Ik heb een maximaal budget van 700 euro en ben op zoek naar een notebook. Veel meer dan office en internet gebruik ik niet, al mag ik wel graag wat mp3's afspelen. Lang batterijgebruik en WLAN zijn een eis. Voor de rest hoeft het allemaal niet zo geweldig goed te zijn. Gaat vaak in en uit een tas, dus degelijk is mooi meegenomen. Wie helpt me?
Is het een 2e hands laptopje met minimaal 1GHz cpu niets voor je? Goedkoop WLAN kaartje erbij en je houdt nog een leuk geldbedrag over... Meer power heb je in principe niet nodig.
ben ik het helemaal mee eens, tis voor office, internet en mp3's zeker voldoende, let er alleen wel op dat je er 1 koopt met een goede accu, die dingen willen nog wel eens snel achteruit gaan namelijkRicardo87 schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 22:03:
Is het een 2e hands laptopje met minimaal 1GHz cpu niets voor je? Goedkoop WLAN kaartje erbij en je houdt nog een leuk geldbedrag over... Meer power heb je in principe niet nodig.
misschien anders een 2e hands laptop kan kopen en dan een nieuwe accu erbij
zou zeggen ga eens rondkijken hier op tweakers in vraag en aanbod en op marktplaats enzo
Verwijderd
Mediamarkt heeft deze week een aanbieding:
http://www.mediamarkt.nl/...tore/nationaal/index.php3
Fujitsu Siemens L7300 voor EUR 666
http://www.mediamarkt.nl/...tore/nationaal/index.php3
Fujitsu Siemens L7300 voor EUR 666
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2005 22:08 ]
Verwijderd
check de pricewatch daar vind je gewoon nieuwe laptops voor dat bedrag 
15 Acer Aspire 1362LC (Sem 2800+; 256MB; 40GB; Combo; 15" TFT; WXP Home) € 593,81 25-05
20 Toshiba Satellite L10-108 (Cel. M 360; 256 MB; 40 GB; Combo; 15" TFT; WXP Home) € 633,40 25-05
28 Acer Aspire 3002LMI (Sem. 2800+; 256MB; 40GB; combo; 15" TFT; WXP Home) € 648,55 25-05
5 Acer Travelmate 2355XM (Cel-M 1.4GHz; 256MB; 40GB; DVD+/-RW; 14" TFT; WXP Home) € 652,51 25-05
3 Fujitsu Siemens Amilo L-7300 (Cel-M 340, 256MB, 40GB, Combo, 15"TFT; WXP Home) € 699,- 25-05
20 Acer Travelmate 2354LCI (Cel-M 1.3GHz; 256MB; 40GB; Combo; 15" TFT; XP Pro) € 699,41 25-05
8 Acer Aspire 3002WLMI (Sem. 2800+; 512MB; 60GB; DVD-RW; 15'4" TFT; WXP Home) € 703,59 25-05
15 Acer Aspire 1362LC (Sem 2800+; 256MB; 40GB; Combo; 15" TFT; WXP Home) € 593,81 25-05
20 Toshiba Satellite L10-108 (Cel. M 360; 256 MB; 40 GB; Combo; 15" TFT; WXP Home) € 633,40 25-05
28 Acer Aspire 3002LMI (Sem. 2800+; 256MB; 40GB; combo; 15" TFT; WXP Home) € 648,55 25-05
5 Acer Travelmate 2355XM (Cel-M 1.4GHz; 256MB; 40GB; DVD+/-RW; 14" TFT; WXP Home) € 652,51 25-05
3 Fujitsu Siemens Amilo L-7300 (Cel-M 340, 256MB, 40GB, Combo, 15"TFT; WXP Home) € 699,- 25-05
20 Acer Travelmate 2354LCI (Cel-M 1.3GHz; 256MB; 40GB; Combo; 15" TFT; XP Pro) € 699,41 25-05
8 Acer Aspire 3002WLMI (Sem. 2800+; 512MB; 60GB; DVD-RW; 15'4" TFT; WXP Home) € 703,59 25-05
http://h41166.www4.hp.com...tops/index.html#p_PT600ET
699 euro
Intel® Celeron® M Processor 360 1,40 GHz
Wireless LAN 802.11g
Microsoft® Windows® XP Professional
400-MHz front-side bus
Mobile Intel® 910GML Express chipset
256 MB geheugen
40 GB vaste schijf
15" XGA TFT kleurenscherm
dvd/cd-rw - vast
Tot 128 MB gedeeld systeemgeheugen voor video
699 euro
Wireless LAN 802.11g
400-MHz front-side bus
256 MB geheugen
40 GB vaste schijf
dvd/cd-rw - vast
A wise man's life is based around fuck you
2e hands betekent geen garantie en vaak een brakke batterij. Plus zijn ze vaak veel te duur in vergelijking met een nieuwe met moderne specs.
Je hebt voor 700 al een goede nieuwe laptop. Ga eens wat zoeken.
Je hebt voor 700 al een goede nieuwe laptop. Ga eens wat zoeken.
Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT
Verwijderd
ACTIE-ALPHA 3100 15,4" / Celeron M 1.5GHz /
40 GB HDD/ 256MB / Cd-rom / Intel video /Wifi
599 € bij computerland
40 GB HDD/ 256MB / Cd-rom / Intel video /Wifi
599 € bij computerland
Ex-BTWErik schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 22:09:
http://h41166.www4.hp.com...tops/index.html#p_PT600ET
699 euro
Wireless LAN 802.11g
400-MHz front-side bus
256 MB geheugen
40 GB vaste schijf
dvd/cd-rw - vast
mja ik werk bedrijfsmatig.. dan vergeet je dat wel eens ja
excuus
A wise man's life is based around fuck you
Dus die advertentie is van jouw? Verlaag je vraagprijs maar naar 600/650 euro anders komt er sowieso al niemand op af en ik denk dat onze geliefde modjes hier niet echt blij mee zijn als het jouw advertentie is...Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 22:16:
Mja blijft 2e handsAls je wilt kijk ik ff na hoelang nog garantie
Verwijderd
ja sorry kweet t maar kon het niet laten
En vind dit wel lage prijs, zeker als ie nieuw nu nog 860 euro kost
en dan met de helft van het geheugen...
offtopic:
900e post
900e post
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2005 22:25 ]
als je een beetje zoekt kun je wel een celeron m 1.3 of 1.4 vinden , ze gaan ergens tussen de 3 en 4 uur op de accu en de meeste laptops tegenwoordig hebben ook wel wlan, ik zou wel een mobile proc nemen ipv een desktop processor want het scheelt aanzienlijk in de accuduur en geluidsproductie.
de laptop die ik heb was laatst in de aanbieding vor 650 bij paradigit
celeron m 1.4
256 mb geheugen (heb ik naar 512 geupgraded)
30 gig hd
wlan b/g
en verder allemaal standaard spul maar het voldoet aan mijn eisen
edit: ze hebben ze niet meer maar een ander merk zal ze vast wel hebben zoek even bij de grotere pc zaken of kijk in de pricewatch, ik zie bijvoorbeeld een Toshiba Satellite L10-108 (Cel. M 360; 256 MB; 40 GB; Combo; 15" TFT; WXP Home) voor 633 incl btw ex verzendkosten
de laptop die ik heb was laatst in de aanbieding vor 650 bij paradigit
celeron m 1.4
256 mb geheugen (heb ik naar 512 geupgraded)
30 gig hd
wlan b/g
en verder allemaal standaard spul maar het voldoet aan mijn eisen
edit: ze hebben ze niet meer maar een ander merk zal ze vast wel hebben zoek even bij de grotere pc zaken of kijk in de pricewatch, ik zie bijvoorbeeld een Toshiba Satellite L10-108 (Cel. M 360; 256 MB; 40 GB; Combo; 15" TFT; WXP Home) voor 633 incl btw ex verzendkosten
[ Voor 10% gewijzigd door Sathlon_nl op 25-05-2005 23:18 ]
specs: intel core2 duo, 2048mb 7600gt, 2x 80 maxtor sata in raid 0, 2x160 gig maxtor, samsung 2x 19"tft, mx500 en logitech ultrax
celeron M is geen garantie: de goedkope acer met Celeron M haalt maar 2 uur ofzo omdat die een te goedkope accu heeft (4 cell ofzo). wil je lang met je accu doen, heb je minstens 8 cell nodig.
Tweedehands vindt ik zelf ook niet de meest charmante oplossing, een nieuwe zou dus wel mooi zijn. Verder wil ik inderdaad wel een mobileprocessor, gaarne met lange batterijduur, brakke batterij is niet gewenst, maar ik weet niet in hoeverre je daarom heen kan met een klein budget.
die van mij heeft een 8 cell accu en koste bijna een jaar geleden 999 euro, ik heb die later nog gezien voor 850 en 650 in de aanbieding .
je moet op internet of in de pricewatch kijken naar de accuduur. hangt trouwens ook heel erg af van wat je doet bij office/internet haalt de mijne bijna 4 uur (na een jaar) maar met een spelletje houdt het wel op met 2uur
je moet op internet of in de pricewatch kijken naar de accuduur. hangt trouwens ook heel erg af van wat je doet bij office/internet haalt de mijne bijna 4 uur (na een jaar) maar met een spelletje houdt het wel op met 2uur
specs: intel core2 duo, 2048mb 7600gt, 2x 80 maxtor sata in raid 0, 2x160 gig maxtor, samsung 2x 19"tft, mx500 en logitech ultrax
Joh, je stelt een pakket eisen op en dan moeten wij gaan zoeken voor je??
Wat heb je zelf al gevonden? Het is toch niet zo moeilijk om zelf wat rond te neuzen
Wat heb je zelf al gevonden? Het is toch niet zo moeilijk om zelf wat rond te neuzen

Nou sorry hoor! Hier zitten de experts die praten over dothan en weet ik wel niet wat voor termen er nog voorbij komen. Ik weet wel wat, maar niet alles, zoals dat met die batterij bijvoorbeeld. Waarschijnlijk wordt ik voor noob versleten ofzo, maar ik ben gewoon benieuwd wat jullie mij zouden aanraden.
dothan doet voor jou niet echt ter zake
is nogal wat duurder.
Ik zou in ieder geval voor een mobile processor gaan. Bijvoorbeeld een intel celeron M. Dat is een voordelige en zuinige keus. Ik zou niet voor de Amd sempron gaan, deze gaat veel minder lang mee op een accu. Overigens is een nieuwe celeron m laptop wel te vinden voor onder de 700 euro.
pricewatch: Acer TravelMate 2355LCi (Cel-M 1.4GHz; 512MB; 40GB; 15" TFT; WXP Pro) heeft nog 512 mb ram ook
pricewatch: Acer Travelmate 2355XM (Cel-M 1.4GHz; 256MB; 40GB; DVD+/-RW; 14" TFT; WXP Home) 256 mb, maar wel dvd brander
http://www.computerland.n...prodid=13744&back=listall goedkoper
Ik zou in ieder geval voor een mobile processor gaan. Bijvoorbeeld een intel celeron M. Dat is een voordelige en zuinige keus. Ik zou niet voor de Amd sempron gaan, deze gaat veel minder lang mee op een accu. Overigens is een nieuwe celeron m laptop wel te vinden voor onder de 700 euro.
pricewatch: Acer TravelMate 2355LCi (Cel-M 1.4GHz; 512MB; 40GB; 15" TFT; WXP Pro) heeft nog 512 mb ram ook
pricewatch: Acer Travelmate 2355XM (Cel-M 1.4GHz; 256MB; 40GB; DVD+/-RW; 14" TFT; WXP Home) 256 mb, maar wel dvd brander
[ Voor 27% gewijzigd door marteltor op 26-05-2005 19:40 ]
Sorry voor mijn reactie daarstraks, ik had een beetje een rotbui.
Pentium M hoef je niet naar te kijken voor het bedrag dat je in gedachten hebt, AMD is (nog) niet zuinig genoeg (qua stroomverbruik). Dus het komt dan op een celeron M...
Maar eigenlijk wil ik je liever aanraden om gewoon even door te sparen en wat meer geld uit te geven voor een echt goede notebook. Anders ben ik bang dat je over een jaar gigantisch baalt dat je dat niet gedaan hebt. But, that's just my opinion.
Hij heeft gelijk, dit zijn zo'n beetje de enige opties. Acer maakt goedkope notebooks (misschien wil je er geen meer als je het topic van de travelmate 80x doorleest...) en Alpha heeft ook wat goedkopere spullen, ik denk dat je daar op moet focussen.marteltor schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 19:35:
dothan doet voor jou niet echt ter zakeis nogal wat duurder.
Pentium M hoef je niet naar te kijken voor het bedrag dat je in gedachten hebt, AMD is (nog) niet zuinig genoeg (qua stroomverbruik). Dus het komt dan op een celeron M...
Maar eigenlijk wil ik je liever aanraden om gewoon even door te sparen en wat meer geld uit te geven voor een echt goede notebook. Anders ben ik bang dat je over een jaar gigantisch baalt dat je dat niet gedaan hebt. But, that's just my opinion.
Mobile Sempron is er ook in 25watt versiemarteltor schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 19:35:
dothan doet voor jou niet echt ter zakeis nogal wat duurder.
Ik denk dat je gelijk hebt en dat ik ongeveer 1000 euro in een notebook ga investeren. Ik eis niet zoveel, maar toch moet ik er nog minimaal 4 jaar mee vooruit kunnen. Ik dank jullie allen voor jullie advies.
(en nu sparen...)
(en nu sparen...)
Verwijderd
dat is niet helemaal waar,MBV schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 23:24:
celeron M is geen garantie: de goedkope acer met Celeron M haalt maar 2 uur ofzo omdat die een te goedkope accu heeft (4 cell ofzo). wil je lang met je accu doen, heb je minstens 8 cell nodig.
ik heb zelf een acer travelmate 2355xm voor een liev prijsje gekocht. zelf vervolgens ge-upgrade naar win xp profi, 256 mb voor 25 euri uitgebreid en een wlan kaartje versierd.
op deze manier had ik een velen malen betere laptop voor bijzonder weinig geld.
nu over de batterij; ik doe er toch wel bijna 3 uur mee, mits je Acer ePower wel goed instelt! (en ja het is idd een goedkopere 4 cell)
edit: voor de TS; ik heb zelf een retesnelle desktop pc, dus laptop kwam echt als "mobile" keus. voor op school en wat stage werk. Mijn grootste eis was dus de aanschafprijs.
Als de laptop ook desktopvervangend gaat werken, zou ik zeker even doosparen en het advies van anderen opvolgen door een duurder model te kiezen. denk hierbij aan een leuke centrino.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2005 13:00 ]
Mag ik je aanraden om er toch minimaal 512 in te stoppen. Naar een tijdje gaat Windows XP toch wel wat vragen. Je merkt het verschil echt goed.
Daarnaast zou ik als ik jouw was kiezen voor mobile processor. Dat verschil zie in de batterij duur echt terug. Ik heb nu een Acer WLCI 2012.. en ik kan op dit moment 4 uur achter elkaar internettten
en muziek luisteren.
Denk er wel om er min 60 euro mee te rekenen voor goede laptop rugtas of koffer. Ik heb zelf een rugtas en dat bevalt mij gewoon heel goed. Heb je lekker je handen vrij op de fiets enzo...
Sta trouwens ook nog even stil om te kiezen voor iBook .. voor 1000 euro heb je er 1.. Lijkt me zeer geschikt voor het geen wat jij er mee wilt doen.
Oh als laatste .. mijn laptop heeft een grijze/zilver achtige alluminum behuizing .. kies hier NIET voor .. het krast ontzettend snel en het ziet erna een tijdje ontzettend lelijk uit.
Voor 1000 euro zou je ook nog op kunnen letten om te zorgen dat er een ATI Radeon Mobility of een Geforce Go er in zit. Dit scheelt kwa 2d gebruik in Windows ook al heel erg leuk. En je krijgt ze tegen woordig standaard met 64 mb .. hiermee kun je ook nog es leuk een spelletje doen.. mag het es een keer voorkomen of misschien heb je een neefje die wel es langs komt. Ik vind het wel heel erg handig.
Ik hou niet op.. ook leuk voor natuurlijk om op feestje de windows mediaplayer visuals te laten zien.
Met acer heb ik hele goede ervaring kwa service. Mijn scherm was een keer stuk en ik had dit vrijdag gemeld en UPS koerier kwam hem op maandag ophalen en ik had hem donderdag alweer in huis!
Je kunt hier zelf ook heelveel invloed op hebben door een a4tje (mag het voorkomen) te plakken op de laptop als je hem naar fabrikant laat sturen.
Nou ik stop nu!
zoals je merkt ik ben een enthousiaste laptop gebruiker!
Daarnaast zou ik als ik jouw was kiezen voor mobile processor. Dat verschil zie in de batterij duur echt terug. Ik heb nu een Acer WLCI 2012.. en ik kan op dit moment 4 uur achter elkaar internettten
en muziek luisteren.
Denk er wel om er min 60 euro mee te rekenen voor goede laptop rugtas of koffer. Ik heb zelf een rugtas en dat bevalt mij gewoon heel goed. Heb je lekker je handen vrij op de fiets enzo...
Sta trouwens ook nog even stil om te kiezen voor iBook .. voor 1000 euro heb je er 1.. Lijkt me zeer geschikt voor het geen wat jij er mee wilt doen.
Oh als laatste .. mijn laptop heeft een grijze/zilver achtige alluminum behuizing .. kies hier NIET voor .. het krast ontzettend snel en het ziet erna een tijdje ontzettend lelijk uit.
Voor 1000 euro zou je ook nog op kunnen letten om te zorgen dat er een ATI Radeon Mobility of een Geforce Go er in zit. Dit scheelt kwa 2d gebruik in Windows ook al heel erg leuk. En je krijgt ze tegen woordig standaard met 64 mb .. hiermee kun je ook nog es leuk een spelletje doen.. mag het es een keer voorkomen of misschien heb je een neefje die wel es langs komt. Ik vind het wel heel erg handig.
Ik hou niet op.. ook leuk voor natuurlijk om op feestje de windows mediaplayer visuals te laten zien.
Met acer heb ik hele goede ervaring kwa service. Mijn scherm was een keer stuk en ik had dit vrijdag gemeld en UPS koerier kwam hem op maandag ophalen en ik had hem donderdag alweer in huis!
Je kunt hier zelf ook heelveel invloed op hebben door een a4tje (mag het voorkomen) te plakken op de laptop als je hem naar fabrikant laat sturen.
Nou ik stop nu!
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Ah.. dan heb je snel gespaard
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Pagina: 1