Ik heb een probleem met het PostgreSQL systeem. Na lang zoeken en configgen heb ik phpPgAdmin voor elkaar gekregen en kan ik inloggen, echter ik krijg de volgende foutmelding terug.. De exacte foutmelding die ik terug krijg:
Goed, de relatie/tabel pg_users is dus niet gevonden daar was ik al achter. Ik heb echter nog niet gevonden hoe ik hem aan kan maken zoals PSQL dat wil hebben. Ik heb geprobeerd de map 'data' in /var/lib/pgsql/data te verwijderen en opnieuw het commando 'initdb' uit te voeren maar dat gaat ook niet helemaal lekker. Volgens de documentatie moet ik het commando 'initdb -D /var/lib/pgsql/data' uitvoeren, nou oke.. Dat ding gaat bij het volgende onderuit:
Ik draai een aangepaste versie van Red Hat, namelijk CentOS 4.0 FINAL. Een cat op /proc/version geeft je dit: "Linux version 2.6.9-5.0.5.EL (buildcentos[at]guru.build.karan.org) (gcc version 3.4.3 20041212 (Red Hat 3.4.3-9.EL4)) #1 Tue Apr 19 23:50:27 BST 2005"
Iemand een idee hoe ik mijn probleem met postgresql kan oplossen?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| SQL error:
ERROR: relation "pg_user" does not exist
In statement:
SELECT pdb.datname AS datname, pu.usename AS datowner, pg_encoding_to_char(encoding) AS datencoding,
(SELECT description FROM pg_description pd WHERE pdb.oid=pd.objoid) AS datcomment
FROM pg_database pdb, pg_user pu
WHERE pdb.datdba = pu.usesysid
AND NOT pdb.datistemplate
ORDER BY pdb.datname |
Goed, de relatie/tabel pg_users is dus niet gevonden daar was ik al achter. Ik heb echter nog niet gevonden hoe ik hem aan kan maken zoals PSQL dat wil hebben. Ik heb geprobeerd de map 'data' in /var/lib/pgsql/data te verwijderen en opnieuw het commando 'initdb' uit te voeren maar dat gaat ook niet helemaal lekker. Volgens de documentatie moet ik het commando 'initdb -D /var/lib/pgsql/data' uitvoeren, nou oke.. Dat ding gaat bij het volgende onderuit:
code:
1
2
3
| creating information schema... initdb: failed initdb: removing data directory "/var/lib/pgsql/data" |
Ik draai een aangepaste versie van Red Hat, namelijk CentOS 4.0 FINAL. Een cat op /proc/version geeft je dit: "Linux version 2.6.9-5.0.5.EL (buildcentos[at]guru.build.karan.org) (gcc version 3.4.3 20041212 (Red Hat 3.4.3-9.EL4)) #1 Tue Apr 19 23:50:27 BST 2005"
Iemand een idee hoe ik mijn probleem met postgresql kan oplossen?