Mijn pc start niet meer op :(

Pagina: 1
Acties:
  • 70 views sinds 30-01-2008

• erwin85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-08 13:44
Hallo forumkenners,

Ik heb ineens een probleem met mijn computer. Al mijn partities zijn verdwenen, van mijn 2 SATA harde schijven. Ik heb van alles uitgeprobeerd maar kom er niet uit!

Wie kan mij helpen? Ik heb belangrijke data namelijk op die schijven staan!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:21
kan je ze op een andere pc zetten en bekijken? Hoe weet je dat je partities weg zijn?

Hallo met Tim

• Blue2k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-06-2023
Specs? Staan ze in raid, welk OS, welk mobo, wat heb je geprobeerd.. Wat moeten we hiermee?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
sorry maar geef eerst eens wat meer info, wat zijn de specs van de pc hoe is het gekomen enz.

en ook wel handig om te vermelden wat je geprobeerd hebt :)

edit : en trouwens, niet lullig bedoelt ofzo hoor maar van belangrijke data heb je vast wel een back-up

[ Voor 26% gewijzigd door PilatuS op 25-05-2005 22:13 ]

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Hallo,

Zou je meer informatie willen posten? Hier kunnen we natuurlijk niets mee!

En doe zelf ook eens wat aan de hand van de volgende links:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
En omdat je het over harde schijven hebt:
OM FAQ / Beleid
En raid:
RAID FAQ

Succes ermee :)

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• erwin85
Nou ik heb 2 SATA harde schijven. 1 van 80 GB en 1 van 120. Ik heb ze niet in RAID staan.
Ik heb geprobeerd met opstartdiskette van Partition Magic. Daar zag ik dat er geen partities meer waren. Ik heb een programma van Maxtor gedaraaid om te kijken of er fouten waren. Maar nee geen fouten.

Heb vele backups gemaakt. Maar de laatste maand niet. En zal je net zien dat je pc vastloopt :S
Weet iemand hoe je die partities terug krijgt zonder je data te verwijderen?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

FAQ al gezien en gelezen?

ARME AOW’er

• erwin85
Vluchtig, maar zal is goed doornemen. Jullie horen het wel

• erwin85
Ik zie dat je je syteem kan herstellen door in je windows setup Recovery Console te openen. Dit moet alleen met een diskette waar dat op staat. Weet iemand hoe je zo'n diskette aanmaakt?
Ik heb gezocht in google, kon niets vinden.

• ReddishRat
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-05 22:51
erwin85 schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 17:26:
Ik zie dat je je syteem kan herstellen door in je windows setup Recovery Console te openen. Dit moet alleen met een diskette waar dat op staat. Weet iemand hoe je zo'n diskette aanmaakt?
Ik heb gezocht in google, kon niets vinden.
Dit moet je doen met een windows xp cd.. tis wel allemaal heel basic vind ik :X

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Erwin, jouw topicstart is beroerd. Het voldoet in bijna geen enkel opzicht aan de eisen zoals gesteld in het PMG Beleid. De FAQ en het Beleid van het probleem-gerelateerde subforum zijn toch wel de belangrijkste stukken om erin te kijken, voordat je een topic start. Dat zou je onderhand wel moeten weten gezien je historie op GoT en de mailtjes die je hebt gehad :)

Voor problemen mbt harddisks en de datarecovery kun je vanzelfsprekend in de FAQ van Opslagmedia & I/O Controllers terecht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.