Toon posts:

Pc's booten niet meer (enorm vaag)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik heb hier het meest debiele probleem ooit.

Vandaag had ik mijn msi k8n neo2 terug van RMA. Dus ik bouw alles in. Zet er in hdd in die ik in een andere pc had zitten (1Ghz thunderbird), sluit mijn rom speler aan met windows cd erin (beide 1 week geleden nog gebruikt) en boot. Nou wou om een of andere reden de windows setup niet starten. Dus ik pak de hdd uit mijn athlon xp 3200+ stop die in mijn msi pc en zet hem aan. Maar nu gaat mijn beeld helemaal niet meer aan! dus ik denk wtf is dit nou weer? pak een oude 4gb schijf en zet die erin, en weer geen beeld. Dus ik zet mijn schijf die er orgineel inzat weer in (waar nog de windows van mijn 1Ghz tb opstond). Tadaaa beeld gaat wel aan maar windows, of de setup start weer niet. Dus ik pak de msi schijf en de atlon 3200+ schijf en zet ze weer in mijn 3200+. Boot in windows en format de msi schijf. Zet de 3200+ pc uit, loop met de geformateerde schijf naar boven en stop hem in mijn msi pc. En nu geeft deze schijf ook geen beeld meer (pc en alles gaat wel aan maar het beeld niet). Vervolgens wil ik de 3200+ pc aanzetten maar die komt nu niet voorbij verifying DMI pool :? ook als ik probeer windows erop te zetten werkt dat niet (blijft hangen bij booting from cd rom).

Snapt iemand wat hier in hemelsnaam aan de hand is? want ik zit nu met 2 pc's waarvan alles als het goed is gewoon werkt maar geen van beiden willen meer iets doen :( |:( 8)7

specs:

msi pc:

msi k8n neo2
athlon64 3500+
2x512mb twinmos
x800pro@xt-pe
160gb maxor ide

athlon pc

3200+
abit nf7-s
512mb twinmos
9600xt
160gb maxtor ide

De geene die weet hoe ik alles werkend krijg noem ik voortaan god _/-\o_

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Standaardvraag: je verwisselt nogal wat IDE spul, jumper je alles wel steeds correct?

En de pc met de 3200+ blijft dus nadat je hem weer in de oude staat hersteld had opeens hangen op verifying DMI pool, of verschilde de inhoud?

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
Jumpers heb ik niks aan gedaan, maar zelfs als die fout zouden staan zou me beeldscherm nog wel aan moeten gaan.

Mijn 3200 geeft idd steeds dezelfde melding. daarna krijg ik een schermpje te zien wat aangeeft of er hdd's/cdroms etc zijn aangesloten en daar blijft die dan gewoon op staan. Maar ik snap er echt geen hol van, ik heb kwa software niks eraan gedaan ofzo en toch werkt het niet. En dat van mijn msi pc vind ik helemaal gaar (pcboer op de hoek snapte het ook niet).

Verwijderd

Topicstarter
het klinkt misschien ongelovelijk maar ik denk dat mijn msi k8n neo2 een hdd moordenaar is? alle 3 de schijven die ik erin heb gestopt worden nu met een verkeerde naam en verkeerde grootes weergegeven in een andere pc. Ook windows zegt dat de hdd beschadigt is als ik windows erop wil zetten.

Is dit mogelijk? en kan ik de kosten van mijn vermoorde hdd's verhalen op pczaak.nl (hun hebben mij een nieuw mobo gegeven)?

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:45

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Je zou inderdaad zeggen dat je controller de hdd's corrupt heeft gemaakt. Of dit onmogelijk is weet ik niet, ik heb het zelf in ieder geval nog nooit meegemaakt.

Worden nu in de BIOSsen van de diverse pc's de hdd's allemaal met de verkeerde grootte weergegeven?

Wat als je probeert met een DOS diskette probeert te booten, lukt dat wel? Zo ja, dan zou je misschien kunnen proberen via de diskette een FDISK /MBR te geven aan de disks.

En misschien vergezocht, maar zit te denken aan een bootsector virus wat zich nu verspreid heeft? Alhoewel alles op een hardware probleem wijst.....

P.S.

Wat was de reden voor je RMA van het MSI bord?

[ Voor 7% gewijzigd door bvk op 25-05-2005 19:22 ]

Specs

Verwijderd

Topicstarter
De reden van de RMA van mijn eerste bord was omdat ie hdd/cdrom speler niet goed meer herkende en steeds vastliep.

Dat het een virus is lijkt mij sterk, de problemen zijn begonnen toen ik alles op het msi bord had aangesloten en die was nog nooit geboot geweest en de hdd's hebben daarvoor nooit problemen opgelevert.

Ik hoop trouwens wel dat het mobo mijn x800 niet opzeep heeft geholpen omdat die ook geen beeld geef (al gaf die dat eerst nog wel met de hdd dus het lijkt me sterk dat die ook stuk is alleen is het een beetje lastig testen omdat de cpu+gpu wc gekoelt zijn).

Nouja dan morgen pczaak maar eens bellen of ze een nieuw mobo+2 160gb schijven gaan leveren. Zal vast wel niet, bij hun zogenaamde 5 dagen RMA hadden ze ook 6 weken nodig.

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Probeer bij die andere pc's eerst eens met de xp cd op te starten en dan R voor herstelconsole: vervolgens fixboot en fixmbr.(<fixmbr weet ik niet zeker, gewoon help intikken en dan zie je alle commando's. Dan herstelt hij de opstartsector volgens mij :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan de schijf met windows setup nieteens formatteren dan gaat dat toch niet werken? mijn 160gb maxtor is nu bv een mahtor (ja mahtor) van 6105mb, als die herkent word tenminste. Ik zit nu op een pc van en familielid die ik moest maken maar als ik daar 1 van de 3 schijven bijhang worden ze niet herkend.

Ik zal eerst wel eens dat progje van maxtor proberen wat je schijven checked.

Maargoed ik denk dat ik er van kan uitgaan dat het msi mobo de oorzaak is? dan hoop ik voor pczaak dat ze heeeeel snel de boel regelen want ik ben het nu zat.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 20:38:
Ik kan de schijf met windows setup nieteens formatteren dan gaat dat toch niet werken? mijn 160gb maxtor is nu bv een mahtor (ja mahtor) van 6105mb, als die herkent word tenminste. Ik zit nu op een pc van en familielid die ik moest maken maar als ik daar 1 van de 3 schijven bijhang worden ze niet herkend.

Ik zal eerst wel eens dat progje van maxtor proberen wat je schijven checked.

Maargoed ik denk dat ik er van kan uitgaan dat het msi mobo de oorzaak is? dan hoop ik voor pczaak dat ze heeeeel snel de boel regelen want ik ben het nu zat.
Ik heb dit probleem ook gehad, na een BIOS reset begon het te vervelen. Ik heb dus geen FDD en daar lag het probleem, ik moet hem uitzetten in de BIOS om het werkend te krijgen. Soms komt hij er wel voorbij maar loopt hij vast op het moment dat je in de Windows Setup de gebruikers-rechten accepteert en dus op F8 drukt. Ik hoop dat je er wat mee kunt.

EDIT
Modgodje moet beter lezen, het is op beide pc's misschien een rotte FDD controller maar lijkt me sterk omdat het op beide mobo's gebeurt.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2005 02:43 . Reden: lezen ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is niet op beide mobo's. Het RMA msi bord heeft de hdd's gemold zodat ze nu in geen enkele andere pc goed herkend worden. Zelfs als ik maxtor powermax gebruik om de schijven te testen zegt het programma dat ze beschadigt zijn terwijl ik eigelijk altijd hdd problemen met dat prog kon oplossen.

Zou het ook nog kunnen dat het mobo mijn videokaart heeft gesloopt? omdat die zelfs als er alleen mobo/proc/geheugen/gpu in de pc zit het beeld helemaal niet laat aangaan.

Ik ga vanmiddag iig pczaak.nl bellen, maar ik voel al aankomen dat ik weer een oor word aangenaaid en zo mooi voor dik 700 euro aan defecte hardware blijf zitten.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2005 08:17 ]

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-03 02:52
Dan kun je als het goed is het bordje gewoon weer rma-en.
En als powermax zegt dat je schijven niet in orde zijn, dan kun je die gewoon RMA-en.

Het is onwaarschijnlijk, maar heb je je voeding al eens gecontroleerd?
Als die teveel spanning/te weinig geeft, kan je systeem vaag doen.

Verwijderd

Topicstarter
Die schijven zijn al meer dan een jaar oud en heb ik ergens anders gekocht (geen idee maar waar) dus die RMA'en gaat niet werken.

Voeding zal het niet zijn want die heb ik uit mijn andere pc gehaald en daar deed ie het perfect

het is btw een tagan 480watt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 10:21:
Die schijven zijn al meer dan een jaar oud en heb ik ergens anders gekocht (geen idee maar waar) dus die RMA'en gaat niet werken.

Voeding zal het niet zijn want die heb ik uit mijn andere pc gehaald en daar deed ie het perfect

het is btw een tagan 480watt.
Die voeding heb ik ook, super stabiel en super stil :9~ . Maar je kunt ook direct een RMA-nummer aanvragen, ik weet niet meer wat het kost. Op die schijven zit toch 3 of 5 jaar garantie? Maxtor _/-\o_ daarvoor. Maxtor garanties *klik* :+

EDIT
Trouwens, als je de kapotte hdd als slave bij een goeie hangt en dan fixmbr gebruikt in de herstelconsole van de Windows Setup dan zou het moeten werken. Niet op het zgn hdd-killerbord van je :Y) natuurlijk, als je dan nog niet slaagt, dan denk ik dat je hdd firmware misschien beschadigd is of zo :? ? Dus even opnieuw flashen of zo, sowieso even da mobo in een shop laten testen. En anders nog maar eens RMA :X .

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2005 13:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik krijg nu iig weer beeld op het msi mobo dus mijn gaka leeft nog. Ook de hdd word weer goed herkend alleen kan ik nogsteeds geen setup starten (niet met me corp cd van school en ook niet met orgineele xp home cd). Hij blijft dan hangen bij booting from cd rom of geeft een scherm met allemaal leuke kleurtjes en tekentjes. Hij deed het weer nadat ik de bios had gereset. Alleen moet ik dat vrij vaak doen want als ik een paar keer reset om te proberen alsnog de setup te booten gaat het beeld gewoon weer niet aan. Maar het lijkt er nu iig heel sterk op dat dus weer het mobo gaar is :/

ik be nu de bios jumper op mijn abit nf7-s aan het zoeken zodat ik ff kan kijken of ik daar wel windows op de hdd's kan installeren zodat ik iig zeker weet of ze nog werken.

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-08 22:27
Ik heb een zelfde probleem gehad.

Probleem toen opgelost door de bios met een jumpertje te clearen.
Desnoods de batterij deruit.

Vervolgens heb ik met linux boot diskje het volgende gedaan:
dd if=/dev/null of=/dev/hda bs=512 count=1

Dan is je hd's mbr iig schoon.

Vervolgens kon ik gewoon in winxp nieuwe partities etc aanmaken.

Verwijderd

Topicstarter
Alleen het vage is dat die schijf+romspeler+cd die op het msi mobo absoluut niet wil booten het nu zonder problemen in mijn 3200+ doet (ik heb nu dus weer 1 goed werkende pc). Nu heb ik alleen nog 1 160gb schijf die ik nog niet aan de praat heb gekregen en het msi mobo wat niet goed wil werken.

Verwijderd

Topicstarter
Alles werkt nu weer :) scheinbaar zat er iets van een foute fabrieks instelling oid in de bios van het msi mobo waardoor alle hdd's corrupt werden. Na de bios van mijn abit te hebben geresetted werden alle hdd's weer gezien en kon ik ze formatten. Nu ook voor de zoveelste keer het bios van het msi mobo geresetted en samen met een geformatteerd schijf werkt ie nu weer :)
Pagina: 1