucks
Epson Rulezzz
edit ... tekst liep niet zo
Verwijderd
en nu in t nederlandsOp vrijdag 09 februari 2001 16:37 schreef SledGeMan het volgende:
Wij hebben een 680 Broertje en zus
een 600 die is me eigen printer
een 880 staat boven aan de mac
en een foto 870 op het werk
en op het werk een 1160 (a3 din+)
Cleanen klopt zeker bij de ouder 600 maar hoe nieuwer de printer hoe beter het word bij onze 600 moet dit om de zoveel tijd (maand of twee, (geen speciale cartridge of zo) deze gebruik ik in mijn kamertje daar schuur ik mdf en al dus stof happen doet tie wel dus gek vind ik het niet
Ik heb nooit echt nooit problemen gehad met Epson printers
HP Sucksmaar moet ook weer toegeven lazerprinters zijn wel oke van hun
Epson Rulezzz
Verwijderd
Epson inkt is namelijk op waterbasis en is hoofdzakelijk bedoeld voor de regelmatige gebruiker (epson definitie is geloof ik 1x per 3 maanden, maar dat is aardig overdreven...)
Zelf heb ik een HP omdat ik niet iedere week een print maak. Wanneer je dus een Epson hebt en niet regelmatig (1x per week ofzo) print), laat de printer dan aanstaan of clean de koppen regelmatig. Ook wanneer je op vakantie mocht gaan, geef de printer samen met de vissen aan de buurvrouw voor de juiste verzorging.
Uit de FAQ:en nu in t nederlands
Dyslexie is een probleem waar veel mensen mee te kampen hebben. Daarom kan het af en toe voorkomen dat iemand een verhaal post waar nogal wat spel/stijlfouten in voorkomen, en het is niet leuk om iemand daar steeds op te wijzen.
Verwijderd
Verwijderd
Maakt niet uit, kon jij ook niet wetenOp vrijdag 09 februari 2001 16:58 schreef AirHead het volgende:
ok, ooops
Zand er over
Verwijderd
De epsons maken zelf iedere keer als je ze start de koppen schoon. Niet dat dit heel goed werkt, maar goed. De herrie moet je voor lief nemen, evenals het verlies van inkt.
De epsons hebben betere printkwaliteit voor foto's, zeker de foto printers, maar alleen op het speciale papier en voor tekst zijn ze minder geschikt.
Ik werd gewoon gek van mijn Photo 700 (2 onsites gehad, nog niet goed), van de herrie, van het design (stof valt op de printkant van je pagina's en in de printer, erg handig) en van de printkwaliteit die langzaam maar zeker steeds meer afnam terwijl je de printkoppen niet kan vervangen (waren met de onsites overigens ook vervangen nog).
Anyway, nu een HP en ben er blij mee.
CC
Nu ook sinds gisteren een HP Officejet G85 en nu ook al blij mee vanwege het feit dat ze allebei PhotoRET III hebben en dus zeer mooie afdruk leverern.
Heb ook nog een Epson 740 die Maandag voor garantie terug gaat naar Epson.
Als die gerapareerd wordt dan verkoop ik dat ding en gaat dan voor een Epson zoeken met 2880 DPI
Je Hebt er zeker nep inkt in geflikkerd!Op donderdag 11 januari 2001 17:58 schreef Theguide het volgende:
[..]
Nou ik kan wel kotsen van epson!
Als je je printer niet zo vaak gebruikt moet je bij elke printbeurt je koppen schoonmaken om een fatsoenlijke print er uit te krijgen en dat schoonmaken van je koppen kost zoveel inkt dat 't kreng binnen 4 weken weer leeg is!!!![]()
![]()
Ik haat die dingen echt!
Voor mij geen crappy epsons meer, gewoon weer wat meer betalen voor een HP.
Dus.
Dat hebben wij ook, maar alleen met die nep inkt!
Ik heb alleen maar originele Epson inkt gebruikt en ik heb ook herhaaldelijk verstopte koppen gehad.Je Hebt er zeker nep inkt in geflikkerd!
Dat hebben wij ook, maar alleen met die nep inkt!
Ik gebruikte de printer gewoon vrij weinig...
Verwijderd
Het begint al met het feit dat hij een self clean doet nadat je de printer hebt aangezet. Eindelijk aan het printen, moet er weer een nieuwe kop in. Jezus wat slurpt dat ding, het lijkt wel een Amerikaanse 7,5 liter V8 uit de jaren '50.
Oke, wij printen veel (1 pak per week = 500 vel) maar sinds ik een HP heb hoef ik "maar" om de 2 weken een patroon te wisselen ipv een 0,5 tot (als je heel veel geluk had) 1 week.
Over de kwaliteit van de printer nog niet te spreken. Het lijkt wel een stuk elastiek die opvang lade van Epson
Ik ben over een ding te spreken, en dat is de snelheid en kwaliteit van de print.
Maarja, voor mij de eerste tijd geen Epson meer, maar gewoon een langzame sterke HP
Maar iig, dit is mijn ervaring, er zijn natuurlijk ook negatieve dingen aan HP, maar die heb IK nog niet gemerkt.
Greetz,
Met zo'n printhoeveelheid moet je misschien maar eens een kleuren laserprinter gaan overwegen, die zijn duurder in de aanschaf, maar goedkoper in het gebruik.Oke, wij printen veel (1 pak per week = 500 vel) maar sinds ik een HP heb hoef ik "maar" om de 2 weken een patroon te wisselen ipv een 0,5 tot (als je heel veel geluk had) 1 week.
Verwijderd
Zelf epson 600 gehad. Niet alleen die van mij kapot, ook die van mijn pa een maandje later...
Never meer een epson printer.
zou ik zeker niet op vakantie kunnen omdat mijn printer af en toe moet werken, kom op zeg...printer moet gewoon printen!
E8400, P5K EPU, patriot extreme 800 4GB, EN9600gt, hoontech dsp24v, samsung F1 1TB, dell 2407wfp, canon LBP5200
Canon 50D, 17-85IS, 28-135 IS, 100-300mm, 50mm 1.8
Zijn er nog hints/tips bij het gebruik - inkt - papier van deze printer ??
Had een x ergens gelezen dat als de comp. aangeeft dat de inkt op is, dat je nog wat extra eruit kan trekken.....wie weet hier meer van ?
Verwijderd
Als je op de epson bovendien gebruik maakt van externe inkttanks ipv cartridges heb je zelden problemen. Enige probleem is dat je je inkt dan nooit meer op krijgt als je niet al te vaak print
Verwijderd
Prima betaalbaar: Goedkoop in aanschaf, goedkopen dan HP (en epson? weet ik ff niet) Veel goedkoper in gebruik -> inktpatronen per kleur los te vervangen (met of zonder kop erbij te koop, zwart zonder kop kost 3 tientjes, netzoveel inkt als HP iirc)
Ook geen ge-etterbak met die constante powercleans en het niet kunnen vervangen van de printkop, als je inkt op is koop je alleen nieuwe inkt, als ie op een gegeven moment wat slechter gaat printen kun je cleanen, en als dat niet helpt koop je een set met een printkop+bijbehorende inkttanks.
Verwijderd
hehe, heb je ook enig idee waarom die opvanglade misschien elastisch is???Op zondag 11 februari 2001 19:43 schreef Toverstaf het volgende:
Over de kwaliteit van de printer nog niet te spreken. Het lijkt wel een stuk elastiek die opvang lade van EpsonJe kunt hem zo 10 cm verbuigen.
Greetz,
....
Ik ben van mening dat dit een constructieve rede heeft, iets wat elastisch is breekt NIET zo snel. Koop jij ook een auto waar geen vering in zit?? Lijkt mij ten eerste rot rijden, maar over comfort hebben we het niet bij een printer, je hoeft er immers niet in te zitten en te rijden. Maar je auto zonder vering
[off-topic] Cd-rom lades zouden ze ook elastisch moeten maken, zie er heel veel van terug komen dat het laatje eruit ligt doordat men er tegenaan is gelopen
Ik ben trouwens al een aantal jaar een fan van Epson, mede doordat de cardridges goedkoper zijn, maar ook omdat de afdrukkwaliteit gewoon goed is. Ik heb nu een 880 en heb voor deze printer 3 a 4 jaar een 600 gehad, ook een best dingetje, print overigens nog steeds goed. Wat mij bij die 600 wel opgevallen was, dat als je "nep"-cardridges gebruikt de kwaliteit van de afdruk echt omlaag gaat, en dat je vaker je koppen moet schoonmaken.
Verwijderd
Heb 5 jaar lang de epson 600 en nog nooit iets mee gehad.
Verschillende mensen gehoord over hun hp met de bidirectionele aansluiting met de IIIe kabel bla bla bla.
Persoonlijk probleem ligt bij het feit dat wanneer de 1 goede ervaring heeft met de andere de ene zal afzeiken.
Geheel overbodig daar elke fabrikant, leverancier aansprakelijk is voor een probleem binnnen de garantie termijn. En een garantie termijn is toch niet om niets in het leven geroepen. TOCH!! er wordt dus rekening gehouden met een percentage uitval, maar daar moet je niet direkt het hele merk naar beneneden halen.
Deze topic bestaat volgens mij uit:
50% hp
40% epson
10% canon
Deze % zullen wel gerelateerd zijn aan de verkopen van de printers, maw probeer, ervaar en ontdek.
Success