Toon posts:

Router problem!

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mijn buurjongen kwam met de tip om Pes4 online te gaan spelen voor de pc. Ik kan helaas met niemand verbinding maken. Op de site van van het programmatje kwam ik het volgende tegen:

''Pes4 uses port 5739 UDP to play online. If you are behind a router, you must ensure that you forward port 5739 to your IP address within your LAN. The port forward option for your router may be listed as "virtual server" in your router settings.

If you are behind a firewall you also have to ensure that port 5739 is open and not being blocked by your firewall if you want to play Pes4 Online. Make sure that you allow access for Pes4.exe and Pes4Launcher.exe''

Ik gebruik een Repotec router (www.repotec.com) Op onderstaand plaatje staat die afgebeeld.
http://www.repotec.ru/pro...tails/Image/RP-IP2014.jpg

Volgens de uitleg (en ook volgens de readme van mijn router) moet ik die port dus open maken bij de optie 'virtual server'.
Nu heb ik dit gedaan maar ik kan nog steeds met niemand verbinden. Ik heb het ook geprobeerd met mijn firewall uitstaan maar dat hielp ook niet. Wat doe ik verkeerd?

Onderstaand nog even een overzicht van wat ik moet invoeren bij virtual servers:

Application to Configure :
Select an entry 1 -- pes4 2 -- 3 -- 4 -- 5 -- 6 -- 7 -- 8 -- 9 -- 10 --

Hier kies ik dus voor entry 1 omdat ik daar pes4 heb ingevoerd.

Name : (kan ik zelf iets invoeren, in dit geval dus pes4)

Status : Select status Enabled Disabled

Die is dus enabled.

IP Address : Mijn eigen ip adres, heb ik ook goed ingevuld.

Service Port(1~65535)
1. ~ 5739 ~ 5740 Aangezien de game op port 5739 werkt denk ik dat dit de juiste instellingen zijn. Toch werkt hij niet.
2. ~
3. ~
4. ~
5. ~
6. ~
7. ~
8. ~
9. ~
10. ~

Wie kan me helpen?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat als je bij IP adres het interne IP invult ipv het externe :? Een poortmap werkt altijd van buiten naar binnen, dus ik denk dat je daar gewoon je interne IP en niet je WAN ip moet invullen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Denk erom, als je DHCP aan hebt en je bent met meerdere pc's op die router dan kan je ip nog wel eens veranderen. Stel een vast ip in en forward dan de poort naar dat IP. Moet wel in de FAQ hier staan verder.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2005 16:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Als het goed is deze goed ingevuld. Ik ging nog eens op mijn router kijken (of ik een WAN ip had ingevuld) maar dit is volgens mij niet het geval. Dus ik heb wel het goede ip adres ingevuld, het interne dus.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 16:44:
Denk erom, als je DHCP aan hebt en je bent met meerdere pc's op die router dan kan je ip nog wel eens veranderen. Stel een vast ip in en forward dan de poort naar dat IP. Moet wel in de FAQ hier staan verder.
Dat heb ik nog gecontroleerd, maar die staat vast (ook na het resetten / restarten van de router)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:08

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

- het is niet de bedoeling je topic binnen 24u te schoppen, laat staan binnen 2 minuten :X - heb je iets toe te voegen, gebruik de edit knop :o
- Een router is een NETWERKapparaat. kijk naar waar het subforum 'Overige Hardware' staat. Is dat in de groep 'Netwerken' :? Gaat je vraag überhaupt over de hardware van dat ding :?

Nee en nee :X

Topic hoort hier niet, neem voortaan de FAQ van het juiste subforum door :Z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.