[java] Meeste javaprogramma's geven leeg scherm

Pagina: 1
Acties:

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45
Ik probeerde vandaag nadat ik er een paar weken niets mee had gedaan mijn java ide (xdevelop) op te starten. Echter, na het splashscreen krijg ik wel de frames die normaal gesproken getekend worden, maar niet de inhoud. De titelbalk is leesbaar, maar voor de rest is alles leeg, zie screenshot: (clickable)
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.jonkman8/java1.PNG

Natuurlijk ben ik zelf al eens gaan kijken wat ik er van kon maken en heb wat meer dingen getest. Als eerste natuurlijk alles wat ik van java heb gedeinstalleerd en een nieuwe versie 5 java sdk (of jdk zoals ze die nu noemen) met jre geinstalleerd (1.5.0 b3). Probleem blijft bestaan.

Ik had toevallig een eerdere versie ervan nog geinstalleerd (codeguide) ; deze gaf precies hetzelfde restultaat. Vervolgens ging ik wat aanprutsen met eigen werk. Het is of de layoutmanager of het feit dat er plaatjes in gebruikt worden, wat het probleem veroorzaakt.

Ik ging op zoek op forums en google ontdekte dat iig de eerste 10 applets wel goed werkten onder internet explorer, maar niet eens werden weergegeven onder mozilla.

Op ons forum vond ik [rml][ Java] Applicaties+controlpanel geven slechts lege window? *[/rml] waar wordt gezegd dat het werd opgelost door overal je instellingen weer op application preference te zetten; daar staan ze bij mij al.

Ik hoop met dit topic iemand te vinden die een vergelijkbaar probleem eerder heeft kunnen oplossen. Bedankt!

edit:
ik ga voor de zekerheid mijn videodrivers nog eens herinstalleren; weinig hoop op aangezien ie alles wel goed doet, maar je weet maar nooit..

[ Voor 4% gewijzigd door SilentStorm op 25-05-2005 17:16 ]

Localhost is where the heart is

• Standeman
  • Laatst online: 14:45

Standeman

Prutser 1e klasse

Misschien per ongeluk een deel van je ide weggegooid o.i.d.?? Misschien kan je proberen om xdevelop opnieuw te installeren..

In de titel staat "Meeste Javaprogramma's", welke bedoel je daarmee??

Misschien even kijken of je met de jre (je hebt in principe de jdk niet nodig) v1.4.x wel beeld krijgt.. ik weet namelijk niet of er depricated functies zijn verdwenen in jre 1.5?

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• SilentStorm
  • Laatst online: 18-03 14:45
Elke applet die ik in mozilla probeer werkt niet
Elke applet die ik in ie probeer werkt wel
De meeste programma's die ik probeer werken niet (waaronder xdevelop -- dat was het eerste wat ik probeerde, maar zoals daaronder staat, werken veel, maar niet alle programma's ook niet)

JRE1.5 zou backwards compatible moeten zijn, maar ik kan het allicht proberen :) bedankt!

andere videodrivers hielpen niet trouwens

[edit]

Ik heb het intussen weer werkend. De exacte reden heb ik nog niet. Andere jre hielp niet, maar na een hoop proberen en herinstallatie van _dezelfde_ omegacorner drivers heb ik weer 'beeld'.

[ Voor 21% gewijzigd door SilentStorm op 27-05-2005 00:47 ]

Localhost is where the heart is