Dual Channel Memory...Op Single Channel Mobo

Pagina: 1
Acties:
  • 93 views sinds 30-01-2008

• spydrone
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-06 10:33
Wanneel je een Dual channel Memory kit in een Single Channel mobo steekt, zal dit dat gaan tegenwerken? Het gaat hier om 1GB 400MHz DDR Non-ECC CL2 (Kit of 2x - 512MB).

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dat werkt. Dual channel memory is puur een mooie term om 2 dezelfde reepjes gebundeld te verkopen.

Mobo's zonder Dual Channel geheugencontroller kunnen gewoon overweg met 2 dezelfde reepjes. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Voutloos op 25-05-2005 18:28 ]

{signature}

Verwijderd

nope.. maakt nix uit.. hij draait dat alleen (iets) langzamer.. maar dit is volgens mij nauwelijks merkbaar...

• jvo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10-2023

jvo

geen commentaar

Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 18:28:
nope.. maakt nix uit.. hij draait dat alleen (iets) langzamer.. maar dit is volgens mij nauwelijks merkbaar...
Het draait niet langzamer. Het draait in single channel. De geheugensnelheid is nog steeds hetzelfde, alleen kunnen er niet twee geheugenreepjes tegelijk aangesproken worden. Dit tegelijk aanspreken levert bij mij wel practisch dubbele bandbreedte. Geheugen uit een dual channel kit draait prima single channel. Net zoals geheugen niet uit een dual channel kit eigenlijk meestal prima dual channel draait. (Ik heb zelf twee verschillende merken dual channel draaien. Geen van beide geheugenreepjes komt voor in de compatibility list van m'n moederbord. Werkt prima.)

[ Voor 15% gewijzigd door jvo op 25-05-2005 18:38 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-08 13:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dual channel geheugen bestaat niet :z

Die 'dual channel' setjes die je koopt zijn gewoon twee normale reepjes die samen verkocht worden. Niet meer, niet minder.

Dit komt trouwens ook om de haverklap voorbij, nog een topic erover voegt niets toe.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.