Toon posts:

Acer, Asus of Aldi ??

Pagina: 1
Acties:
  • 185 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers!

De onderstaande notebooks lijken heel erg op elkaar. Ik heb me verdiept in de verschillende specificaties en de ervaringen van verschillende mensen op dit forum, maar het blijft voor mij heel moeilijke keuze. Het blijft immers veel geld... 8)7

Wat is jullie mening over de verschillende merken en specificaties ... welk van de onderstaande notebooks zouden jullie kiezen??

Acer Travelmate 8103
http://www.acer.nl/acereuro/page4.do?dau22.oid=7982&UserCtxParam=0&GroupCtxParam=0&dctx1=3&ctx1=NL&crc=2761916760

Asus V6800V
http://www.asus.nl/products/notebook/v6000v/v6000v_overview.htm
http://pclab.pl/art13670-3.html

Of die van de Aldi
http://www.medion.com/nl/flash/md95500/ van de aldi

Groeten :Y)
GoBat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Eye
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-10 10:35

Eagle Eye

Proud to be a Bricklayer

Zeg eerst maar eens wat je er mee wil gaan doen..wil je alleen een textdocument typen of wil je ook bv. Half life ermee spelen?

Ignorance Is Bliss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Cobat,

Mijn mening is hte volgende:

Ik ga morgen die medion kopen lekker groot scherm leuk prsij hoop extra's en qua prijs zit ie aardig goed.

Mijn eerste optie ging eigenlijk naar een asus v6000 maar die dingen zijn veel te duur je hebt ze wel voor 1600 met een sxga scherm maar uitrusting is niet zo. Voor die prijs heb je een 1.7 met 17 inch van alles en nog wat en naar mijn ervaring zit de garantie van medion ook erg goed.

Wat betreft de garantie van acer vind ik niet zo super maar das mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Asus: top 2 jaar goede garantie en de V6 is pracht ding, licht, mooi en degelijk

Medion is brak, slechte service, slechte behuizingen je hebt het over een laptop van 4 kilo

acer: te vaak klachten over service en behuizingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01-2021
Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 21:08:
Asus: top 2 jaar goede garantie en de V6 is pracht ding, licht, mooi en degelijk

Medion is brak, slechte service, slechte behuizingen je hebt het over een laptop van 4 kilo

acer: te vaak klachten over service en behuizingen
Dit is wel erg kort door de bocht........ En zo te zien ook geen ervaring met medion..... Ik kan je vertellen dat de garantie goed geregeld is, op alle produkten is in geval van garantie het doel om dit binnen 5 werkdagen op te lossen, in de praktijk is dit in het begin van de garantie royaal daar binnen en willen ze bij het einde van de garantie, als het produkt niet zo actueel meer is dit wel eens over schrijden.Ps. lukt het met medion niet, bel dan zo'n aldi hk maar eens op..... let maar eens op als er een oplossing komt..... :P

Indien je voor die medion kiest zou ik maar erg snel zijn want hij is al bijna overal uitverkocht. 8)7

Money isn't rellevant..... who you are is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fvandenreek schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 21:19:
[...]

Dit is wel erg kort door de bocht........ En zo te zien ook geen ervaring met medion..... Ik kan je vertellen dat de garantie goed geregeld is, op alle produkten is in geval van garantie het doel om dit binnen 5 werkdagen op te lossen, in de praktijk is dit in het begin van de garantie royaal daar binnen en willen ze bij het einde van de garantie, als het produkt niet zo actueel meer is dit wel eens over schrijden.Ps. lukt het met medion niet, bel dan zo'n aldi hk maar eens op..... let maar eens op als er een oplossing komt..... :P

Indien je voor die medion kiest zou ik maar erg snel zijn want hij is al bijna overal uitverkocht. 8)7
Ervaring met Medion nee hoor, heb er pas 4 modellen gehad afgelopen twee jaar........
Ja en Aldi kan je opbellen, heb ook alle 4 x me geld terug gekregen naar veel telefoontjes, maar binnen 5 dagen een oplossing van Medion haha je maakt grapje, je laptop is standaard een maand weg! Echt royaal zijn ze neit hoor, maar ja voor mij nooit meer laptop van Medion, o ja ff het rijtje:
laptop 1 had hitte probleem (hele topic over dat probleem hier op GoT), Medion erkende dit probleem neit door te zeggen dat een laptop niet bedoeld is voor lange uren gebruik en spelletjes (was multimedia laptop), hitte probleem was na reparatie nog neit opgelost (gelijk na twee weken gekocht te hebben een maand in reparatie geweest)
laptop 2 editie erna leuk ding eindelijk geen problemen tot na 1,5 jaar het TFT scherm toch niet zo goed in zijn behuizing bleek te zitten, er werden namelijk op sommige plekken meer licht door gelaten dan op andere plekken: wat bleek Medion gebruikt goedkope schermen die over het algemeen een korte levensduur hebben (1 jaar). TFT scherm kon wel vernieuwd worden, weer maand wachten voor hij terug is.
laptop 3 centrino laptop van Medion, weer scherm probleem (in totaal twee keer vervoerd in laptop tas en toen al gelijk probleem) of ik hem weer wou opsturen, ja mooi niet dus.

laptop 4 ach toch maar weer eens die medion proberen, nou dus niet. Problemen met grafische kaart enz.

Dus ervaring met Medion, ja is afhankelijk wat JOUW definitie is van ervaring. 5 werkdagen repareren? Nou woon je misschien in Panningen want echt niet dat Medion dat na streeft (de streef datum ligt namelijk op 1 maand, zeggen ze zelf ook aan de telefoon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:02
Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 21:40:
[...]

Ervaring met Medion nee hoor, heb er pas 4 modellen gehad afgelopen twee jaar........
Ja en Aldi kan je opbellen, heb ook alle 4 x me geld terug gekregen naar veel telefoontjes, maar binnen 5 dagen een oplossing van Medion haha je maakt grapje, je laptop is standaard een maand weg! Echt royaal zijn ze neit hoor, maar ja voor mij nooit meer laptop van Medion, o ja ff het rijtje:
laptop 1 had hitte probleem (hele topic over dat probleem hier op GoT), Medion erkende dit probleem neit door te zeggen dat een laptop niet bedoeld is voor lange uren gebruik en spelletjes (was multimedia laptop), hitte probleem was na reparatie nog neit opgelost (gelijk na twee weken gekocht te hebben een maand in reparatie geweest)
laptop 2 editie erna leuk ding eindelijk geen problemen tot na 1,5 jaar het TFT scherm toch niet zo goed in zijn behuizing bleek te zitten, er werden namelijk op sommige plekken meer licht door gelaten dan op andere plekken: wat bleek Medion gebruikt goedkope schermen die over het algemeen een korte levensduur hebben (1 jaar). TFT scherm kon wel vernieuwd worden, weer maand wachten voor hij terug is.
laptop 3 centrino laptop van Medion, weer scherm probleem (in totaal twee keer vervoerd in laptop tas en toen al gelijk probleem) of ik hem weer wou opsturen, ja mooi niet dus.

laptop 4 ach toch maar weer eens die medion proberen, nou dus niet. Problemen met grafische kaart enz.

Dus ervaring met Medion, ja is afhankelijk wat JOUW definitie is van ervaring. 5 werkdagen repareren? Nou woon je misschien in Panningen want echt niet dat Medion dat na streeft (de streef datum ligt namelijk op 1 maand, zeggen ze zelf ook aan de telefoon)
Heb je misschien een link naar dat topic over dat hitteprobleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kless
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-08 14:19

kless

Morgen? Waarom niet overmorgen

[quote]Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 21:40:
[...]

scherm verhaal quote]

is dat bij acer en asus de reaparatie sneller dan?

http://www.adf-hq.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01-2021
tja natuurlijk laks van me om niet te kijken naar je threads,

Over het verhelpen van de problemen heb ik het in zijn algemeenheid. Echter kan ik heel duidelijk zijn met een ding, ik kan niet oordelen over het bedrijf medion, maar wel over de aldi, en ik kan zeggen dat je dan iemand daar getroffen hebt die laks is geweest.Mijn persoonlijke ervaringen met mensen die dan toch terecht komen bij de aldi, die dus van het kastje naar de muur gestuurd worden, daar kan ik alleen maar een ding over zeggen, dat de oplossingen van de Aldi binnen een dag zijn aan gedragen, het zij door geld terug of binnen ZEER afzienbare tijd een andere oplossing.

Money isn't rellevant..... who you are is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-06 00:59

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Die Medion meuk kan misschien aantrekkelijk zijn qua prijs/prestatie verhouding. Met ik ben van mening dat Medion geen laptop kan bouwen! Ze kopen gigantische partijen hardware, goedkoop in en duwen hem in een laptop behuizing. En wordt niet nagedacht over allerei aspecten, zoals: warmte, geluid, airflow enz.
Resultaat een Pentium M 2 gig, 1 gig ram, 512 mb vdkaart en de hele zooi om heen ;) voor een aantrekkelijk prijs. Waarbij ze alleen vergeet te melden, dat het een tikkende tijdbom is en elk moment uitelkaar kan vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:02
O.D.Smolik schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 21:59:
Die Medion meuk kan misschien aantrekkelijk zijn qua prijs/prestatie verhouding. Met ik ben van mening dat Medion geen laptop kan bouwen! Ze kopen gigantische partijen hardware, goedkoop in en duwen hem in een laptop behuizing. En wordt niet nagedacht over allerei aspecten, zoals: warmte, geluid, airflow enz.
Resultaat een Pentium M 2 gig, 1 gig ram, 512 mb vdkaart en de hele zooi om heen ;) voor een aantrekkelijk prijs. Waarbij ze alleen vergeet te melden, dat het een tikkende tijdbom is en elk moment uitelkaar kan vallen.
Medion bouwt helemaal niets.. ze plakken er alleen een stikkertje op. De meeste laptops komen van het Taiwanese bedrijf Arima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb al meerdere bekenden met een medion laptop, maar hoor maar weinigen klagen over te hoge warmte ontwikkeling, dat zal allemaal best in orde zijn dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-06 00:59

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Boeie, ik wil ermee alleen zeggen dat het pruts laptops zijn. Veels te lomp ed.
Koop gewoon een A-merk ding zoals IBM, Asus etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Om het topic-onderwerp iets te versmallen zal ik de vraag herformuleren. Als jullie zouden moeten kiezen tussen de Acer en de Asus zoals hierboven beschreven... welke zouden jullie dan kiezen?

Ik heb beide laptops op het oog en ik ben over beide erg te spreken. Er zijn wel wat verschillen.

Zo heeft de Acer een 15.4" scherm op WXGA+ resolutie, en de Asus een gewoon 15" scherm maar wel SXGA+ resolutie.

Ik speel niet zo geregeld spellen maar ik denk dat de komst van een laptop daar wel eens verandering in zou kunnen brengen. Ik ben erg gek op strategie-games zoals Generals en ik hou ook wel van Half Life etc. Ik weet dat de Acer een betere videokaart heeft dan de Asus. Maar hoeveel beter die is dat zou ik niet weten... jullie?

Ik vind beide laptops er erg mooi uitzien. Allebei op hun eigen manier. Maar ik ben bang dat de Acer er wellicht wat plastic-ig gaat overkomen. De Asus heeft een bronzen uitstraling. Fantastisch.

Dan zijn er nog wat verschillen
De Asus V6V serie heeft in tegenstelling tot de Acer:
1) dezelfde specificaties máár is zeer licht (2,5 kg)
2) een zeer mooi scherm (speciale technologie om het beeld meer helder te krijgen)
3) standaard een pixelgarantie (bij 1 dode pixel, gelijk nieuw scherm)
4) 2 jaar carry in garantie (geen 1 zoals bij Acer)
5) een zeer goede service (hier bespaart Acer op om de relatief goede producten zo goedkoper te kunnen aanbieden)
6) een tas bijgeleverd! en een soort van spiffy hoes en een muis: Bekijk de leveringsinhoud: http://www.notebookreview.com/assets/4264.jpg

Ben benieuwd naar jullie reacties.
Met dank,

GoBat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-09 08:35

Mooody

elmoody

Dan mag ik ook ff :)
Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 19:56:
Dan zijn er nog wat verschillen
De Asus V6V serie heeft in tegenstelling tot de Acer:
1) dezelfde specificaties máár is zeer licht (2,5 kg)
Dezelfde specs?

De Acer heeft o.a.:

- 2x zo snelle videokaart (X700 t.o X600) met 2x zoveel geheugen (128mb t.o 64mb)
- tv out
- nieuwste model wifi kaart (2915abg)
- ingebouwde bluetooth
- 15.4" scherm op 1680x1050
2) een zeer mooi scherm (speciale technologie om het beeld meer helder te krijgen)
de woorden "zeer mooi scherm" zeggen natuurlijk niets.
De Acer heeft meer resolutie en dezelfde helderheid (mijn broertje heeft de Asus V6 en de schermen zijn identiek qua helderheid en kleurweergave)
3) standaard een pixelgarantie (bij 1 dode pixel, gelijk nieuw scherm)
Dat is inderdaad een pluspuntje, ook al heb ik nog niemand gehoord (incl. mijzelf) die op zijn 8103 een dode pixel had (lees het Acer forum)
4) 2 jaar carry in garantie (geen 1 zoals bij Acer)
Pluspunt inderdaad.
5) een zeer goede service (hier bespaart Acer op om de relatief goede producten zo goedkoper te kunnen aanbieden)
Zijn de meningen ook over verdeeld. Ik heb bijv. enkel goede ervaringen met de service van Acer en mijn broertje heeft zijn beide Asus laptops al 3x moeten opsturen (3-5 weken kwijt per keer)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lastig lastig lastig. |:(

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn enige kritiek van Acer is de behuizing, vooral op de scharnier punten beginnen vaak de eerste scheurtjes al snel. Maar dit verschilt van type tot type. Wel hoor ik nu erg vaak de combinatie Acer en geen service steeds vaker vallen, dit in tegenstelling tot Asus. Laatst ook op Radar weer over Acer en hun service. Verder denk ik dat de Acer echt een kei laptoppie is, ben nu ook WEER aan het kijken voor een nieuwe laptop die grafisch ook veel kan. De aldi 17 inch liet me verleiden maar Medion en 4 kilo beide wat me niet bevalt.
De acer, ja die x700 maakt hem echt kei goed. Heb nu ook de allernieuwste modellen van Asus gezien en ook daar enkel x600, helaas geen x700. Dus ook ik zit nog steeds te dubben, voor degelijkheid zou ik zeker voor Asus W1 gaan (eens een echte behuizing), de V6 is echt prachtig en degelijk. Wat mijn ervaring ondertussen is: een laptop kopen is net als een TFT kopen, als je thuis komt heb je kans dat je een kapotte pixel hebt, met een laptop hetzelfde als je thuis komt kan i toch neit zo goed zijn als je dacht, dit kan na paar maanden zijn (service behuizing enz.), je meot een beetje geluk hebben. Koop 10 laptops en 5 ervan zullen falen.
Helaas is het een beetje gokken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ricardo87 schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 21:46:
[...]

Heb je misschien een link naar dat topic over dat hitteprobleem?
Zoek op MD6100 Staat een heel stuk o.a. in Overige Hardware » [Pc / Laptop] Aanbiedingen Algemeen - Deel 2
Zoek ff op MD6100 en je ziet alle hitteproblemen, toen had Aldi nog geen limiet aan het aantal dagen voor terug brengen (daarom hebben ze nu limiet van 60 dagen......)

De centrino's worden tegenwoordig niet echt warm meer dus daar hoe fje geen zorgen over te maken, enkel de grafische kaarten worden wel warm, dus hij blaast soms wel nog erg (of word rechtsboven in warm) de dvd spelers maken altijd wel takke herrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riddler85
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-10 10:19
Ik heb een MD95400 gekocht laats en de hitte problemen van de medion laptops zijn nog steeds niet over..... Opgestuurd naar Medion vervolgens en gezegt dat hij te warm werd en jah krijg hem na 3 weken terug NIKS mee gedaan!

Ik koop nooit meer een medion ieder geval..
Pagina: 1