Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[2003] License error XP client naar terminal server

Pagina: 1
Acties:
  • 1.439 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Als ik met mijn Windows XP SP2 workstation een Terminal Services verbinding wil maken met een Windows 2003 server, krijg ik de foutmelding:

"De externe computer heeft de sessie beeindigd vanwege een fout in het licentieprotocol.
Probeer of u opnieuw verbinding met de externe computer kunt maken of neem contact met de beheerder van de server op."

Het vage is dat andere gebruikers het probleem niet hebben (zelfde machine, zelfde OS en patches). Terminal Server Licensing is geinstalleerd op de server.

Iemand een idee? Op Google kom ik niet ver met Nederlandse foutmeldingen |:( En contact met mezelf opnemen helpt ook niet :o

Bij voorbaat dank :)

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

• elTigro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-11 10:52

elTigro

Es un Gringo!

Oh, frappant.
Ik heb hier het zelfde probleem, maar dan met een w2k license server. Heb wel een tijdje naar een oplossing gezocht, maar kon ook niet echt iets vinden... (ja, een workaround, wij accessen vanaf linux, en met rdesktop kun je via -n aangeven dat je wilt doen alsof je van een andere host aan het benaderen bent - eentje die wel mag bij ons dus)
Wij gaan nu een nieuwe terminal server installeren, maar ja, die moest er toch al komen.... 8)7

/edit: ik zal even gaan zoeken wat voor error bericht je krijgt (in het engels dan)
komt ie:
The terminal server cannot issue a client license.
verder: event ID 1004
Source termService
en catagory none

maar ja, dat wisten we al :p

[ Voor 28% gewijzigd door elTigro op 25-05-2005 17:24 ]

Lazlo's Chinese Relativity Axiom:No matter how great your triumphs or how tragic your defeats --approximately one billion Chinese couldn't care less.

• Lethalis
  • Niet online
BK1 schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 16:54:
/edit: ik zal even gaan zoeken wat voor error bericht je krijgt (in het engels dan)
Dat zou heel fijn zijn _/-\o_

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:14
Terminalservice licensing is dan wel geinstalleerd, is het ook geactiveerd en heb je ook terminalserver cals ingevoerd en geactiveerd :?

idd ff niet goed gelezen.. scherpte erik.. scherpte B) |:(

[ Voor 18% gewijzigd door Zwelgje op 25-05-2005 22:11 ]

A wise man's life is based around fuck you

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03 09:14
ik kan me bijna niet voor stellen dat het iets anders is dan een het xp probleem
ik ken geen andere problemen die deze foutmelding genereren

oplossing
On the Windows XP-Based Client
1. Start Registry Editor (Regedit.exe).
2. Locate and then click the following key in the registry:
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\MSLicensing
3. Delete the whole MSLicensing key from the registry.
4. Quit Registry Editor.
5. Connect to the Terminal Services server.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik snap niet waarom je Terminal Services wilt installeren onder Win2k3. Standaard kan je prima uit de voeten door de Remote desktop te activeren onder System properties --> Remote.

Dan kan je gewone administrative dingen doen zonder het gedoe met CALs, License servers en de hele ongein. En je zit wel in een aparte sessie. Met wel een maximum maar dat lijkt me geen probleem

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

De topicstarter geeft aan dat andere PC's er geen last van hebben, ik ga er dan ook van uit dat ie een terminal server ook echt als terminal server gebruikt. Dat betekent dat er een paar tiental mensen op die server werken - en dan is 'remote desktop' niet meer zo geschikt ;)

Verder - die key die richardkraal hier quote kan inderdaad wel eens helpen, het betekent wel dat als dit hierna (na 90 - 120 dagen) terug komt dat je license server deze specifieke PC geen licentie geeft. Wel iets om even in de gaten te houden dus :)

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

elevator schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 20:10:
De topicstarter geeft aan dat andere PC's er geen last van hebben, ik ga er dan ook van uit dat ie een terminal server ook echt als terminal server gebruikt. Dat betekent dat er een paar tiental mensen op die server werken - en dan is 'remote desktop' niet meer zo geschikt ;)
Klopt als een bus. Alleen was ik er een klein beetje vanuit gegaan dat het niet om een zakelijke omgeving ging. Dan gaat mijn verhaal dus niet op.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Lethalis
  • Niet online
richardkraal schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 18:54:
ik kan me bijna niet voor stellen dat het iets anders is dan een het xp probleem

oplossing

[...]
Dank u _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Het werkt weer :)

• Lethalis
  • Niet online
Gunner schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 23:02:
[...]

Klopt als een bus. Alleen was ik er een klein beetje vanuit gegaan dat het niet om een zakelijke omgeving ging. Dan gaat mijn verhaal dus niet op.
Never assume :+

Ik zit irl met 3 Windows 2003 servers (en nog eens 5 Windows 2000 servers) die ik moet beheren. Het gaat voornamelijk om development en live servers (ben programmeur). Beetje rot als ik dan ineens niet meer kan inloggen.

Ik had bijna mijn workstation opnieuw geinstalleerd :+

Het is mij eigenlijk nog steeds een raadsel waarom ik het eerst wel kon, en dan ineens niet meer. Maar gelukkig kan ik nu weer verder :)

Verwijderd

ehhh... niet om het een of ander maar die oplossing stond ook al in de Microsoft link die ik gepost heb O-) en daar staat ook de reden in...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2005 18:29 ]

Verwijderd

Gunner schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 19:32:
Ik snap niet waarom je Terminal Services wilt installeren onder Win2k3. Standaard kan je prima uit de voeten door de Remote desktop te activeren onder System properties --> Remote.

Dan kan je gewone administrative dingen doen zonder het gedoe met CALs, License servers en de hele ongein. En je zit wel in een aparte sessie. Met wel een maximum maar dat lijkt me geen probleem
Heb je er aan gedacht dat er echt mensen zijn die server-based computing gebruiken, en niet alleen Remote Desktop? Met Remote Desktop kom je niet verder dan drie simultane sessies op een Win2003 server.

Nu, on-topic:
Als je problemen hebt met TS Licensing kun je met Microsoft PSS bellen (http://support.microsoft.com/gp/services). Voor zover ik weet zijn licentie-incidenten gratis.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2005 08:26 ]

• Lethalis
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 18:28:
ehhh... niet om het een of ander maar die oplossing stond ook al in de Microsoft link die ik gepost heb O-) en daar staat ook de reden in...
"This error message is caused by a change in the certificates that are used by the Microsoft Clearinghouse to authorize Terminal Services Licensing servers."

Hoe kwam deze wijziging dan tot stand? :?

Het werkte eerst namelijk wel gewoon. Ik heb niks geinstalleerd op mijn PC.. en ook niks aan mijn configuratie gewijzigd.

PS:
Iig bedankt nog voor de link. Ik had hem beter moeten lezen.. :o

[ Voor 8% gewijzigd door Lethalis op 27-05-2005 14:20 ]

• Lethalis
  • Niet online
Leuk.

De fout komt elke keer terug, waardoor ik nu steeds weer die key moet gaan verwijderen :?

Verwijderd

richard_kraal schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 18:54:

oplossing

[...]
Een reuzeschop, waarvoor mijn excuses, maar ik wou even melden dat ik dit probleem net ook heb voorgehad bij een klant op een Vista systeem, en dat de oplossing om deze registersleutel te verwijderen op Vista ook werkt.
Pagina: 1