Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Fraggar
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Mijn doel is om te kunnen internetten op mijn pda mbv bluetooth via mijn Win2k3 server.

Het begin om dit op te zetten was geen probleem.
De MSI dongle in de server, de drivers installeren en daarna ActiveSync erop gezet.
Vervolgens met ActiveSync op de pda gezocht via bluetooth.
Dit lukt goed, de synchronisatie werkt en ik kan dan ook perfect internetten/msnén etc.

Maar nu komt het probleem.
Ik benader mijn Win2k3 server altijd via Remote Desktop Control. Ik heb bovenstaande situatie perfect werkend gekregen in sessie 0, 1 of 2.
Als ik echter de sessie op mijn eigen pc sluit/wegklik is ook de bluetooth verbinding weg.
Het doet er niet toe of ik dit doe in sessie 1/2 of in sessie 0 via /console.

Dus helaas werkt het internetten op mijn pda dan niet meer.
De sessie log ik niet uit, want bijvoorbeeld programma's als eMule lopen in de sessie prima door.
De sessie blijft dus actief voor zover ik weet. Ik kan echter de server niet meer vinden via Bluetooth op mijn pda.

De oplossing die ik tot zover gebruikte was een toetsenbord/muis + monitor op de server aansluiten. Dan de bluetooth verbinding in sessie 0 werken maken, dus op het console.
Hierna dan mijn monitor en toetsenbord/muis loskoppelen. Dan blijft het werken.
Net zolang totdat ik de server overneem via Remote Desktop Control en deze sessie weer wegklik.

Ik heb gekeken naar de active-tijd van sessies, of bij routing & remote access, maar ik kom er niet uit. Iemand een idee hoe dit kan, en de oplossing hiervoor?
Een dergelijk probleem kan ik nergens vinden.

• Fraggar
  • Niet online
Gebruikt er nu echt niemand bluetooth om te kunnen internetten in huis via een Windows 2003 server?

Er moet toch iemand zijn die dit probleem kan oplossen.

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-11 10:02

ThunderNet

Flits!

Kun je niet proberen de ActiveSync als service te starten?

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Fraggar
  • Niet online
Ik heb geen idee hoe ik dat zou moeten doen.

Wat ik in ieder geval wel ontdek heb ik dat mijn pc wel altijd als bluetooth device gevonden kan worden. Alleen ActiveSync werkt dus niet meer.

Dit in tegenstelling wat ik hierboven zei.
De server blijft als Bluetooth device dus altijd zichtbaar.
Maar waarom blijft ActiveSync niet werken?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:57

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move NT > IT

Tijd voor een nieuwe sig..