Toon posts:

[XP] Doet vaag, internet valt steeds uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb sinds een week ofzo problemen met mijn pc. Ik dacht eerst dat het aan Chello lag, dat mn internet niet werkt, maar daar denk ik nu anders over.

Ik ben bijvoorbeeld ingelogd op MSN, na 2 minuten valt ie uit, 2 minuten later is ie weer online. Ik kan ook 2 min niet surfen dan 2 minuten weer wel. Terwijl de pc van mn zusje rustig verder gaat met internet. Soms duurt eht wat langer dat ik internet heb (zoals nu).

Ik heb ook laatste tijd foutmeldingen. Hij zegt iets over geheugen en dan 0x000000 ofzo, was een bekend probleem heb ik op forum gelezen, maar niemand wist een axacte oplossing.

Mijn pc: WindowsXP
P4 2,6 met 512 MB geheugen

Ik heb meerdere malen ad-aware en anti-virus enzo gedraaid, hielp niks

oh oh oh wie is mijn reddende engel 8)

Verwijderd

Laatste updates van windows gedraait? En post de exacte foutmeldingen eens, dan kunnen we je waarschijnlijk beter helpen
En ik denk dat dit in WOS hoort :)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2005 22:39 ]

• AxiMaxi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-04 12:07
Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 18:17:
Hij zegt iets over geheugen en dan 0x000000 ofzo
Als het een bekend probleem was, dan is het waarschijnlijk geen kapotte ramchippies... maar euh, altijd 't testen waard, toch?

[Hier had mijn handtekening kunnen staan]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

SA > WOS

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Weet niet of het dat is maar bij een pc van mijn tante die ook chello had en het zelfde probleem vertoonde.
Was de firewall het probleem toen ik die had uitgezet was het probleem over.
Ik heb toen een mc afee firewall er op gezet en tot nu toe was er geen probleem meer
(er zat een zone alarm firewall op)
Het is het proberen waard toch?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen firewall
de exacte foutmelding moet ik nog even krijgen, als ik hem weer krijg post ik het wel. Maar ik weet niet of het daar wat mee te maken heeft

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Misschien ook al eens even je Winsock hersteld? netsh winsock reset catalog :)
Is Windows helemaal uptodate qua patches enzo? En zet eens een firewall aan? Hangt die pc direct aan internet? Zet dan je nic eens op 10mbit half duplex. Indien er een router is, hang je pc eens rechtstreeks aan het modem? en die foutmeldingen, zijn dat blauwe schermen? Dan kan je in Windows XP en 2000 BSOD guide wat vinden :)
Ik zou ook even het geheugen testen met bijvoorbeeld memtest, en eens de drivers voor de netwerkkaart opnieuw installeren.

Zou je iets uitgebredere info willen geven in je posts? Zie weinig over wat je al hebt geprobeerd, wat we toch wel erg fijn vinden om te zien :)

Ik denk overigens dat het spyware is, dus kijk ook even in Beveiliging & Virussen :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01:07
is dit ook met een verse windows install?

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake, ik ga even alles na bedankt ;)
en nee ik heb nog niet geformateerd

Verwijderd

Op die foutmelding hoef je niet te gaan wachten want als het goed is staat die in de log van de Event Viewer.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb eventvwr gekeken, staat ie niet (meer) tussen..?
Pagina: 1