[XP] Installatie lukt niet, zwart scherm en install hangt*

Pagina: 1
Acties:

• Alm4riC
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-03 16:12
Heej,

Ik heb net m'n (half jaar oude, Maxtor 200gb, 8mb buffer, 7200rpm) geformatteerd en nu wil ik er Windows XP opzetten maar ver kom ik niet bepaald. Nu heb ik Windows XP Professional, Windows XP Home (origineel) én Windows 2003 Server SE geprobeerd te installeren maar óf hij geeft aan:

- NTLDR ontbreekt, druk ALT + CTRL + DEL om opnieuw op starten
- Na het inlezen van de cd-rom krijg ik 'n zwart scherm met linksboven een horizontaal, wit knipperend balkje en blijft ie daar gewoon oneindig hangen.

Kan het zijn dan m'n harde schijf gaar is?

Luuk

Verwijderd

Probeer de HD te formateren naar NTFS of FAT

• Alm4riC
Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 20:04:
Probeer de HD te formateren naar NTFS of FAT
hij is net vers geformatteerd naar NTFS

• Omebas
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-02 20:48
Geef even wat meer specs. Of is het de pc uit je sig?

Ik denk dat je je ata driver flop erin moet doen als de setup geladen wordt. slecht gelezen |:(

[ Voor 22% gewijzigd door Omebas op 25-05-2005 20:08 ]

• Alm4riC
Nu vindt ik zojuist toevallig (na wat zoeken) wat op google: Klik!

• Alm4riC
Omebas schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 20:06:
Geef even wat meer specs. Of is het de pc uit je sig?

Ik denk dat je je ata driver flop erin moet doen als de setup geladen wordt.
Het is de pc uit m'n sig jah ;)

• Omebas
Wanneer geeft hij die fout aan eigenlijk? Als ie de cdrom gaat booten?

• Alm4riC
En het grappige is dat ie het soms wel doet, maar dan dus blijft hangen bij dat zwarte scherm......en aangezien het feit ik dit bericht het typen ben en ie ineens wel doet :S hou die topic nog ff in de lucht voordat ik dadelijk nog 'n probleem krijg...

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Luukieeee, als je zelf de laatste post hebt gemaakt - bewerk dan even je laatste bericht als je wilt :)

Verder - test even je harddisk (zie de Opslagmedia & I/O Controllers FAQ voor tooltjes), en test even je geheugen (http://www.memtest86.com/) :)

• Omebas
Luukieeee schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 20:11:
En het grappige is dat ie het soms wel doet, maar dan dus blijft hangen bij dat zwarte scherm......en aangezien het feit ik dit bericht het typen ben en ie ineens wel doet :S hou die topic nog ff in de lucht voordat ik dadelijk nog 'n probleem krijg...
Dat zwarte scherm met dat streepje had ik een hele tijd terug met mijn radeon8500...had te maken met de driver ofzo. ik weet het niet meer precies maar er waren wel antwoorden te vinden op www.rage3d.com forum

offtopic:
[quote]elevator schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 20:11:
Luukieeee, als je zelf de laatste post hebt gemaakt - bewerk dan even je laatste bericht als je wilt :)
[/quote]

zucht :Z ...was gewoon een foutje van hem dat zie je toch...gebeurt heel snel als je het quote knopje gebruikt.
;)

[ Voor 25% gewijzigd door Omebas op 25-05-2005 20:26 ]

• Alm4riC
elevator schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 20:11:

Verder - test even je harddisk (zie de Opslagmedia & I/O Controllers FAQ voor tooltjes), en test even je geheugen (http://www.memtest86.com/) :)
Ik geef inderdaad toe dat ik even met m'n gedachte bij die andere pc zat en royaal veel typefouten maakte :9

En ik zal ook even die tests doornemen, thx :)

[ Voor 6% gewijzigd door Alm4riC op 25-05-2005 20:23 ]

Verwijderd

Eerste keer dat je Xp op die pc installeerd? Zoja probeer is een BIOS update..... was een bekend probleem bij sommige moederborden.

• Alm4riC
Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 23:36:
Eerste keer dat je Xp op die pc installeerd? Zoja probeer is een BIOS update..... was een bekend probleem bij sommige moederborden.
Nope, 3e keer op die pc dan he ;) hoevaak ik windhoos heb geinstalleerd weet ik niet, ben de tel kwijt :9

Verwijderd

ik heb met een heleboel oude computers dit probleem al gehad.
Probeer het eens zo ; (als je een floppydrive hebt), zorg er voor dat je in het programma "fdisk" komt, dit kan met een ms-dos boot disk of met een win98 boot diskette. Of met een Win98 cd.

voor de cd geld, erin stoppen, er verschijnt een scherm en je kiest starten van cd, dan kies je starten ZONDER cd en typ je fdisk.

Je kiest dan voor ondersteuning voor grote harde schijven en verwijdert dan al je partities van je harde schijf (dus je ook standaard 1 partitie).

Je stop de WIn Xp cd-rom erin en deze gaat naar de setup en configureert je schijf vanzelf. B)
Pagina: 1