Toon posts:

freeBSD / Linux Server !

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wilde iets vragen aan de netwerkmensen op deze forum. Ik draai nu 2 servers, 1 op BSD ( Text Based, geen GUI ) en een mandrake server met X vanwege het programmeren. Nu kan ik mijn processen opvragen wat het als geheuegen gebruikt. Iedereen weet dat het geheugen vreet, maar wat van de rest van het systeem ? Nu wil ik eigen ervaringen horen... Wat ik zelf ge-googled heb heb ik niet echt veel aan. Mijn BSD bak is nu :

- 3.2Ghz Northwood
- 37GB WD Raptor
- FX5600 MSI
- MSI 875Pe Neo 2
- 1GB Corsair DDR400

Nu draai ik op mijn server : http, ftp, gameservers ( 2 stuks, beide counter strike 2x 8 slots ) en wat kleine servers. Wat trekt het nou qua CPU ? Ik heb het idee dat het zwaar overkill is.. Geheugen kan je niet genoeg hebben, maar wat voor de rest ? Chipset ook belangrijk ?

Die videokaart op een text based server is overkill, maar die had ik nog liggen.

Iemand ervaringen ? of meer info die dat wil delen met me heel graag B)

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02-2025

Schapie

Bleh...

Mjah als je het al hebt wou je dan gaan downgraden ?
Ik zou niet weten wat dat allemaal qua cpu trekt maar als je nu die cpu eruit haalt en een goedkopere er in zet en over een tijdje (jaartje bijv.) weer meer power nodig hebt dan kan je weer een andere cpu op gaan zoeken. Volgens mij is dat niet echt efficient aangezien je dan weer je server uit me elkaar moet gaan slopen. Ik weet niet of je nog aparte stroom kosten enzo ervoor betaald dan zou het mischien ietsje uit kunnen maken maar ik denk dat dat ook nihiel zal zijn in verglijking met het bovenstaande en alle daar aan zittende gevolgen.

No signature found

Verwijderd

Topicstarter
Schapie schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 20:17:
Mjah als je het al hebt wou je dan gaan downgraden ?
Ik zou niet weten wat dat allemaal qua cpu trekt maar als je nu die cpu eruit haalt en een goedkopere er in zet en over een tijdje (jaartje bijv.) weer meer power nodig hebt dan kan je weer een andere cpu op gaan zoeken. Volgens mij is dat niet echt efficient aangezien je dan weer je server uit me elkaar moet gaan slopen. Ik weet niet of je nog aparte stroom kosten enzo ervoor betaald dan zou het mischien ietsje uit kunnen maken maar ik denk dat dat ook nihiel zal zijn in verglijking met het bovenstaande en alle daar aan zittende gevolgen.
De optie zou dan zijn een goedkope machine ernaast en deze als werkstation te gebruiken. Je kan op server basis nooit genoeg CPU en RAM hebben, maar in mijn geval twijfel ik. Ik heb mijn processen in de gaten gehouden, en vind het allemaal wel mee vallen.. Of je moet echt 2 volle gameservers gaan hoosten met 2x 24 slots... Maar dat kan me xDSL toch niet aan :p

Verwijderd

Dit heeft niets te maken met Professional Networking & Servers. Tevens is dit een beetje een vaag topic, ik snap in elk geval niet wat nou eigenlijk je vraag is. Over systeemvereisten van bepaalde software is veel te vinden en jij weet zelf het beste hoe je je servers kunt configureren.

Dit topic is gesloten.