Gratis digitale TV via UPC?

Pagina: 1
Acties:
  • 645 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:42
Kom zojuist thuis, en er ligt een mooie dikke It's (de electroboer) folder op de mat. Op pagina 3 staat rechtsboven een mooie advertentie: Je kan via alle kabelmaatschappijen gratis digitale TV ontvangen als je de Samsung "digitale kabeltuner" aanschaft voor 99 euro die ze adverteren, als je op dit moment al een standaard (analoog) kabelabbotje hebt. Onderaan de advertentie staan de logo's van Casema, Multikabel, TV Home en UPC.

Ik blij, en meteen UPC bellen natuurlijk. Wat blijkt, ze hebben er nog nooit van gehoord en de dame aan de lijn gaat me uitleggen wat er wel allemaal te koop is bij UPC. Aangezien ik dat al weet ben ik daar niet in geinteresseerd, en verwijs de dame naar www.tvhome.nl en vertel haar dat UPC dit volgens de advertentie ook aan zou moeten bieden. Na een gesprek van 25 minuten (en nadat de bewuste dame meerdere malen overleg had gepleegd) was het definitieve antwoord dat dit niet door UPC wordt aangeboden, ik zou het verkeerd begrepen hebben :O .
Toch vaag dat It's er wel mee adverteert dan......

Kan iemand hier opheldering over geven?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

Lijkt me raar dat de dame van UPC daar nog nooit over gehoord heeft.
Tis namelijk gewoon een dienst die zij leveren.
Op www.upc.nl kan je er meer informatie over vinden.

Maar wat wil je er allemaal over weten?
Samsung decoder raad ik je ten zeerste af trouwens.
De nokia ook (maar misschien dat die volgende maand met de nieuwe software wel redelijk presteert)

[ Voor 27% gewijzigd door job op 25-05-2005 19:17 ]

Verwijderd

job schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 19:17:
Lijkt me raar dat de dame van UPC daar nog nooit over gehoord heeft.
Tis namelijk gewoon een dienst die zij leveren.
Op www.upc.nl kan je er meer informatie over vinden.
Ja, maar dat is ook niet het probleem. Het probleem is dat er in de advertentie staat dat het GRATIS is, en dat is die dienst dus niet bij UPC...

• Schweino
Klopt, zoals op de pagina's van zowel TV Home, als Casema, als Multikabel staat hier dan ook meer info over (gratis DTV bij een basis CATV abbo), alleen bij UPC is er niks over te vinden terwijl het wel in de folder wordt gemeld....

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

Aah zo.
Caseama essent en multikabel hebben een gratis basispakket.
Dat weet ik zeker.

Ik heb even op de site van upc zitten kijken.
En het lijkt erop dat zij een ander systeem hebben.. En hun eigen decoders gebruiken??

Lijkt me een foutje van de It's dan.

[ Voor 6% gewijzigd door job op 25-05-2005 19:35 ]

• Schweino
Meh, zal morgen It's eens bellen :)

/edit

Update: It's hoofdkantoor gebeld en ze gaan het uitzoeken, ik wordt vandaag daarover teruggebeld.

Update 2: Teruggebeld door It's, ze hebben inderdaad een fout gemaakt....

[ Voor 101% gewijzigd door Schweino op 26-05-2005 11:13 ]

• Gitano
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-01 22:03
Schweino schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 00:20:
Meh, zal morgen It's eens bellen :)

/edit

Update: It's hoofdkantoor gebeld en ze gaan het uitzoeken, ik wordt vandaag daarover teruggebeld.

Update 2: Teruggebeld door It's, ze hebben inderdaad een fout gemaakt....
En vandaag krijg ik van Tell-Me een folder waarin een advertentie staat over gratis digitale tv
en in deze folder staat ook een logo van UPC.. maar vanuit gaan dat ook Tell-Me een fout gemaakt heeft dus :+

Link naar de advertentie: http://www.tell-me.nl/content/images/tellme_hah_07_p15+.jpg

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Zover ik weet was het gratis er aan dat je niet meer betaald dan het standaard kabel abbonnement. Je hebt dus gratis digitale televisie omdat je toch al voor analoog betaald en het omzetten kost niets extra's. Behalve een decoder dan natuurlijk maar dat vergeten ze maar.

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-02 14:50

Flotter

Pelipper!

Gert schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 17:45:
Zover ik weet was het gratis er aan dat je niet meer betaald dan het standaard kabel abbonnement. Je hebt dus gratis digitale televisie omdat je toch al voor analoog betaald en het omzetten kost niets extra's. Behalve een decoder dan natuurlijk maar dat vergeten ze maar.
Ja, bij Casema, Multikabel en TV Home. Maar niet bij UPC, die vragen €15,- per maand extra voor digitale tv (bovenop de prijs voor een kabelaansluiting met analoge radio/tv dus). Moet ik er wel bijzetten dat je voor die prijs aardig meer zenders krijgt dan met het standaardpakket, maar als je die extra zenders je niet interesseren en het je alleen om de beeldkwaliteit gaat... :(

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:17

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
bij Multikabel (en de anderen ook dacht ik) heb je ook Plus pakketten, voor €5,- :) en losse extra zenders...

Home Assistant Configuratie V&A

• Twilight
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-12-2025
ik quote van de website van tv-home:
TV Home is het digitale kabeltelevisie-pakket van Essent Kabelcom. Het TV Home abonnement biedt meer dan 90 digitale televisiezenders, 30 digitale radiozenders en 30 non-stop muziekkanalen. Er kan daarnaast nog een keuze worden gemaakt uit een aantal extra zenders, zoals het filmkanaal CineNova
Met andere woorden, het is van Essent... :x

www.nanon.nl

• SuBBaSS
  • Laatst online: 08-12-2025

SuBBaSS

-has Ryzen

TV Home komt er qua zenders nog iets beter vanaf dan UPC Digital.
Je hebt bijvoorbeeld ( O-) ) Private Gold gratis in het basispakket, terwijl je daar flink voor bij moet lappen bij UPC, 10 fakking euro's. :(

• Schweino
Gitano schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 17:30:
[...]

En vandaag krijg ik van Tell-Me een folder waarin een advertentie staat over gratis digitale tv
en in deze folder staat ook een logo van UPC.. maar vanuit gaan dat ook Tell-Me een fout gemaakt heeft dus :+

Link naar de advertentie: http://www.tell-me.nl/content/images/tellme_hah_07_p15+.jpg
AAaarg, dat is echt zout in de wonden strooien voor mij.... Ik had het zo graag gezien dat UPC ook eens een keer voordelig uit de bus zou komen....

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:04
En dat zal dus nooit gebeuren. En daarom heb ik mijn abo maar opgezegd. UPC komt er bij mij niet meer in! Alleen moet nog even zien waar ik nu mijn tv-signaal vandaan haal. Satelliet denk ik maar.

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Prince_of_Darkness schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 08:36:
En dat zal dus nooit gebeuren. En daarom heb ik mijn abo maar opgezegd. UPC komt er bij mij niet meer in! Alleen moet nog even zien waar ik nu mijn tv-signaal vandaan haal. Satelliet denk ik maar.
Digitenne anders (als je in het gebied zit).

Verder is het toch raar dat UPC niet meedoet met de digitale kastjes rage, want ze willen natuurlijk allemaal aanvullende diensten gaan bieden (waarvoor je dan moet dokken).

• The Chone
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-02 12:04
Ik heb dus ook alleen maar slechte ervaringen met UPC.

Ik schrok ook van het verhaal van de extra kosten bovenop de "normale" kosten voor kabel, en ik schrok helemaal toen ik hoorde dat het niet mogelijk is om digitale televisie af te nemen zonder kabel.

Duhh...waar neem ik digitale televisie voor dan? De dame wist mij te vertellen dat de kabel abonnement de basis is, zonder die kun je geen andere diensten afnemen bij de UPC.

Het is maar dat ik geen schotel mag plaatsen (zit in een appartement, ben bezig om het door de VVE te krijgen), dus ik heb weinig keus.

Are there any experienced suicide bombers?

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-02 15:53

Japser

Jeej!

Ik gooi mn DigiTV er na precies een 5 dagen al weer uit. Het voegt werkelijk niks zinnigs toe :) Beeldkwaliteit is ook niet beter ofzo...tenminste niet bij de standaardzenders.

Maar men gaat moeilijk lopen doennn heb ik weer. Ik heb een kwaliteitsgarantiekaart gekregen...daar wil ik gebruik van maken : kan dat niet meer per 01-03-2005 (zeggen ze...maar zo makkelijk komen ze niet van Japser af).

Kennelijk toch wel. Ik kom er dus niet vanaf t eerste jaar ... nahjah. Wel kut dat de kwaliteitsverbetering eigenlijk geen ruk voorstelt. Ik had goede verhalen gehoord toch...

[ Voor 60% gewijzigd door Japser op 15-06-2005 18:03 ]

• BiG-GuY

BiG-GuY

Japser schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 17:30:
Ik gooi mn DigiTV er na precies een 5 dagen al weer uit. Het voegt werkelijk niks zinnigs toe :) Beeldkwaliteit is ook niet beter ofzo...tenminste niet bij de standaardzenders.

Maar men gaat moeilijk lopen doennn heb ik weer. Ik heb een kwaliteitsgarantiekaart gekregen...daar wil ik gebruik van maken : kan dat niet meer per 01-03-2005 (zeggen ze...maar zo makkelijk komen ze niet van Japser af).

Kennelijk toch wel. Ik kom er dus niet vanaf t eerste jaar ... nahjah. Wel kut dat de kwaliteitsverbetering eigenlijk geen ruk voorstelt. Ik had goede verhalen gehoord toch...
in welk opzicht wordt het niet beter dan?
als je een oude tv of kleine of slechte gewoon :P hebt (die vaak waziger beeld hebben), of al een sterk analoog signaal, zal je niet veel verschil merken...

ik merk iig veel verschil met mijn tv: Philips 4:3 TV 50Hz; 55CM (±4 jaar oud) met vlakke beeldbuis :)
ik heb dan wel Multikabel, die heeft misschien hogere kwali dan UPC..?

[ Voor 10% gewijzigd door BiG-GuY op 15-06-2005 18:27 ]

• Japser

Japser

Jeej!

Mja ik heb nog steeds last van artefacts. TV is een Samsung 82 cm breedbeeld, 100 Hertz. Misschien kwa kleur wel wat scherper, maarja...

[ Voor 5% gewijzigd door Japser op 15-06-2005 18:33 ]

• BiG-GuY

BiG-GuY

kan misschien ook aan je tv liggen? of is het met DVD's wel perfect? want bij mij is DTV (DVB-C) van Multikabel, bijna gelijk aan DVD's :)

• Heras
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-02 17:49
_Richie_ schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 12:59:
[...]

Digitenne anders (als je in het gebied zit).

Verder is het toch raar dat UPC niet meedoet met de digitale kastjes rage, want ze willen natuurlijk allemaal aanvullende diensten gaan bieden (waarvoor je dan moet dokken).
Binnen afzienbare tijd krijgt iedere UPC klant (gartis) een decoder aangeboden voor digitale televisie. Het abonnement voor digitale tv zal dan wel het standaardpakket vervangen. Het abonnement voor digitale tv zal maar een klein beetje duurder zijn dan aan analoog abonnement. Natuurlijk ben je vrij in je keuze.

Dat de beeldkwaliteit er niet van verbeterd zoals ik in een eerdere reactie las is klinkklare onzin. Als je op dit moment een goed signaal hebt met analoge tv is de beeldkwaliteit al erg goed, maar wanneer je een grote LCD tv, of zelfs beamer gebruikt ga je het verschil absoluut zien. De beeldkwaliteit van digitenne kan daar zeker niet aan tippen, die zitten met zeer beperkte bandbreedtes.

Ook ik vind op dit moment digitale tv te duur, omdat het bovenop de prijs komt van het standaardpakket, maar zodra ze dit door gaan voeren ga ik absoluut voor de digitale variant.

• Japser

Japser

Jeej!

Mja DVD's spelen wel haarscherp af. En wat betreft die kwaliteit...misschien moet je wel een LCD hebben om echt te profiteren. Ik vindt het maar zozo iig.

• Gitano
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-01 22:03
Heras schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 19:20:
[...]

Binnen afzienbare tijd krijgt iedere UPC klant (gartis) een decoder aangeboden voor digitale televisie. Het abonnement voor digitale tv zal dan wel het standaardpakket vervangen. Het abonnement voor digitale tv zal maar een klein beetje duurder zijn dan aan analoog abonnement. Natuurlijk ben je vrij in je keuze.
En hoe kom je aan deze informatie ?
En dan de vraag wat is 'afzienbare tijd' ?

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-02 15:57

Mark_640

In my memory

Gitano schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 07:12:
[...]

En dan de vraag wat is 'afzienbare tijd' ?
Eind september dit jaar... ;)

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-02 14:50

Flotter

Pelipper!

Japser schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 17:30:

[...]
De Beeldkwaliteitverbetering® is speciaal (maar niet exclusief) voor mensen in Drachten ;) Kwaliteit van het analoge signaal is hier echt :r :r :r

Maar een analoog kabelsignaal kán heel goed zijn, als je het geluk hebt om over zo'n goed signaal te beschikken zal de kwaliteitsverbetering niet erg groot zijn idd.
[...]

[...]
Dat klinkt interessant, heb je daar meer info over? Of je dan meer zenders hebt dan met het analoge stdpakket, of je meerdere decoders aan kunt sluiten (voor de videorecorder, tvkaart, etc) en wanneer dat dan ongeveer aangeboden wordt?

[ Voor 36% gewijzigd door Flotter op 16-06-2005 08:39 ]

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

• Schweino
[...]
Het abonnement voor digitale tv zal dan wel het standaardpakket vervangen.
En dat is dan weer zo'n crap oplossing.... Ik wil digitale TV in mijn woonkamer op mijn LCD, en "gewone" kabel in de slaapkamer op mijn CRT TV. Alle kabelboeren bieden de mogelijkheid hiertoe gratis aan (wel zelf een decoder aanschaffen, maar dat heeft ook het voordeel dat je zelf bepaalt wat voor hardware je aanschaft), maar UPC moet natuurlijk weer eens met wat anders (lees duurders) komen......

Als ik moet kiezen tussen analoog OF digitaal gaat het weer helemaal aan zijn doel voorbij als je het mij vraagt.

[ Voor 5% gewijzigd door Schweino op 16-06-2005 11:02 ]

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-02 15:57

Mark_640

In my memory

Flotter schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 08:33:
[..]
wanneer dat dan ongeveer aangeboden wordt?
Mark_640 schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 07:23:
[...]

Eind september dit jaar... ;)
Zie ook hier: http://www.planet.nl/plan...ontentid=560723/sc=332933

en hier: http://www.planet.nl/plan...ontentid=583516/sc=e385e2
Schweino schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 11:00:
[...]

Als ik moet kiezen tussen analoog OF digitaal gaat het weer helemaal aan zijn doel voorbij als je het mij vraagt.
Uiteraard blijft het analoge pakket ook nog gewoon beschikbaar, dus je kunt in je woonkamer digitaal kijken, en op je slaapkamer gewoon analoog...

[ Voor 39% gewijzigd door Mark_640 op 16-06-2005 18:12 ]

• Japser

Japser

Jeej!

Maar wat een ongelovelijk tyfusproduct is dit zeg. Ik zit hier om de 15 minuten 1 minuut lang tegen stilstaand beeld aan te kijken en t geluid valt soms spontaan weg :(

Nee t'is m.i. nog he-le-maal niks.

Verwijderd

The Chone schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 17:18:
Ik heb dus ook alleen maar slechte ervaringen met UPC.
Heel erg off topic, maar ik heb alleen maar goede ervaringen met UPC! :)

Toen ik 6 jaar geleden verhuisde naar het appartement waar ik nu woon, heb ik dat netjes aangemeld, maar de eerste 3,5 jaar geen nota van UPC ontvangen. Toen werd er blijkbaar iemand wakker en kreeg ik een aanmaning voor iets van € 150.
Ik direct de administratie gebeld, en ze verteld dat ik graag eerst de originele nota's wil ontvangen voordat ik een aanmaning in de bus krijg... Dat zouden ze uitzoeken, en "u hoort nog van ons".
Een paar weken later hoorde ik inderdaad nog van ze: een brief van hun incassobureau, die er voor het gemak nog maar 's € 50 bij op had gezet.

Dat heb ik toen maar betaald (ik heb 't niet zo op gerechtsdeurwaarders en zo), en ik kreeg netjes een briefje terug dat het dossier was gesloten, en dat ik contact op kon nemen met UPC om weer opnieuw aangesloten te worden. Maar ik was nooit afgesloten geweest!
Sindsdien heb ik niets meer van UPC vernomen, en m'n TV doet 't nog prima.

Prima service toch? :+

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2005 11:28 ]

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-02 10:13
Weet iemand of Essent / TV Home ook met gratis decoders komen?
Want anders is die gratis Digitale TV niet zo gratis.
Weet dat CAIW ook al gratis decoders levert.

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

• winand
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-02 22:39
Ik heb gisteren een decoder van UPC geweigerd aan de deur. Ik zou een brief en dvd met meer info al eerder hebben ontvangen.. niet dus..
Ik snap dat het erg verleidelijk is om een decoder aan te nemen voor een krabbel, maar ben blij dat ik het niet gedaan heb. Toevallig viel vandaag de brief met dvd in de bus, ja lekker te laat zeg!

Jaren terug heb ik zeer slechte ervaringen gehad met UPC. Had toen ook een decoder op proef. Tot 4 keer is er een monteur langs geweest om 'm aan de praat te krijgen. Dat is nooit gelukt.
Uiteindelijk had ik het dus snel gehad met dat niet werkende apparaat, en ruim op tijd mijn opzeg-kaart ingestuurd (zo wordt het niet omgezet in een betaald abo)
De administratie van UPC is echter ZO'N ROTZOOI dat ze er heilig van overtuigd waren dat ik het allerduurste decoder abo had met alle optiepaketten erbij. Elke maand een rekening van zo'n 120 euro !
Bellen, brieven schrijven, nooit werd er adequaat op gereageerd, op brieven zelfs helemaal niet.
Heb toen besloten om weg te gaan bij UPC.
Chello opgezegd, bellen via de kabel (ook UPC) ook en vervolgens ADSL aangevraagd, KPN telefoon aangevraagd. Het hele geintje heeft me honderden euro's gekost.
Ik ga NOOIT meer in zee met UPC, iedereen is gewaarschuwd bij deze..
Laatst krijg ik plots een telefoontje van een incassoburo van UPC.
Ik ben inmiddels 3,5 jaar verhuisd en de hele kwestie is nu minimaal 5 jaar geleden. Ik heb die mevrouw bijna uitgelachen. Kom nou, UPC krijgt van mij geen geld waar ze geen recht op hebben. Laat het maar voor de rechter komen.
Nu is het weer rustig.. maar voor hoe lang..
Pagina: 1