Toon posts:

[infopath] automatisch xml file genereren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met het maken van een cms systeem binnensharepoint met behulp van infopath.
Het gaat hier om een basic site met een simpele navigatie structuur. is is sprake van een aantal hoofdmenu items die alinea's bevatten en optioneel over een submenu beschikken. Elk submenu item heeft dan ook weer een aantal alinea's (hierarchie is dus maar 2 levels diep).

het is de bedoeling dat ik een formulieren bibliotheek heb waarin ik per menu-item een xml bestand maak met daarin zijn eigenschappen, alinea's submenu-items etc (voor het gemak heet deze bibliotheek A). Dit gebeurd op basis van een infopath-formulieren-template die ik reeds heb gemaakt. zodra zo'n formulier wordt gesubmit wordt er een xml file gecreeerd op basis van het in het formulier ingevoerde titel naam (maak je een menu item met de naam "home" dat wordt deze informatie opgeslagen in de xml file "home.xml"

Deze xml bestanden uit de sharepoint formulieren bibliotheek A worden benaderd door een extern asp .net script, dit is echter voor mijn vraagstelling niet van belang.

Zoals ik alles op dit moment werkende heb kan ik een oneindig aantal menu items creeeren op basis van het formulier uit formulierenbibliotheek A.
Er ontbreekt alleen een soort van orde in de chaos (wat betreft sorteren van menu-items). Ik wil dit oplossen door in een aparte formulieren bibliotheek een ander formulier te maken waarin de gebruiker menu items kan toevoegen (alleen de titel van menuitems) en deze in dit overkoepelende xml bestand kan sorteren.

Wat ik nu wil doen is het volgende: zodra een gebruiker in dit overkoepelende xml bestand een nieuw menu item aanmaakt moet er via een script (wat wordt gestart na de actie addNewMenuItem) automatisch een xml bestand worden aangemaakt in de sharepoint bibliotheek A op basis van de template die ik voor deze bibliotheek heb ontwikkeld. Deze krijgt dan een tijdelijke naam, zoals temp.xml. in de nieuwe rij die verschijnt kan de gebruiker dan zijn of haar gewenste titel naam invullen. zodra deze text box een lost focus krijgt, moet het temp.xml bestand worden gerenamed naar de ingevoerde titelnaam + .xml.

Op deze manier kan de gebruiker, na het toevoegen van een menu-item in dit overkoepelende xml bestand, in sharepoint naar de formulieren bibliotheek A gaan, en daar het net gecreerde .xml bestand editten (om zo alinea's etc toe te voegen). heeft iemand hier enig idee van hoe ik dit, doormiddel van js script of vb script binnen infopath kan oplossen?

Als optionele vraag heb ik nog deze:
in het formulier dat ik gebruik voor het invoeren van content van hoofd-menu-items heeft de gebruiker ook de mogelijkheid om submenu-items toe te voegen en bij elk sub-menu item een aantal alinea's toe te voegen. Je kan misschien begrijpen dat wanneer er 5 submenu-items zijn met elk bijvoorbeeld 4 alinea's dat het formulier in infopath een onoverzichtelijk zooitje wordt.
Ik wil dit oplossen d.m.v. collapse'en van sub-menu-items. Dat elk sub-menu-item een knop meekrijgt die er voor zorgt dat zo'n item kan worden gehide/geshowed.
ik weet niet of dit mogelijk is binnen sharepoint en zo ja, hoe moet ik dit probleem oplossen.

Als ik duidelijker moet zijn over specifieke punten dan moet je daar gewoon naar vragen, dan probeer ik het d.m.v afbeeldingen uit te leggen.

dank u dank u!

Verwijderd

Topicstarter
ik schop 'm 1 keer omhoog