Toon posts:

2x PCI-Express, welk slot gebruiken voor X850XT?

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Waarschijnlijk ga ik een domme vraag stellen, maar ik wil het toch graag weten en kon er niks over vinden op GoT of Google.

Ik heb een Asus A8N Deluxe (2x PCI-E) gekocht samen met één ATI Radeon X850XT.
Nu wil ik dus weten of het uitmaakt in welk van de twee sloten ik deze kaart plaats.
Het lijkt mij niks uit te maken, het zijn beide PCI-E sloten, maar toch als je alle screenshots bekijkt stopt iedereen de kaart in het bovenste slot, waarom?

Zelf zat ik te denken dat het misschien zelfs slimmer is om hem in de onderste te plaatsen, omdat je dan lucht in de koeler blaast/zuigt (net hoe je het wil zeggen) die koeler is dan als je hem in het bovenste slot plaatst (onderaan is het koeler dan bovenaan). En ook blokkeert de kaart de airflow minder als je hem lager plaats. Een ander voordeel, en dat is eigenlijk de echte reden waarom ik hem onderaan wil plaatsen, is dat je een passieve koeler op de northbridge kan plaatsen zonder ruzie te krijgen met eventuele VGA koelers (zoals bv de silencers).

Vandaar dat ik toch even zeker wil zijn dat het geen verschil maakt welk slot ik gebruik.
Het gaat mij hierbij niet alleen om de prestaties van het slot zelf (die zullen wel gelijk zijn, toch?), maar ook om andere zaken zoals airflow, aanzuiging van lucht door VGA koeler en dingen waar ik nog niet aan gedacht heb.

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:54
In SLI-mode: PCIe-8x + PCIe-8x
Bij enkele kaart: PCIe-16x + PCIe-4x

Je wil je videokaart over het algemeen wel in het 16x-slot hebben dacht ik zo?

Maar ik weet niet zeker of bij jouw moederbord deze verschillen in PCIe-snelheid ook opgaan

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Dat tweede (onderste) slot is dus geen volwaardig 16x pci-e slot maar vaak iets van 4x of zelfs 1x slot. Niet dat je daar veel verschil van zal merken maar toch is het handiger om zo'n mooi kaartje in het beste slot te stoppen :Y)
Van de ASUS site
Expansion Slots:

- 2 x PCI Express x16 slot
*SLI mode : x8 , x8
*Default(Single VGA) mode : x16, x1
- 2 x PCI Express x1
- 3 x PCI
Dus het lijkt me wel duidelijk in welke je hem het best kan zetten :P

[ Voor 40% gewijzigd door fsfikke op 25-05-2005 20:18 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-08 11:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Het is de bedoeling dat je voor je een topic opent zelf op zoek gaat naar informatie. De handleiding van je moederbord is wel de eerste plek om te lezen. En daar staat de info van OnTrack gewoon in :z

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.