Sinds kort heb ik een K6-2 350 op een DFI K6BV3+/66 mobo (VIA MVP3 chipset) aan mijn netwerkje gehangen. Zonder netwerk gebruik is het systeem stabiel, maar op moment dat er spellen over het netwerk gespeeld worden krijgt het systeempje last van willekeurige resets. Het sys draait het ene moment prima, en opeens- zwarte scherm en reboot. Dit gebeurt dus NIET als dezelfde spellen (met name CivNET, Civ2 Gold MP, Starcraft en Quake) zonder netplay gespeeld worden.
Ik heb gekeken naar DirectPlay issues, maar 1) het gebeurt ook bij non-DP netgebruik (Quake, CivNET) 2) dezelfde versie DirectX geeft geen problemen op 2 andere systemen en 3) ik verdenk een of andere vage Mobo driver conflict ofzo.
Is dit een bekende issue met de VIA drivers, of herkent iemand hier iets anders in waar ik wat mee kan?
P.s. verdere bijzonderheid: er zit (vooralsnog) geen soundcard in het systeem en de videocard is een stokoude S3Trio64 PCI.
Ik heb gekeken naar DirectPlay issues, maar 1) het gebeurt ook bij non-DP netgebruik (Quake, CivNET) 2) dezelfde versie DirectX geeft geen problemen op 2 andere systemen en 3) ik verdenk een of andere vage Mobo driver conflict ofzo.
Is dit een bekende issue met de VIA drivers, of herkent iemand hier iets anders in waar ik wat mee kan?
P.s. verdere bijzonderheid: er zit (vooralsnog) geen soundcard in het systeem en de videocard is een stokoude S3Trio64 PCI.
Oslik, blyat! Oslik!