Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Tagan 480watt u-22 boot niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik heb een tijdje terug een nieuwe voeding besteld om dat de huidige naar mijn gevoel wat te mager was voor mijn systeem:

amd 64 3500+ winchester
3x hdd maxtor
ati x850 xt pci express
a8v-e deluxe mobo
4x pc 3200 twinmos cas 2,5
nec 3500 dvd brander
emu 1212m geluidskaart
2 x 120mm fan
antec sonata kast met bijbehorende antec 380 watt voeding.

Op zich loopt dit allemaal netjes en heb ik geen rare dingen maar ik wilde toch alvast wat meer power met het oog op de toekomst. Vandaar dus die nieuwe Tagan 480w u-22.

Ik dat ding erin, alles netjes aangesloten, de 24 pin connecter, ook de p4 pin naast de cpu (alhoewel er 2 p4 pinnen opzitten bij deze voeding als iemand weet waar die p4+ voor is mag je dat ook vermelden), netjes pci express vga kabel in de video kaart etc etc.

Ik zet 'm aan en de fans beginnen allemaal netjes te draaien, de harde schijven draaien ook, maar geen beeld. Op reset gedrukt nog steeds geen beeld. Alle stekkers en connectors gecontroleerd, niks zit er los en ook geen kortsluiting. De voeding staat nu trouwens op combined 12v achterop de voeding. Zal straks nog eens proberen te kijken of dat nog helpt.

Affijn ik de nieuwe er weer uit, oude terug et voila alles draait weer als een zonnetje.

Ik weer de nieuwe erin alles eruit behalve 1 hdd en de video kaart en de cpu en ram en precies hetzelfde verhaal, alles draait maar geen beeld of doorstart.

Mijn vraag is nu is dat ding nou dood? Kan ie niet overweg met mijn mobo? Als iemand dit al eens meegemaakt heeft of enig idee heeft laat 't me weten want dit is echt mega irritant.

alvast bedankt,

Pim.

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Nee zal wel niet dood zijn. Doe eens een bios reset, zal ook niet weten wat anders. Het zou gewoon moeten werken

Verwijderd

Start de voeding eens zonder moederboard, en ga dan eens met een multimeter de voltlijnen doormeten.

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 20:12:
Start de voeding eens zonder moederboard, en ga dan eens met een multimeter de voltlijnen doormeten.
Sluit er wel ff iets op aan (een harde schijf ofzo), een voeding vind het niet leuk als je hem aanzet terwijl je er niks op aan sluit...

Verwijderd

Topicstarter
Zou dat daaraan kunnen liggen aan een bios reset?

Dat is wel het laaste waar ik aan zou denken, zou toch eigenlijk weinig uit moeten maken zou je zo denken. Maar het proberen waard. Helaas zit ik op dit moment op mijn werk en kan ik het nog niet uit proberen.

Helaas heb ik ook geen multimeter, en daarnaast zou ik ook bij god niet weten wat ik er mee zou moeten doen ;)

Bij mijn vorige systeem heb ik ook een keer mijn voeding moeten verwisselen maar toen was er niks aan de hand, oude eruit, nieuwe erin niks bios reset, hup gewoon als een zonnetje.

Ik heb zoiets nog nooit meegemaakt met een psu.

Ik heb 'm dus al wel met zo min mogelijk zooi in mijn bak proberen te starten maar dat hielp ook niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2005 20:18 ]

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10 15:04
Multimeter is heel simpel.....
Je stopt de zwarte punt van de multimeter in een van de zwarte connectors van je molex.
De rode stop je in de gele connector van de molex om je 12V lijn te meten.
En voor de 5V lijn stop je de rode in de rode connector van de molex.

specs

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 20:17:
Zou dat daaraan kunnen liggen aan een bios reset?

Dat is wel het laaste waar ik aan zou denken, zou toch eigenlijk weinig uit moeten maken zou je zo denken. Maar het proberen waard. Helaas zit ik op dit moment op mijn werk en kan ik het nog niet uit proberen.

Helaas heb ik ook geen multimeter, en daarnaast zou ik ook bij god niet weten wat ik er mee zou moeten doen ;)

Bij mijn vorige systeem heb ik ook een keer mijn voeding moeten verwisselen maar toen was er niks aan de hand, oude eruit, nieuwe erin niks bios reset, hup gewoon als een zonnetje.

Ik heb zoiets nog nooit meegemaakt met een psu.

Ik heb 'm dus al wel met zo min mogelijk zooi in mijn bak proberen te starten maar dat hielp ook niet.
Groene en zwarte draad kortsluiten op je atx stekker over het algemeen en hij start :)
In de faq staat het wat preciezer uitgelegd.

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:13
Heb je de videokaart wel op de aparte videolijnen staan? En houdt combined load niet in dat hij de load van de videolijnen bij de gewone lijnen opzet? Maw zet dat ding eens van combined load af ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een beetje rond gezocht, en er schijnt zoiets te zijn als een signaal dat de voeding aan het mobo geeft om te gaan opstarten. Kan het zijn dat mijn mobo en deze voeding incompatibel zijn en dat ie daarom niet doorstart of zo?

Ik ga morgenochtend als eerste de switch van 12v combined naar losse 12v zetten (maar als het goed is dan heeft ie op combined een 12v lijn met 360 watt en 30 ampere en dat zou meer als genoeg moeten zijn want de oude heeft een 12v lijn met 24 ampere en 240 watt), dan ff die bios reset proberen, daarna evt met een multimeter proberen te pielen :? , en dan als het dan nog niet werkt of iemand een andere briljante oplossing heeft stuur ik m terug voor een nieuwe, want genoeg power heeft ie sowieso aangezien die 380 watter het ook gewoon doet.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2005 20:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wat bedoel je precies met aparte videolijnen? Want er zitten bij deze voeding 2 speciale 6pin pci express vga aansluitingen en een ervan heb ik erop gezet.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2005 20:29 ]

• J0J0
Hij bedoelt niet de tastbare lijnen maar dus de voltagelijnen.
Wat hij volgens mij bedoelt is dat de kaart nu op de 3V en 5V lijn staat en dat natuurlijk onmogelijk wil werken.

specs

Verwijderd

Ik dacht eigenlijk altijd dat als je een 24 pins atx connector gebruikte je geen 4pins 12v connector hoefde te gebruiken. Je kan het iig proberen. (maar geef mij niet de schuld als het fout gaat want ik weet het eigenlijk niet maar het is maar een idee)

Verwijderd

Topicstarter
Ehh JoJo ik volg m ff niet helmaal, zo zit ie nu in elkaar:

1 hdd met gewone molex erin op een van de normale molex kabels;
1 x850xt met daarin de speciale pci express vga connector;
1 4pin p4 connector naast de cpu
1 24 pin connector naast de rambankjes

verder helemaal niks, en die combined lijn gaat alleen maar over de 12v, want je kunt die blijkbaar samen schakelen of als 2 aparte rails gebruiken. De 3v en de 5v staan daar volgens mij los van.

http://www.tagan.com/page...30u22_german_v002_web.pdf

TG480-U22 (2FORCE)

• selectable switchable 12V rails for univeral support of all ATX standards

• universal connectors 20 or 24 and 4 or 8pin for all kind of motherboards

• two independent EMI shielded PCI-Express VGA connectors

• four integrated Serial ATA power connectors for SATA hard disks

Blackcrown ik heb 't al wel zonder en met die extra 4pin p4 connector naast de cpu geprobeerd geen verschil.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2005 20:46 ]

• J0J0
Een multimeter zou dan toch echt fijn zijn :D
Nevermind wat dat 3V en 5V verhaal betref.... was ook in de war.

Ja daarom leek een multimeter test me wel wat :) mss eens aanschaffen? :P

[ Voor 71% gewijzigd door J0J0 op 25-05-2005 20:54 . Reden: wat duidelijk maken ]

specs

Verwijderd

Topicstarter
Nou ja JoJo zoals ik het begrijp heb je of 4 (2x 12v 1x3v & 1x 5v) rails of 3 (1x super 12v, 1x3v en 1x5v) rails. Dus wat bedoelde je nou met dat de video op zowel de 3 als 5 volt lijn staat?

Volgens mij is ie gewoon naar z'n grootje, of wel VDOA (very dead on arrival) ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2005 20:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou ja morgen eerst ff die andere dingen proberen, combined eraf, bios resetje, alleen 20pin van de 24pin (+ de 4pin naast de cpu natuurlijk) gebruiken en dan zien we wel want ik heb eigenlijk geen zin om dat ding helemaal te gaan zitten doormeten. Uiteindelijk doet ie het dan nog steeds niet dus wat heb ik er aan?

Ik zal het ook nog eens ff proberen bij een pc van een huisgenoot van me, en als ie het dan nog niet doet dan gaat ie mooi terug. Kost me wel weer mooi knaken. Die mensen van Tagan hebben trouwens ook maar een bar slechte site wat support betreft.

Affijn ik laat het jullie morgen wel weten of ik m nog aan de praat krijg of niet.

In ieder geval bedankt voor de moeite mensen. _/-\o_

• J0J0
Slechte site maar goede voedingen :P
Mja dat doormeten is ook weer fijn zodat je er als je een nieuwe voeding hebt niet achter komt dat het toch wat anders is. Maar je gaat de voeding nog bij een vriend testen lees ik... dat kan ook :P

specs

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Ik heb even de line-static uit je titel gehaald :)

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Verwijderd

Topicstarter
Geen probleem Sprite_tm !

Nou ja JoJo ik denk zelf dat het de combo is tussen mijn mobo en de voeding, of dat ie gewoon doa is. Want die oude antec van 380 watt doet het wel gewoon perfect.

Dus idd ff testen bij m'n huisgenoot en als ie t daar ook niet doet gaat ie terug.

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:36
Ik had precies hetzelfde probleem gister met het volgende systeem:

A8N-E
AMD64 3000+ Winchester
Geforce 6600GT
Tagan 420 watt..

Je moet even goed opletten dat je de juiste P4 stekker te pakken hebt (2 van de 4 pinnen zijn afgerond en die moeten exact overeenkomen met het mobo). Ook moet je die aarde draad aan het mobo monteren.

Toen ik dat had gedaan wilde het systeem doorstarten en kreeg ik opeens beeld!

• J0J0
Volgens mij is dit de oplossing aangezien het over exact hetzelfde probleem en hardware gaat :P

Ow maar wacht... hij had geloof ik beide stekkers als geprobeerd :(

Hmm zou hij door het aansluiten van die aardedraaid niet starten dan? Beveiliging zeker...
Maarja die zal hij wel aangesloten hebben, of niet?

[ Voor 59% gewijzigd door J0J0 op 25-05-2005 21:52 ]

specs

• Spixo
J0J0 schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 21:51:
Volgens mij is dit de oplossing aangezien het over exact hetzelfde probleem en hardware gaat :P

Ow maar wacht... hij had geloof ik beide stekkers als geprobeerd :(

Hmm zou hij door het aansluiten van die aardedraaid niet starten dan? Beveiliging zeker...
Maarja die zal hij wel aangesloten hebben, of niet?
Ik had wel de goede P4 stekker gepakt maar verkeerd gemonteerd (op het mobo zaten 2 "haakjes" aan die connector, hij zat dus precies verkeerd om. Daarom moet je even goed kijken naar de 2 afgeronde pinnen, die moeten exact overeen komen)

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb die aarde stekker dingetje nog niet geprobeerd, maar je hebt 2 connectoren voor de 4pin
eentje heet p4 die past normaal en eentje die heet p4+ die past alleen als je m 90 graden naar links draait. Ik heb het alleen met die p4 geprobeerd want ik had zoiets van linke soep als ik zo'n ding er maar at random inplug.

Ik heb m nu (de p4 en niet de p4+) als je het mobo voor je legt, de cpu rechts en de pci sloten links, dan met het klipje op de stekker naar de pci sloten toe. Want daar zat bij mij het haakje op het mobo.

Maar welke heb jij gebruikt? En kan het echt aan dat aarde ding liggen?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2005 21:58 ]

• J0J0
Dat aarde ding kan je iig niks mee fout doen.... :P

specs

• Spixo
Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 21:54:
Nou ik heb die aarde stekker dingetje nog niet geprobeerd, maar je hebt 2 connectoren voor de 4pin
eentje heet p4 die past normaal en eentje die heet p4+ die past alleen als je m 90 graden naar links draait. Ik heb het alleen met die p4 geprobeerd want ik had zoiets van linke soep als ik zo'n ding er maar at random inplug.

Maar welke heb jij gebruikt? En kan het echt aan dat aarde ding liggen?
Heb je van beide P4 stekkers de afrondingen vergeleken met de connector op het mobo?
J0J0 schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 21:55:
Dat aarde ding kan je iig niks mee fout doen.... :P
In de handleiding van je voeding staat duidelijk dat de aardedraad tussen zo'n schroefje moet waarop je je mobo vastschroeft aan je afstandsbusjes. Zodat hij dus contact heeft met mobo en kast. (let er wel op dat je geen contact maakt met chips ofzo ;))

Edit:
Afbeeldingslocatie: http://www.crazypc.com/images/cables/connectors/uvr12vfull.jpg

Je ziet dat er 2 afgerond zijn en 2 vierkant. Bij die andere P4 stekker is dat precies kruislings andersom. Je moet dus de goede hebben anders boot hij niet door ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Spixo op 25-05-2005 21:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dan moet ik dus eerst het mobo er weer uit slopen alleen om dat stomme dingetje vast te maken. Wat een gedoe!!! :(

Mensen ik moet pleite ik ga het morgenvroeg proberen en ik houd jullie op de hoogte.

mvg Pim

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2005 22:00 ]

• Spixo
Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 21:59:
Dan moet ik dus eerst het mobo er weer uit slopen alleen om dat stomme dingetje vast te maken. Wat een gedoe!!! :(

Mensen ik moet pleite ik ga het morgenvroeg proberen en ik houd jullie op de hoogte.

mvg Pim
Leg je kast even op tafel onder een felle lamp en je ziet zo hoe hij moet...

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:13
Hij heeft het over de aardedraad waarvoor ie zn hele kast leeg moet halen... Dit is opzich niet nodig, hij kan ook gewoon aan het metaal van de kast hoor... Ik heb het idee dat wanneer de voeding op combined staat hij geen stroom afgeeft aan de videokaart, en die dus daarom geen beeld geeft...

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 21:59:

mvg Pim
Je kan ook een schroefje los draaien van je mobo.
en daar tussen je kabeltje doen. Vervolgens weer je schroefje vastschroeven.
Is wat minder werk :) en werkt ook prima.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen daar ben ik weer!!

Nou ik heb dus gekeken naar dat p4 stekkertje, volgens jullie aanwijzingen erop gedaan en toen dat stroom aard dingetje vastgemaakt aan het chassis. Aangezet piep piep piep etc. Niks dus.

Toen dacht ik nou laat ik 's ipv 24 pin 20 pin gebruiken, tada OPGELOST!!
Toen ik de vier extra pinnen eraf gehaald had loopt ie als een trein, voltages perfect en alles lekker stil. Maar ik vind dit wel errug raar aangezien ik wel een 24pin aansluiting op mijn mobo heb.

Affijn probleem opgelost topic mag worden gesloten wat mij betreft.

Bedankt voor alle moeite mensen!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:37

NoTimeRemains

I know

ik heb die voeding ook en hier draait als een zonnetje maar wat heb je nou gedaan, 4 pinnetjes eraf gesloopt? lijkt me toch ook niet echt een goede oplossing, mja als t werkt voor jou.

This is the Way.

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Nee man bij de tagan zitten die extra 4pinnen voor de atx stekker los eraanvast geklikt. Je hoeft dus niks te slopen, en je hebt ook geen converter nodig!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:37

NoTimeRemains

I know

ow ok..... die heeft ie eraf gehaald. nu snap ik uhm

This is the Way.

Verwijderd

Topicstarter
Jup, maar het is wel raar dat dat moet, want mijn a8v-e deluxe heeft een 24pin aansluiting op het bord. En pci-express dus je zou verwachten dat ie het dan gewoon zou moeten doen met een 24 pin voedings connector.

Maar ik ben allang blij dat ie het doet >:)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2005 14:02 ]

Pagina: 1