Toon posts:

[XP] Geen toegang tot bepaalde mappen van het netwerk*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 PC's met elkaar verbonden door een router (vigor 2200E). Probleem: Nou kan ik vanaf PC1 wel in alle shares komen van PC2, maar vanaf PC2 niet in alle shares van PC1. Een aantal lukt dus wel...
Op beide staat XP pro. op PC1 SP2 erbij. Gisteren dit forum al doorgelicht en tot de conclusie gekomen dat IPX/SPX een oplossing was.. dat klopt, alleen de mappen die ik NA het installeren van het protocol heb gedeeld, daar heb ik dus geen toegang tot.
Wie oh wie weet raad?

Verwijderd

Heb je al geprobeerd om de shares van de mappen te halen en de mappen opnieuw te delen? Ook wil het wel is helpen om pc1 uit de werkgroep te verwijderen en opnieuw toe te voegen.

Verwijderd

Topicstarter
Het vreemde van het probleem is dat hij de mappen wel ziet, maar dat ie een melding geeft dat men niet gemachtigd is voor deze specifieke map. De andere mappen kan ik wel gewoon in

Verwijderd

Topicstarter
Overigens.. het even verwijderen uit de werkgroep en opnieuw aanmelden heeft ook geen effect. Hij blijft aangeven dat ik niet de juiste machtigingen heb voor deze netwerkbron... :?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Even een kleine titel edit zodat het OS in je topic titel staat :)

Verwijderd

Machtigingen staan wel goed voor de mappen die je probeert te bereiken ?

Bij share machtigingen, moet everyone of als je met een wachtwoord werkt, de betreffende gebruiker rechten hebben om de share te openen.

Wat ook belangrijk is, zijn de security settings op de mappen zelf. daar moeten ook rechten voor everyone in staan.. denk dat je daar t probleem moet zoeken..

Als je specifieke vragen hebt over t zetten van rechten, kun je altijd vragen.

Verwijderd

Topicstarter
He bedankt. Het waren inderdaad de rechten 'iedereen'. :)

Verwijderd

Graag gedaan !
Pagina: 1