Toon posts:

laptop ziet draadloze router niet, ik word gek !

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al dagen aan het stoeien maar ik krijg het maar niet voor elkaar, ik heb een Asus Wl-500g router en een laptop met draadloze adapter. Wat ik ook probeer, ik krijg de router maar niet te zien, heb alle posts doorgelezen van het grote Wl-500g topic, maar ik kom er niet uit. ik word er langzamerhand mesjogge van. Wie helpt me uit de brand

Verwijderd

beetje meer info a.u.b! Wat voor laptop heb je? Wat voor OS draai je? Wat voor wireless kaartje heb je bij je laptop? WAT heb je al geprobeert?

• kaiiestan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-04 08:25
zo ie zo eerst alles mogelijke beveiligingsopties uitzetten.

Dan kijken of je er met een andere pc of laptop wel op kunt.

zit je niet te ver weg van het signaal?

hondennamen.info Openscheermes.nl

Verwijderd

Topicstarter
ja sorry, ik heb het geprobeerd met 2 laptops, allebei winxp home. De ene heeft ingebouwde adapter de ander speedtouch 120g. Alle beveiligingen heb ik volgens mij al een suit gezet, maar ik zie niets. Soms zie ik wel een ander netwerk (van de buurman)

• Kres817
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-10-2024
Heb je de herkenning uitgezet. Ik heb mijn Ap zo ingesteld dat hij niet met een laptop te zien is.
Je moet dan echt weten waar je bereik hebt en dan de insellingen toepassen. OP die manier kan je inloggen.

Je hebt ook zo'n handig programmatje om naar WiFi te zoeken in je omgeving.Dat heet Netstumbler.

OP deze manier kan je zien of dat je router een signaal uitzendt.

Good Luck

Ach ja..........

Verwijderd

Heeft u soms verlichting met een afstandbediening, deze kan namelijk nogal eens op de frequentie van je router zitten, erg lastig

Verwijderd

Topicstarter
nee geen verlichting en de router staat naast me. Net netstumbler geinstalleerd maar die ziet ook niets..

• Kres817
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-10-2024
Heeft die router het ooit gedaan?

Als hij nieuw is dan heb je best kans dat hij gewoon is gaan hemelen.

Ach ja..........

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

te dicht op de router is ook niet altijd goed, probeer een meter of 5 aan te houden.

daarnaast zou het zeer helpen wanneer je even gestuctureerd in 1 post omschrijft:
- wat er precies niet lukt
- welke configuraties? (WEP/WPA/Sahared/key/infra/ad-hoc/IP/DHCP etc.etc.etc.)
- welke hardware er betrokken bij is
- wat jijzelf al hebt gedaan en wat de resultaten daar van waren
etc.etc.

[ Voor 14% gewijzigd door aardbeix15 op 26-05-2005 12:55 ]

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Verwijderd

Probeer het eens van een paar meter en niet van zo dichtbij

Verwijderd

channel veranderen kan ook wel eens helpen. Als je buurman hem op het standaardkanaal heeft ingesteld en jij ook gaat dat niet best werken. Verander dus eens van kanaal, stel hem in op kanaal 1 of 6.

Verwijderd

Je krijgt nog een kans om normaal informatie te geven, zoals aardbeix15 aangeeft.

Probeer het ook eens met een kabel. Kun je wel in de webconfiguratie komen? Geeft het ding je dan een IP-adres? etc.

Dit is echt veel te mager. We gaan niet alle informatie uit je trekken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 15:45:
Je krijgt nog een kans om normaal informatie te geven, zoals aardbeix15 aangeeft.

Probeer het ook eens met een kabel. Kun je wel in de webconfiguratie komen? Geeft het ding je dan een IP-adres? etc.

Dit is echt veel te mager. We gaan niet alle informatie uit je trekken.
Dat ik het nog eens met jou eens zou worden......... :P
Pagina: 1