Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Voeding Mod...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen

Dit is m'n eerste post hier, dus mss dat ik mezelf best vlug ff voorstel. ik ben Jeroen Maton, en woon aan de kanten van Brugge, West-Vlaanderen. Meer moet ge eigenlijk nie weten... :P

Nu, ik ben al enkele dagen/weken aan het lezen op dees forum, en dan moet ik vaststellen dat wat ik vroeger aanzag als een gemode pc hier als doorsnee pc moet doorgaan (Ook m'n eigen pc moet eraan geloven). Ik ben kweenie oe gemotiveerd om ook eindelijk eens iets 'echt' te gaan doen aan m'n case (want een plexiwant en wa blauwe fans noemen ze hier kennelijk nie echt een mod }:O )
M'n idee is om eerst m'n voeding onder handen te nemen. (als er iets misgaat, dan is m'n case toch nog ok :)) Ik wil daar een 5tal blauwe leds op instaleren, met een schakeleraartje achteraan, heel simpel. Ook zou ik m'n voeding een nieuw kleurtje geven, en daar komt het probleem. Een vriend van mij vertelde dat telkens hij een voeding demonteerde en weer monteerde een kapote voeding overhield. Hij kon hier ook geen reden voor geven. Klinkt dit iemand bekend in de oren? Dingen waar ik op moet letten als ik m'n voeding demonteer?

Alvast bedankt,

doylle

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
Als je 'm openmaakt met je vingers van de onderkant van de condensators afblijven (de dingen die op blikjes lijken), die kunnen je een flinke schok geven...

Hoe je 'm stukkrijgt weet ik niet, behalve door kortsluiting te maken.

Is mij alleen nog gelukt met een hamer/soldeerbout/overbelasting...

Over verven staat een heel goed stuk in de faq, over de leds ook...

[ Voor 13% gewijzigd door SA007 op 25-05-2005 21:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
SA007 schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 21:05:
Als je 'm openmaakt met je vingers van de onderkant van de condensators afblijven (de dingen die op blikjes lijken), die kunnen je een flinke schok geven...

Hoe je 'm stukkrijgt weet ik niet, behalve door kortsluiting te maken.

Is mij alleen nog gelukt met een hamer/soldeerbout/overbelasting...

Over verven staat een heel goed stuk in de faq, over de leds ook...
Stukje over verven al enkele keren gelezen afgelopen week... :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2005 21:11 ]

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Mja ik heb zoveel voedingen open/dicht gemaakt zonder problemen. Als je gewoon de voeding rustig openmaakt en alleen aan de dingen komt waar je bij moet dan kan er eigenlijk niks mis gaan.

offtopic:
Je zegt dat je hier al een tijdje het forum leest e.d. Dan zou je ook moeten weten dat het niet gebruikelijk is om jezelf voor te stellen, en onderaan te groeten e.d

Verwijderd

Ik heb net ook weer een voeding open gemaakt. Je moet alleen oppassen dat er geen stukjes soldeer of schroefjes ofzo in blijven zitten, want dat kan kortsluiting veroorzaken.

Verwijderd

Ik heb mijn voeding de afgelopen tijd ook heel vaak opengemaakt omdat ik ook aan het modden was. En zelfs na kortsluiting doordat er een brok tin onder de printplaat lag en 2 verkeerde draadjes aan elkaar geknoopt te hebben pruttelt ie nog lekker door >:) :+

Verwijderd

Topicstarter
ah, ok. dus eigenlijk helemaal niet zo'n groot probleem zoals ik aanvankelijk dacht.

bedankt

Verwijderd

Welkom :) en succes.

Aan de voedingen van tegenwoordig valt niet zo super veel mee te slopen. Kortsluiting en onderwater zetten uitgesloten he :P.

Door te bouwen doe je evaring op. Verder zijn hier genoeg faq + users die je kunnen helpen.
Pagina: 1