[Photoshop etc.] Histogram van image als data?

Pagina: 1
Acties:

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-04 09:51

Dexter

d((o_o))b

Topicstarter
Misschien beetje rare vraag, maar ik ben op zoek naar een manier om het histogram te gebruiken in een 3d-model. Als ik nu in Photoshop dat histogram bekijk dan geeft ie daar ook een gemiddelde waarde en standaard-deviatie bij aan. Dat doet mij vermoeden dat het om "wiskundig" vertaalde data gaat.

Daarom is mijn vraag nu...is die data op de een of andere manier in een soort van tabel-vorm te krijgen? Is er misschien software die zich met dit soort dingen bezighoudt of wordt dit een soort van handklus (de waarden uitlezen op bepaalde punten)?

Ben benieuwd of iemand me hiermee kan helpen!!

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-04 09:51

Dexter

d((o_o))b

Topicstarter
Volgens deze pagina van ADOBE zelf zou PS CS2 het misschien wel moeten kunnen:

http://www.adobe.com/digitalimag/science_features.html

Nu alleen nog uitvogelen hoe :P

UPDATE voor degenen die het interesseert:

de plugin HISTOTEXT van Telegraphics (www.telegraphics.com.au) is in staat om de levels van een afbeelding (zoals getoond in het histogram) netjes naar een txt-file te exporteren :)
Precies wat ik nodig had. Nu nog een interessante toepassing van deze data op mijn 3d-model zien te vinden :)

[ Voor 51% gewijzigd door Dexter op 25-05-2005 23:05 ]

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz