users bannen of niet.

Pagina: 1
Acties:

• coolgoza
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-02 18:18
Ik vraag me soms af of het wel de users zelf zijn die van die irritante postings posten.
Op hogeschool Windesheim en was ik tijdje terug ingelogd op GOT, ik was tegelijkertijd met een verslag bezig.
Ik even 15 minuten naar bieb, kwam terug en zag dat er een posting op mijn account gemaakt was, welke ikzelf niet gepost had.
Posting viel mee, geen pure onzin.
Maar mij was het dus zeker dat iemand mijn inlog had misbruikt.

Mijn vraag is dan nu, houden jullie daar rekening mee? En kan een user gerehabiliteerd worden?

Make everyday a good day!

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 23:36

GaMeOvEr

Is een hork.

Lijkt me erg moeilijk hard te maken dat "jij het echt niet was"

In dat soort situaties gewoon geen cookies gebruiken lijkt me.

Anders gaat iedereen na wangedrag roepen :

- Dat was mijn broertje !
- Dat was mijn collega
- Dat was een vriend van me !

Regel 1 met logins :

JIJ bent verantwoordelijk voor JOUW Account.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Vette pech, je bent verantwoordlijk voor je eigen login. Je noem Hogeschool Windowsheim, als je daar ingelogd blijft en iemand spamt de hele skool met jouw account dan ben je ook gewoon de lul en wordt je account geblokt.

Verwijderd

De vraag is niet gericht aan mij, maar waarom zouden ze daar rekening mee moeten houden? Je moet zorgen dat je aan niemand je password geeft. Dan kan het ook niet fout gaan. Als je in het vervolg even naar de bieb gaat, moet je GOT afsluiten, dan is niks aan het handje.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:01

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Op openbare computers sla ik NOOIT mijn wachtwoord op in een koekje... Dat kan niet geod gaan.

Verwijderd

He-le-maal eens, het is ook niet voor nix dat je een opmerking krijgt over koekjes wel of niet bewaren (althans op T.net).

Het is never te controleren wie wie is en of degene die zegt iemand niet te zijn dat inderdaad niet is.

Zakelijk gezien zie je dit soort discussies ook, er wordt misbruik gemaakt van een account, in eerste instantie is de "eigenaar" van dat account aansprakelijk voor dat misbruik, tenzij deze kan bewijzen dat hij/zij het nooit gedaan kan hebben (vrije dag, ziekte).

Als gebruiker van een account ben je daar zelf verantwoordelijk voor, daar hebben ze wachtwoorden voor uitgevonden.

Dus mijn tip zou ook zijn om de cookies niet te gebruiken, of de cookies weg te gooien, ik weet van het T.net cookie dat username en password er gewoon leesbaar in staan.

Verwijderd

Op donderdag 11 januari 2001 16:00 schreef RobiNET Online het volgende:
De vraag is niet gericht aan mij, maar waarom zouden ze daar rekening mee moeten houden? Je moet zorgen dat je aan niemand je password geeft. Dan kan het ook niet fout gaan. Als je in het vervolg even naar de bieb gaat, moet je GOT afsluiten, dan is niks aan het handje.
Mis, als er een cookie staat gaat dat niet op, zie mijn eerdere reactie.

• coolgoza
  • Laatst online: 04-02 18:18
Wat ik erg vind is dat wanneer je even wegbent lui meteen zo'n klotestreek uithalen. :r
Sindsdien gebruik ik ook geen cookies meer. Dat was 7-8 maand geleden en was ik nog een newbie. Nog steeds wel een beetje eigenlijk, maar buiten dat.
Leren doe je op GOT nogal veel. TOF!!!!

Make everyday a good day!

Verwijderd

Ik heb een gespeleten persoonlijkheid, maar daar houden ze geen rekening mee

• OldButNotSoWise
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-02 01:07

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Vervelender is die brakke proxy hier :(
Collega's die tweakersnet opstarten krijgen regelmatig de melding Welkom HBM etc.
Terwijl iedereen zijn eigen notebook heeft hier:?
Vraag me toch af waar dat aan ligt, gebeurt alleen als ik ook tweakers open heb staan.
(Ben meestal wel de eerste :))

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10-2024

bolke

Klikt nu met een 50D.

Ik lock mijn PC altijd als ik wegloop. Als een Domain administrator op een Windows 2000 Domain moet je dit wel doen.

Dat zelfde geldt ook voor de users. Dat is een stukje security van je eigen account. Doe je dat niet dan ben je gewoon de LUL. En terecht ook.

Bolke

http://www.hroling.nl

Verwijderd

Op donderdag 11 januari 2001 16:53 schreef bolke het volgende:
Ik lock mijn PC altijd als ik wegloop. Als een Domain administrator op een Windows 2000 Domain moet je dit wel doen.
En hoe doe je dat op je werk :P:D:):9

Verwijderd

Op donderdag 11 januari 2001 16:13 schreef DKasemier het volgende:
Ik heb een gespeleten persoonlijkheid, maar daar houden ze geen rekening mee
Dan registreer je toch voor elke persoonlijkheid een account;)

Verwijderd

HEHE heb laast ff misbruik gemaakt dat de systeembeheerder bij ons op school was vergeten uitteloggen!!!
Pagina: 1