Toon posts:

TT bigwater pomp vervangen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey daar,

Even een vraagje.

Kan ik op de TT bigwater een asetek l20 pomp zetten?

Deze is 220volt enzo en de slang is iets groter die erop moet 10mm buitenmaat. de TT pomp heeft 8mm buitenmaat.

Ook is de flow anders, de TT trapt er 120liter door en de Asetek 700...

Mij lijkt het dat die te snel pompt? of is dat niet zo? enne hoe zit het met performance, is de rad groot genoeg als het water sneller gaat?

En indien dit niet kan... welke pomp is dan wel geschikt?

Ik heb even gezocht maar vind het verdomd moeilijk om zonder alteveel kennis zelf tot een goede beslissing tekomen.

heb op tweakend.nl, h-essers.nl en freezinghardware.nl gekeken. maar kwam niet echt tot een keuze :S

De pomp mag uiteraard niet te duur, daarom denk ik aan de asetek pompen.

Alvast enorm bedankt!

Verwijderd

Ik denk wel dat kan, wat betreft slang.. die kan wel groter zijn, maar als de rad en de blokken niet groter zijn dan heb je er niet veel aan.
Enja, als het water snel door de rad gaat, dan gaat het ook sneller door het blok. Ik denk niet dat je er veel mee opschiet.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2005 17:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
de originele pomp is stuk dus ik zoek een alternatief...

vandaar.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ik denk dat een eheim 1046 wel een leuk pompje is, geeft een flow van 300l/u en is onhoorbaar, als de slangaansluitingen niet passen kan je er altijd nog een verloopje in zetten

heb em zelf ook al 3 jaar ofzo en het is echt een prima ding :)

Verwijderd

Topicstarter
ik had begrepen dat dat ding juist vrij luid is...

ergens rond de 36db als ik me goed herinner :(

• 448191
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
De L20 is in iedergeval fluisterstil. Ik had er zelf een, heb nu een alphacool AP900, die trilt aleen iets meer... Ik weet niet wat voor slangaansluiting je erop bedacht hebt, maar als er persluchtkoppelingen op de L20 zijn gezet (zoals bij Asetek) zal je die er toch echt ff af moeten schroeven. Ga naar de ijzerboer met een stukje slang en pomp en hij heeft waarschijnlijk de juiste slangpilaar voor je.

Die tt slang 6mm binnenmaat hebben, zo'n slangpilaar moet je dan hebben.

Persluchtkoppelingen klemmen de buitenkant van de slang, je kan dus GEEN kleinere diameter slang gebruiken.

[ Voor 73% gewijzigd door 448191 op 26-05-2005 10:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
in principe wil ik de originele slang gebruiken. dus de 6mm binnenmaat.. die heb ik al. als dat niet kan dan zoek ik een andere oplossing, 10mm slang dus :)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ik weet niet waar je die 36db vandaan haalt want dat ding is bij mij iig onhoorbaar :)

je moet er wel iets van dempings materiaal onder zetten zoals schuimrubber of rubberen voetjes, maar dan is ie echt compleet stil hoor

• sniek
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-07-2025

sniek

Got root?

Inderdaad. Die pomp gewoon op rubberen voetjes zetten en zelfs je hond zal hem nauwelijks horen! ;)

Irrelevant by default - rm -rf /

Pagina: 1