UTP bekabeling.

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

• _Supreme
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Hallo,

Binnekort wil ik graag een pc naast mijn bestaande pc aanschaffen.
Daarbij wil ik graag een netwerk opzetten zodat ik internet op beide pc's heb (doh).
Ik heb al een router gekocht en wil de 2e PC graag boven neerzetten. Is het mogelijk om het kopje van een UTP kabel eraf te knippen, door het gaatje van het plafond duwen, en daar weer een kopje erop monteren?
Die kabel gaat dus van mijn pc naar de router, moet ik er nog op letten welk soort kabel ik koop?
is een afstand van 20 meter geen probleem?

alvast bedankt.

www.tri-state.nl

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:19

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ja hoor.
Je hebt daar een speciale tang voor om die kopjes er weer op te zetten :)
En je hebt een UTP cat5 kabel nodig.
En nee, 20 meter is geen probleem (hier ook)

Wauw, een sig!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

en je moet even goed het schema bekijken welk draadje in welk stukje van het kopje moet
en 20 meter is idd geen probleem. wij hebben hier kabels van 50 a 75 meter liggen

No signature required.

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:28

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

_Supreme schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 18:40:
Hallo,

Binnekort wil ik graag een pc naast mijn bestaande pc aanschaffen.
Daarbij wil ik graag een netwerk opzetten zodat ik internet op beide pc's heb (doh).
Ik heb al een router gekocht en wil de 2e PC graag boven neerzetten. Is het mogelijk om het kopje van een UTP kabel eraf te knippen, door het gaatje van het plafond duwen, en daar weer een kopje erop monteren?
Die kabel gaat dus van mijn pc naar de router, moet ik er nog op letten welk soort kabel ik koop?
is een afstand van 20 meter geen probleem?

alvast bedankt.
Over het type aansluiting (welk kabeltje (kleur) op welke plaats van de kop hoort) staat allemaal mooi uitgelegd in de FAQ
Maar afhankelijk van de router kan deze de kabel herkennen en zich er op aanpassen.

Life is not about specs, it is about joy!

• _Supreme
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
bartvl schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 19:04:
[...]

Over het type aansluiting (welk kabeltje (kleur) op welke plaats van de kop hoort) staat allemaal mooi uitgelegd in de FAQ
Maar afhankelijk van de router kan deze de kabel herkennen en zich er op aanpassen.
jah, dat schema had ik al gezien ja,
maar ik kan dus gewoon zo'n tangetje halen bij de plaatstelijke dynabyte of vobis?

bedankt voor de reacties :)

www.tri-state.nl

Verwijderd

_Supreme schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 19:46:
[...]

jah, dat schema had ik al gezien ja,
maar ik kan dus gewoon zo'n tangetje halen bij de plaatstelijke dynabyte of vobis?

bedankt voor de reacties :)
Als je het slim doet dan kun je hem bij de zaak waar je je computer koopt wel effe lenen. Een goede tang is toch nog redelijk prijzig.

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:28

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 19:51:
[...]

Als je het slim doet dan kun je hem bij de zaak waar je je computer koopt wel effe lenen. Een goede tang is toch nog redelijk prijzig.
Inderdaad, of vraag eens rondom je heen. Er zullen vast wel mensen zijn met zo'n tang. Ik geloof dat het dezelfde tang is als voor ISDN stukje, maar pin me daar niet op vast!

Life is not about specs, it is about joy!

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-05 16:37
bartvl schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 21:17:
[...]

Inderdaad, of vraag eens rondom je heen. Er zullen vast wel mensen zijn met zo'n tang. Ik geloof dat het dezelfde tang is als voor ISDN stukje, maar pin me daar niet op vast!
Klopt, zowel ISDN als netwerk hebben RJ45 stekkertjes ( 8 pinnetjes)

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-12-2025

frankknopers

Goud is geen geld

Ik heb pas nog zo'n kabeltje gelegd van de Gigabit switch naar mijn pc. Je kunt gewoon aan een kant de stekker er af knippen. Dat koop je een mooi RJ-45 plugje bij de lokale pc boer, je leent ergens een goede tang, je plukt een schema van internet en dan is het zo gepiept.

Goud is geen geld

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:33

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ja, je kunt die kabel gewoon afknippen en opnieuw knijpen.
Het enige wat je daarvoor nodig hebt is eenm RJ-45 jack en een bijbehorende tang (desnoods zo'n goedkoope witte KPN tang voor 4-5 euro bij de Praxis).
Zie verder de FAQ : FAQ - Network Troubleshooting

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.