XP 1800+ te warm : 70 a 80 graden idle

Pagina: 1
Acties:

• Jaeger
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-04-2020
De computer van m'n broertje liep al een tijdje instabiel. Aangezien ik zelf een nieuwe computer heb aangeschaft heeft hij mijn oude XP 1800+ en ik die van hem.
Nu wilde ik is gaan kijken wat er nou echt mis mee was. Ik kwam tot de conclusie dat de processor suuuuuper warm werd!!! In de Bios gaf hij 70 a 80 graden aan!(kast staat open) En in andere programma's zoals Everest en Speedfan ook! De processorkoeler voelt aan als een kookplaat! Je kunt hem niet een paar seconden aanraken want dan verbranden je vingers :P Het feit dat de koeler heeeeel warm wordt geeft mij het idee dat de koeler wel goed is aangesloten op de processor! Ik denk dat het dus niet echt zin heeft om een nieuwe koeler erop te zetten. De fan van de koeler is het probleem niet want als ik er een grote ventilator erop mik ( zo'n ventilator die je op je slaapkamer zet zodat je 's nachst kunt slapen :P ) wordt hij nog niet echt veel kouder.

Toen ging ik kijken of hij niet stiekem overclockt was! En dat was het probleem ook niet! FSB draaide op 133 mhz en de multiplier stond op 11.5...wat 1500 mhz aangeeft als clocksnelheid zoals het hoort. De CPU core is 1.92 volt. Is dat goed? Op mijn amd 64 3200+ staat die namelijk op 1.5 volt.

Overige system specs:

AMD athlon 1800 +
Gigabyte GA-7VKML(-P)
ATI 9200 SE videokaart
256 Mb geheugen

Wat zou het probleem kunnen zijn van deze extreme hittes? Is het het core voltage dat te hoog is?? De voeding is niks mis mee want heb al 3 verschillende voedingen geprobeerd, met hetzelfde resultaat! Hopelijk weet een van jullie wat het probleem zou kunnen zijn :) Of moet ik met het probleem leren leven en hem gaan gebruiken om eitjes of pannekoeken mee te bakken.

Verwijderd

Bios moet je soms niet vertrouwen.
Ligt er soms aan. Soms is die sensor kapot.
Voel maar es eerst aan je heatsink.
Als je je vinger op de onderkant er 5 seconden niet op kan houden kan je van 50+ spreken.
Zoongeveer

Misschien komt er ook binnenkort een minikookpanmod uit en kun je idd eitjes gaan bakken B)

Bios geresset?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2005 20:43 ]

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:39

Cyphax

Moderator LNX
Op BalusC's site vind ik dit:
Athlon XP1800+
Palomino 1,75V
Athlon XP1800+
Thoroughbred 1,5/1,6V

1.92V is wel wat veel dan? Zeker als je een Thoroughbred hebt.
Maar ik kan er helemaal naast zitten :)

Overigens hoort ie uiteraard niet zo warm te worden. Een graad of 50 zou al heel wat beter klinken.
Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 20:41:
Bios moet je soms niet vertrouwen.
Ligt er soms aan. Soms is die sensor kapot.
Voel maar es eerst aan je heatsink.
Als je je vinger op de onderkant er 5 seconden niet op kan houden kan je van 50+ spreken.
Zoongeveer
Lees z'n startpost nog maar eens, daar staat in dat ie 'm nauwelijks aan kan raken. :)

[ Voor 37% gewijzigd door Cyphax op 25-05-2005 20:42 ]

Saved by the buoyancy of citrus

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:51

Thandor

SilverStreak

1.92V is teveel. Kijk eens of je dat kunt verlagen.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Zoals je hier kunt zien : http://balusc.xs4all.nl/ned/har-cpu-amd-k7.php
Er zijn 2 athlon 1800 xp's.
de Palominio draait op 1,75V. en de Thoroughbred op 1,5/1,6V. Het voltage staat dus blijkbaar veel te hoog.
Zoek dus uit welke jij hebt:>> google cpu-z
En pas aan de hand van dat gegeven je voltage aan. :)

• Jaeger
Zoals ik al zei in de start post kan ik hem niet aanraken! Naja het kan wel..maar je houdt het echt niet lang vol!

Als het 1.75 volt moet zijn..hoe kan ik dat dan veranderen? want in de bios heb ik daar geen mogelijkheden gevonden! Kan hem wel overclocken..maar terug clocken is geen mogelijkheid.

Verwijderd

hmmm....
Dan is er zwaar wat mis.....
Voltage zou je inderdaad omlaag kunnen halen. Hoe weet ik niet.
Bios resetten zou kunnen helpen.
Hoe lang heb je em?

underclocken zou neit veel helpen denk ik. Misschien maak je het dan erger :).
Dit zou neit verstandig zijn maar zou het misschien helpen als je em juist omhoogkickt? FSB en Multi... Je weet maar nooit. Liever niet doen.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2005 20:46 ]

• Jaeger
Metal schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 20:44:
Zoals je hier kunt zien : http://balusc.xs4all.nl/ned/har-cpu-amd-k7.php
Er zijn 2 athlon 1800 xp's.
de Palominio draait op 1,75V. en de Thoroughbred op 1,5/1,6V. Het voltage staat dus blijkbaar veel te hoog.
Zoek dus uit welke jij hebt:>> google cpu-z
En pas aan de hand van dat gegeven je voltage aan. :)
Het is de Palominio die draait op 1.920 volt, dat zal dan wel het probleem zijn! Maar goed nu moet het nog zien te worden opgelost

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:20
Jaeger schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 20:44:
Zoals ik al zei in de start post kan ik hem niet aanraken! Naja het kan wel..maar je houdt het echt niet lang vol!

Als het 1.75 volt moet zijn..hoe kan ik dat dan veranderen? want in de bios heb ik daar geen mogelijkheden gevonden! Kan hem wel overclocken..maar terug clocken is geen mogelijkheid.
Als het goed is moet et mobo zelf detecteren wat voor een processor erin zit en welk voltage ingesteld moet worden. Iig zal er nooit zo'n hoge waarde ingesteld worden. Er is dus duidelijk iets mis. Ga naar de bios en kijk daar bij je voltage settings of je deze kan veranderen.

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

• Jaeger
Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 20:44:
hmmm....
Dan is er zwaar wat mis.....
Voltage zou je inderdaad omlaag kunnen halen. Hoe weet ik niet.
Bios resetten zou kunnen helpen.
Hoe lang heb je em?

underclocken zou neit veel helpen denk ik. Misschien maak je het dan erger :).
Dit zou neit verstandig zijn maar zou het misschien helpen als je em juist omhoogkickt? FSB en Multi... Je weet maar nooit. Liever niet doen.
Hoelang ik hem al heb? Pfff volgens mij heeft m'n broertje heb 2 of 3 jaar geleden gekregen met z'n verjaardag! Misschien is drie jaar beetje overdreven maar sowieso 2 jaar!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
check ff de bios of je het voltage kan verlagen want dit is idd te hoog, als het niet kan met je bios dan is misschien een andere bios een oplossing

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Heb je nieuwste bios geinstalleerd,
eerst wat je moet controleren he B)

http://tw.giga-byte.com/M.../BIOS_GA-7VKML-P_More.htm

Er staat al iets over temp en Vcore, misschien heb je geluk, anders een programmaatje draaien waarbij je de Vcore omlaag kunt brengen, of anders zelf gewoon onderklokken om hem stabiel te houden.

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Zit er het standaard thermal pad op of heb je Arctic Silver 3 gebruikt ?

• Jaeger
Iblies schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 20:52:
Heb je nieuwste bios geinstalleerd,
eerst wat je moet controleren he B)

http://tw.giga-byte.com/M.../BIOS_GA-7VKML-P_More.htm

Er staat al iets over temp en Vcore, misschien heb je geluk, anders een programmaatje draaien waarbij je de Vcore omlaag kunt brengen, of anders zelf gewoon onderklokken om hem stabiel te houden.
Uiteraard heb ik dit al gecontroleerd! En nee het was niet de nieuwste maar het lukte met niet om hem te upgraden:S er zit een flash mogelijkheid op dus die zal ik is gaan proberen. Onderklokken staat de bios helaas niet toe:S

Wat ik nu ga doen:
1) Bios eerst resetten
2) als dat niet werkt de bios proberen te updaten
3) Een programma zoeken om de Vcore mee omlaag te krijgen

Verwijderd

Misschien toch eens een ander koelertje proberen? Huidige koeler heb je neem ik aan al schoongemaakt of is niet vies? Andere koelpasta proberen zoals Thandor zegt. Als je dat doet, daar dan zeker niet teveel van. :)

edit:
3) Een programma zoeken om de Vcore mee omlaag te krijgen
Dat heb je al, namelijk je BIOS ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2005 20:58 ]

• Acheron
  • Laatst online: 22-05 15:41

Acheron

updatepack.nl

Anders even je fan op 12V zetten in plaats van op de standaard 5V. Het is warm de laatste dagen

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

• y2kbug
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2022
ik ken gigabyte biossen niet precies maar met asus en msi moest je eerst specifiek instellen dat je de Vcore waarden handmatig bij wil kunnen stellen.

• Jaeger
Ik heb de bios geupdate! De Vcore staat nu niet meer op 1.920 volt..maar op 1.8 volt :S:S Windows start alleen niet meer op:S heel raar dus die installeer ik wel even opnieuw op! De VCORE kan ik NIET in de bios instellen bij dit systeem :(
Ja fan en koeler zijn allemaal prima!
Euhm fan op 12 volt zetten? die staat toch altijd op 12 volt? iniedergeval bij mij wel

edit: Ik zie nu dat de chipset oook suuuuuuuuuuuuuper warm aanvoelt (deze is ook nietgekoeld! dus daar ga ik maar even snel ook een fannetje opzetten!

edit: nu stat vcore opeens wer wel op 1.920

[ Voor 23% gewijzigd door Jaeger op 25-05-2005 21:25 ]

• Jaeger
Ik word radeloos! Bedankt iedereen voor de hulp!
Ik kan nergens een programma vinden om de Vcore te veranderen! Heb gegoogeld maar zonder succes. In de bios is het ook echt niet mogelijk...overclocken wel! maar terug clocken..ho maar

• PilatuS
  • Niet online
als je het echt niet kan veranderen dan lijkt mij de enige oplossing een betere koeler kopen

• Jaeger
Er staat nu al een ventilator op te blazen ( diameter van 30 cm) maar dat resulteert maar in een paar graadjes minder.

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-05 11:40
Hoezo kan je het voltage niet verlagen?

Check hier voor screenie:

http://www.linuxhardware....S-A7N8X-BIOS-Chipset1.jpg

Haal hem van auto af (expert/manual dus) en verlaag hem naar 1.7v.

• PilatuS
  • Niet online
Banshee79 schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 21:34:
Hoezo kan je het voltage niet verlagen?

Check hier voor screenie:

http://www.linuxhardware....S-A7N8X-BIOS-Chipset1.jpg

Haal hem van auto af (expert/manual dus) en verlaag hem naar 1.7v.
dit plaatje heet ASUS-A7N8X-BIOS-Chipset1.jpg, ik neem aan dat het dan ook over dat mobo gaat en de TS heeft een andere
Jaeger schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 21:33:
Er staat nu al een ventilator op te blazen ( diameter van 30 cm) maar dat resulteert maar in een paar graadjes minder.
ik denk dat een andere betere koeler wel je cpu goed koel kan houden, een tafel fan helpt niet echt veel, kijk eens naar de zalmann 7000cu/alcu, kost wel iets van 25 euro maar ik denk dat het je probleem wel zal oplossen, of je het geld er voor over hebt moet je zelf maar even bepalen :)
Banshee79 schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 21:39:
:X Oeps, zat effe met een bord uit een ander topic in de war :X
maakt niet uit hoor kan gebeuren :)

[ Voor 46% gewijzigd door PilatuS op 25-05-2005 21:41 ]

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-05 11:40
:X Oeps, zat effe met een bord uit een ander topic in de war :X

• Jaeger
Nee zoveel geld heb ik er niet voor over :P Ik ben een arme middelbare scholier zonder enige bron van inkomsten. Dan maar lekker warm!
Iedereen nogmaals bedankt voor de hulp/tips!

• PilatuS
  • Niet online
Jaeger schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 21:44:
Nee zoveel geld heb ik er niet voor over :P Ik ben een arme middelbare scholier zonder enige bron van inkomsten. Dan maar lekker warm!
Iedereen nogmaals bedankt voor de hulp/tips!
ach aan de andere kant als het systeem verder stabiel is en niet spontaan reboot kun je het best zo laten

wat je misschien nog wel even zou kunnen proberen is de koelpasta vervangen door betere, zoals artic silver dit zal als het goed is een paar graden schelen

• martijn_tje
  • Laatst online: 16-05 10:50
Ik dacht dat met ALT F1 advanced bois options unlocked konden worden op gygabite borden (pin me er niet op vast)

Als de vcore dan op 1,75 volt staat dan over volt je moederbord als een gekke. Probeer dan eerst maar eens 1,7 volt en kijk wat het resultaat is.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:07
martijn_tje schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 21:49:
Ik dacht dat met ALT F1 advanced bois options unlocked konden worden op gygabite borden (pin me er niet op vast)

Als de vcore dan op 1,75 volt staat dan over volt je moederbord als een gekke. Probeer dan eerst maar eens 1,7 volt en kijk wat het resultaat is.
't Lijkt me in ieder geval een duw in de goede richting. Als je in het hoofdmenu van de BIOS zit unlock je met Ctrl-F1 de 'Advanced BIOS Features', volgens een aantal sites. En ik vond het al raar dat de Vcore nergens ingesteld kon worden, verbergen ze dat |:(.

Nu ik zo kijk in de Manual is het ook wel te vinden onder Chapter 3: BIOS Setup:
Powering ON the computer and pressing <Del> immediately will allow you to enter Setup. If you require
more advanced BIOS settings, please go to “Advanced BIOS” setting menu.To enter Advanced BIOS
setting menu, press “Ctrl+F1” key on the BIOS screen.
bron: http://europe.giga-byte.c...Manual/manual_7vkml_e.pdf

[ Voor 35% gewijzigd door Jaap-Jan op 25-05-2005 22:05 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• PilatuS
  • Niet online
kan me opzich ook wel een beetje voorstellen dat ze dat standaard verbergen, straks komt er een of andere noob die denkt van hey als ik het voltage nou eens met 1 volt verhoog loopt ie vast harder :D

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:07
PilatuS schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 22:03:
kan me opzich ook wel een beetje voorstellen dat ze dat standaard verbergen, straks komt er een of andere noob die denkt van hey als ik het voltage nou eens met 1 volt verhoog loopt ie vast harder :D
Dat is natuurlijk wel de achterliggende reden, ja. :)

Aan de andere kant wijdt de manual niet uit over de opties in het verborgen menu, terwijl ze er wel in zetten hoe je daar moet komen. Ze gaan er gemakshalve van uit dat de n00b geen manual leest, waarom dan zou je dan niet kort een verwijzing maken wat er zoal te vinden is in dat menu, zodat je het als tweaker wel makkelijk kan vinden (als je nu zoekt naar VCore vind je alleen informatie over het monitoren ervan). :)

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Thandor

Thandor

SilverStreak

PilatuS schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 22:03:
En geloof me, er zijn meer dan genoeg mensen die denken dat voltage verhogen synoniem staat aan opvoeren.

Vorig jaar iemand : Ik heb mijn geheugen ook opgevoerd
Ik : En hoeveel MHz'en draait het nu ?. Welke timings ?
Hij : ?, ik heb het opgevoerd naar 2,7 volt.
Ik : :X 8)7 |:(

Verwijderd

Ik zou denken aan brakke voeding of iets in die richting.

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02:23

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Of brakke voltage regulators op het mobo. Maar laten we eerst het effect van Ctrl+ F1 even afwachten. want daar zou toch echt de juiste optie onder moeten zitten.

Specs

• Jaeger
Japie_17 schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 22:01:
[...]

't Lijkt me in ieder geval een duw in de goede richting. Als je in het hoofdmenu van de BIOS zit unlock je met Ctrl-F1 de 'Advanced BIOS Features', volgens een aantal sites. En ik vond het al raar dat de Vcore nergens ingesteld kon worden, verbergen ze dat |:(.

Nu ik zo kijk in de Manual is het ook wel te vinden onder Chapter 3: BIOS Setup:

[...]
bron: http://europe.giga-byte.c...Manual/manual_7vkml_e.pdf
Bedankt voor de tip, maar helaas wederom zonder succes :(
De enige oplossing is dan maar een nieuwe koeler kopen! en als dat niet werkt is het jammer!

edit: het is nu gelukt om met een jumper omzetting de FSB van 133 naar 100 te zeten! Wat resulteert in een veeeeeel lagere clocksnelheid! Maar kouder wil die niet worden!

[ Voor 13% gewijzigd door Jaeger op 26-05-2005 14:11 ]

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Thandor schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 20:52:
Zit er het standaard thermal pad op of heb je Arctic Silver 3 gebruikt ?
:?

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Je moet bij Gigabyte moederborden ctrl + F1 (zoiets dacht ik) indrukken om de 'advanced' options te krijgen he?

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

• Jaeger
Sorry...nee zit geen thermal pad op..gewone koelpasta...
Maar misschien denk ik verkeerd..maar als het koelblok heel warm wordt..betekent het toch dat het de pasta goed geleid?

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:20
:? :? Dat scheelt namelijk ook ;) Artic silver geleid een stuk beter dan zo'n rare rubberen pad;)

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
IJnte schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 14:40:
[...]

:? :? Dat scheelt namelijk ook ;) Artic silver geleid een stuk beter dan zo'n rare rubberen pad;)
Maakt geen flikker uit. Zoals hij al zij, als de heatsink warm wordt dan geleid het goed. Mischien niet optimaal maar eerst moet die heatsink koud. Zoals ik al zei: ctrl + F1 en dan voltage settings.

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

• Thandor

Thandor

SilverStreak

IJnte schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 14:40:
[...]

Dat niet alleen. De geleiding is bij hem waarschijnlijk wel goed omdat zijn heatsink warm is.

Echter kan Arctic Silver ook geleiden, laat nou net wat van dat spul over de L11 bruggen zijn gelopen en zie daar : 1,85V.
1,85V + een beetje onnauwkeurigheid van de voltage regulator en een beetje onnauwkeurigheid van de sensoren en er staat al snel 1,92V op het scherm ;)

• Jaeger
lemming_nl schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 14:42:
[...]

Maakt geen flikker uit. Zoals hij al zij, als de heatsink warm wordt dan geleid het goed. Mischien niet optimaal maar eerst moet die heatsink koud. Zoals ik al zei: ctrl + F1 en dan voltage settings.
Zoals ik al zei..bedankt voor de tip maar het werkt niet...Ik krijg geen nieuw menu :( Of andere opties erbij!

• Jaeger
Heeft echt niemand een idee hoe ik de Vcore kan veranderen?
Zijn er geen speciale programma'tjes er anders voor? In de Bios krijg ik het echt niet voor elkaar :(

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
In de manual staat toch duidelijk ctrl+f1 om geavanceerde opties te krijgen. Dat lijkt me de enige oplossing. Vreemd dat het bij jou niet werkt. Heb je niet toevallig een logitech keyboard (of ander merk) met zo'n F-lock knop? Soms staat dat default uit, waardoor alle F-toetsen veranderen in leuke sneltoetsen waardoor simpelweg F1 niet werkt....... Probeer het desnoods met een ander toetsenbord.

Mijn XP1800 (palomino) staat btw. op 1.65V in de bios ingesteld. Gewoon in de bios erg laag zetten (beginnen bij 1.6V ofzo) en dan kijken of je PC fatsoenlijk draait. Zoniet, dan aldoor een stapje hoger totdat ie 100% stabiel is. Het verschilt per voeding/mobo/cpu hoe laag je hem kan zetten. Het scheelt wel enorm in temperatuur, want default staat het altijd vrij hoog.

[ Voor 8% gewijzigd door Palomar op 24-06-2005 00:52 ]

• ToFast
  • Laatst online: 22-02 15:08
Er is nog hoop voor je.
Vroeger kon je amd durons unlocken zodat je elke multiplier kon kiezen, dit ging met 4 potloodstreepjes op de l1 bruggen van de cpu. Er waren ook enkele bruggen, de l5 in combinatie met l11? Waarmee je de voltages vast kon zetten.

Dit kan ook zeker weten met de xp's, alleen niet meer met potlood, je moet ze vullen met silververf ofzo.

Hier zie je hoe je dat doet ivm met de bridges

de L11

Yes gevonden heel artikel _ voltages vastzetten:D

Je moet dus eerst wel kijken of het een palemino core is of een throughboured! Die palemino kreeg ik trouwens van 1530mhz naar 1700mhz op 1.85 volt.
Maar een xp1700 thougboured kreeg ik van 1.45v naar 1.650volt vaan 1466mhz naar 2200mhz !! makkie.

Want als je met de bridges op een xp gaat kloten en dan met name de voltages moet je in een keer de goede kiezen, anders heb je het probleem dat hij of altijd te hoog is of altijd te laag:D

Kijk fff met dir progje dus: CPU-z 1.29

Suc6 ermee

[ Voor 22% gewijzigd door ToFast op 24-06-2005 01:10 ]

• Jaeger
Het is alweer een tijd geleden dat ik heb gereageerd.
Aangezien ik toch mijn 1800+ werkend wil krijgen heb ik besloten dat ik wat op de L11 brug verbind.
Voor ik aan de slag ga wil ik toch nog even zekerheid hebben of ik het wel goed heb begerepen.
Dit is de L11: http://prohardver.hu/html/proci/amd_xp_tuning/volt.jpg

Als ik hem op 1,5 volt wil laten lopen moet ik als ik het goed begrepen heb het zo verbinden:
Afbeeldingslocatie: http://img141.imageshack.us/img141/6742/voltaangepast0yl.th.jpg

Klopt dit? Zoja mooi dan ga ik silververf kopen, zo nee dan hoor ik graag hoe het wel moet :)

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Jij wilt jouw Palomino 1800+ met een vCore van 1,5V draaien :?

De Palomino 1800+ behoort op 1,75V te draaien. Hiervoor moet je de middelste L11 brug openlaten en de rest niet. Wil je 'm forceren om een 0,1V lager te gaan moet je de middelste dicht maken en de 2e van links openmaken.
Er van uit gaande dat de L1 bridges rechts zitten

Om dingen duidelijker te maken :
Interactive XP painting guide - AMD XP CPU overclocking via bridges

• Jaeger
Thandor schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 18:27:
Jij wilt jouw Palomino 1800+ met een vCore van 1,5V draaien :?
Nee op 1.75, je hebt gelijk maar ik had geen zin om m'n bericht te veranderen want het ging me meer om het feit of ik het wel goed door had.
Bedankt voor de site _/-\o_
Pagina: 1